Laturi saako 4 napaisen kytkettyä 2 napaisen tilalle?

Aloittaja NonSenCe, 21 joulukuu, 2023, 23:42

« edellinen - seuraava »

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 tammikuu, 2024, 18:34Iparts myös jees. Autodoc tosiaan paskaa.

Ovokolta kyllä kaikki osat tulleet ja olleet hyviä vaikka aika hähmäsen näkösiäkin oon pihyyksissäni ostanut.


Johonkin japsiin uskaltaa kyllä käytetyn pelin ottaa kun odotettu kesto-ikä on jopa 400-500tkm
tekeekö denso tarkoituksella kestävämpiä japseihin?
All lives matters.
Let's go Brandon

Valde

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 tammikuu, 2024, 18:34Ovokolta kyllä kaikki osat tulleet ja olleet hyviä vaikka aika hähmäsen näkösiäkin oon pihyyksissäni ostanut.
Ovokolta olen kahdesti tilannut ja toinen kerta meni kyllä täysin vihkoon ovokon aspan kanssa.
Kerta 1: paukkuvyö 2000 luvun euroautoon, osa tuli reilussa viikossa hyvin pakattuna.

Kerta 2: Tankkilaite (koho+pumppu hässäkkä) 2000 luvun euroautoon. Osa lähti nopeasti tulemaan, mutta jossain keskineuroopan logistiikka-helvetissä matka tyssäs. 1.5 viikkoa myöhemmin tuli ilmoitus, "tilaus noidettavissa osoitteesta x". Osoite oli väärä, muttei onneksi viittä kilometriä kauempana.

Jo kaupan ovella (posti noutopiste) haistoi bensan. Otin paketin kainaloon ja lähin menee. Paketti oli sen näköinen, että sillä oli pelattu rugbyä ja paketti harsittu öbaut leviämättömäksi (kasaan sitä laatikkoa ei enään saanu) UPS:n teipillä. Koho oli vääntyny aivan paskaksi ja kohoanturin teline paskana. Onneksi vanhasta tankkilaitteesta sai ko. osan ehjänä siirrettyä varaosaan.

Reklamoinnin tein OVOKOn kautta heidän ohjeiden mukaisesti. 14 vrk:n jälkeen tein reklamaation uudestaan, vittumaisemmalla sävyllä. Molemmat reklamaatiot tein suomen ja englannin kielillä (nettisivuilta ei saanut selkeää vastausta, kummalla reklamointi kannattaisi tehdä). Reklamointeihin liitin kuvat, mitä olin paketista ottanut jo kaupan kassalla ja siitä aina purkamiseen asti.
Meni neljä vuorokautta ja sain seuraava tyylisen sähköpostiviestin "voi harmi! Onneksi nettisivuiltamme löytyy lisempää osia!". Toki viestissä tarjottiin omakustanteinen palautus ja myyjän hyväksyttyä tuote takaisin, rahojen palautus.

Tässä vaiheessa allekirjoittaneella niin sanotusti ampui syylärin korkki kuuta kiertävälle radalle. Tein harvinaisen selväksi, että kyseinen minulle saapunut osa oli käyttökelvoton ja vaurio mitä ilmeosemmin kuriirifirman tekemä. Paketointi oli ollut laadukas, mutta kuljetus ei. Vaadim hyvitystä.

Meni reilu kuukausi ja sain sähköpostin, jossa tarjottiin samaa kuin ensimmäisessä viestissä. Ei mitään apua esim kuriirifirmalle tai myyjälle tehtävään reklamointiin.

Kyllä vitutti ja vituttaa edelleen, vaikka sainkin tilanteen pelastettua.
Takavetopihtaaja

LPR

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 08 tammikuu, 2024, 19:35tekeekö denso tarkoituksella kestävämpiä japseihin?
Voi tehdäkin. Japanilaisilla on tunnetusti tiukemmat kriteerit laadunvalvonnassa, kuin monella muulla. Ja alihankkija tekee niillä vaatimuksilla, millä tilataan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 08 tammikuu, 2024, 19:35tekeekö denso tarkoituksella kestävämpiä japseihin?
Ainakin made in japan denso oli hyvää laatua. Onhan niitä muitakin. Siinäkin kun on eroa tosiaan missä se on tehty.
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 tammikuu, 2024, 21:05Ainakin made in japan denso oli hyvää laatua. Onhan niitä muitakin. Siinäkin kun on eroa tosiaan missä se on tehty.
Mä otin viimeksi monta kuuskekkosen ilmanputsaria, Denso made in usa. On ainakin aivan älyttömän laadukas siltä osin, mitä silmällä pystyy sanomaan. Ihan erilaista tavaraa, mitä noi yleensä on ollu. Noissa se uus vaahtomuoviesikerroskin mukana, mitä ei koskaan tule. Oli sillon poistuva tuote ja halpa.
En varmasti oo.

NonSenCe

väärä laturi lähetetty tänään takasin autodokille. jotenkin en löisi vetoa että saan rahoja takasin.

englanninkielisessä viestissä varotellaan ettei korvata jos näkyy asennuksen jälkiä. suomenkielisissä viesteissä ei sellasesta mainintaakaan.. en tule siis osaamaan englantia jos jotain valitusta tulee sieltä suunnalta. koska mainitsin kyllä (tyhmä minä) että se asennettiin paikalleen. mutta olisi heidän pitänyt siis siihen vastata jotain muutakin kuin "hyväksymme että tuote voidaan palauttaa meille".

sen "piti olla" oikea tuohon autoon, ei ollut. autossa olikin eri laturi kun autodok ehdotti (ja edelleen, myös pari muutakin sivustoa väitti näin) vasta kun alkuperäne oli irrotettuna kädessä tiesi etteivät ole samoja.


nimarkin osa sopi paikoilleen ja toimii niinkun pitää.


ja ei se mitsun alkuperänen bosch laturikaan kestäny ikusesti.. en muista mitä sillä mitsulla on kilsoja kasassa.. ei paljoa.. jotain 200tkm tms.

edit: autodoc maksoi sen väärän laturin hinnan takasin mulle. Jee! vain vähänse tappiolle jäin.. postikulut ja sen extraturva maksun verran. (alle 17e siis.) eli kyl tuo oli silti ihan "voitoksi laskettava" silti. :D

-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-