TH350C

Aloittaja Toyopet, 28 toukokuu, 2023, 20:34

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Muilla ei näköjään enää ole kysymyksiä kuin minulla. ::)

Tuli tuolta toisesta ketjusta sössön nappilukosta mieleen, että mitenkäs se nyt oli tämän th350c:n kanssa, voiko sille lukon pistokkeelle mennä koko ajan virta ja lootan eri mekaaniset härpäkkeet sitten mahdollistaa tilanteen tullen lukon kytkeytymisen ja irrotuksen, ilman sähkön katkaisua?

Alkujaan ecu on sinne kai sitä sähkö tarjoillut mutta nyt kun ei tarjoile, niin nappi ja lukitaan itse halutusti vai koko ajan käydessä ja loota hoitaa itse?
Jälkimmäisessä tapauksessa nappi vaan toimisi irrottajana.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Tais olla jo noissakin aika montaa versiota kytkiksestä. 80-luvulla niitä kytkimiä tuli määrissä lisää sinne lootalle syöttöönkin. Osan hoitaa loota ite. Hitto ku en yhtään muista, miten se mun Olssissa oli, se oli vielä aika simppeli.
En varmasti oo.

Hupeli

Mulla on kanssa yks c laatikko hyllyssä. Ohjasikohan näitä ecu vielä silloin kun iältään olivat sen verran vanhoja mutta ajettaessa pudottaa kierroksia joka mahdollistaa hiukan tiheämmän perän :)
Kävin juuri katsomassa ja siinä oli 2 napa laattaliittimet.
200 solenoidi taidetaan useimmiten maadoittaa runkoon ja ecu ohjauksella piuhoja hiukan enemmän kun ecu akin infottava.
Lukon ohjauksella on oltava kytkin mikä mahdollistaa sen kytkeytymisen joten voiko lukkoa saada toimimaan useammalla vaihteella ja vaihtamaan lukittuna mutta stallin ollessa korkealla ja vaihtopiste kierrosten niinikään..tarviiko?
Ainoastaan manuaali ohjauksena toimiessa voipi olla kiperä juttu jos unohtuu päälle. 






Mudracer

350 lukkotoosassa on paineenhaistelija kuvernöörin painekanavassa. Se lukko ei mene muutenkaan päälle koin kolosella ja toi haistelija kytkee lukon vasta kun kolmonen on ollut hetken päällä jotenka saa mennä sähköä töspeliin ihan aina.
X

Mudracer

Niitä kuvernöörilinjan haistelijoita on myös eri paineille, 45Psi, 50Psi jne.
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 29 toukokuu, 2023, 15:52350 lukkotoosassa on paineenhaistelija kuvernöörin painekanavassa. Se lukko ei mene muutenkaan päälle koin kolosella ja toi haistelija kytkee lukon vasta kun kolmonen on ollut hetken päällä jotenka saa mennä sähköä töspeliin ihan aina.
Kiitos, tämä riittää minulle. Laitan sinne virtalukon takaa virrat, niin pelaa sitten automatik.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Hupeli

Eikös se ole tämän kuvernöörin öljynpaine jonka mukaan täysikaasun vaihtopisteet asettuvat. Vai vaihtaako laatikko vain nopeammin tai jotain?

Omassa 200r4, ainakin turbobuick sivuston mukaan tämän laatikon pitäisi vaihtaa täysikaasulla lähempänä 6" mikä myös toivottavaa.
Kun näitä Kuvernöörejä on viilailtu sinne sun tänne ja painokin sen mukaan niin mikäköhän seikka just Turbobuikin kuvernöörissä on erona muihin?


 

Mudracer

Näitten kuvernöörit on aivan erilaiset. 350 toosan nöörin sisällä on venttiili joka päästää ööliä läpi sitä enemmän mitä kovemmin pyörii, paikalla ollessa ei päästä läpi mitään.
 200Rmulkun nööri päästää paineen paikalla ollessa läpi suoraan öölipohjaan  ja pyöriessään kaksi kuulaa alkaa päästämään vähemmän läpi mitä kovemmin pyörii.
X

Toyopet

Laitetaan samasta lootasta mutta kickdownin vaijerista ihmettelyä.


Tämä kuva on myöhemmin otettu, tuossa on säätö niin ulkona kuin tulee oikeasti.

Ja tässä on tavallaan ongelma:


Jos kaasupolkimen painaa pohjaan, niim tuo säätöpulikka tulee läpi. Tai jos nätisti painaa siihen asti, kun tuo alkaa vastustaa, kaasu on vasta puoliksi auki.
Sekin kyllä normaalioloissa riittää mutta joskus saattaa tulla innostuttua.
Vivusto väärä vai vaijeri väärä?
En tiedä, onko tuo loota sen alkuperäisen 3.8 V6:n perässä ollut vai vaihdettu. BOP-jakoinen.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 18 heinäkuu, 2023, 18:57Vivusto väärä vai vaijeri väärä?
Vissiin ainakin keskenään eri paria. Kaasarin vipukin tietty vaikuttaa.
En varmasti oo.

Mudracer

Tässä toosassa toi on n.s. detent keibel. Tarkoittaa sitä että tapissa ollessaan pakkovaihtaa kellariinpäin. Jos sitä ei ole tai vivut inarissa niin ploota ei kärsii mitenkään kun moduleissön hoitaa litkunpaineen kohdileen. Oikein säädetty moduleissön osaa vaihtaa kellariin myös.
X

Toyopet

Siinä vissiin pitäisi olla semmoinen pidempi hahlo, mikä antaa kaasulle liikevaraa ja vasta ihan lopulla tarttuu kiinni.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 18 heinäkuu, 2023, 23:28Siinä vissiin pitäisi olla semmoinen pidempi hahlo, mikä antaa kaasulle liikevaraa ja vasta ihan lopulla tarttuu kiinni.
Liukuu toi  muovinappulakin tossa vaijerissa... Pidempi vaijerin sielu tai siirrät kannaketta lähemmäs.
En varmasti oo.

Toyopet

Tuossa kun muutenkin tuli könyttyä auton alla, niin ihan varmuudeksi piti öljypohjan kiinnityspulttien määrä laskea ja oli se 13kpl.
Tuon auton myynti-ilmoituksessa kun aikanaan oli, että th200c...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39