Rengas keskustelu. eli Miten sulla pyörii?

Aloittaja NonSenCe, 23 maaliskuu, 2020, 22:26

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 24 maaliskuu, 2020, 08:16Mullon Camarossa Nankangin uudenkarheat renkaat, 15" ja leveydet 235 ja 255. Täristi hulluna, tasapainotuksenkin jälkeen vielä satasesta eteenpäin täristää selvästi. Painoja näyttää olevan aika miehekkäästi joka pyörässä. Vanteet on myös uudehkot Barzetta Americat (tai niin nissä lukee), onkohan ne jotain uudenvuodentinaa vai onko nuo renkaat oikeesti noin p@skat?
tuolla mitä mietissä jaoin rengasmyyjän kokemuksia kiinankumeista
Sinä vain

Gary Grand

Good Yearin 280/85R16 kampesin just pari vanteelle.
Hikinen savotta, mutta eipähän tota kovin usein tartte tehdä..

Seuraava pari kunhan taas jaksaa/saa motivaatiota..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 maaliskuu, 2020, 14:00Good Yearin 280/85R16 kampesin just pari vanteelle.
Hikinen savotta, mutta eipähän tota kovin usein tartte tehdä..

Seuraava pari kunhan taas jaksaa/saa motivaatiota..
Ihanko käsipelillä kampesit? Siinä kyllä lämmin tulee varmasti..  :rolleyes:

Tulee tuon munki härvelin kanssa lämmin, vaikka se paljon helpottaaki sitä kuminvaihtohommaa. Vahvistettu 55- profiilinen kumi aiheutti jo hieman härvelin periksi antamista ja nuo Jeepin Nokia C3 (C-luokan) kumit meinasi oikeesti jäädä vääntämättä vanteelle, oli niissä sen verran jäykkä se reuna ja kylki.  ;D
Kyllä ne sitte lopulta meni ku lubrikanttia vaan lätki isolla pensselillä väliin.. sen savotan jälkeen tiesi kyllä tehneensä jotain. :rotfl:

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 24 maaliskuu, 2020, 16:54Ihanko käsipelillä kampesit? Siinä kyllä lämmin tulee varmasti..  :rolleyes:

Tulee tuon munki härvelin kanssa lämmin, vaikka se paljon helpottaaki sitä kuminvaihtohommaa. Vahvistettu 55- profiilinen kumi aiheutti jo hieman härvelin periksi antamista ja nuo Jeepin Nokia C3 (C-luokan) kumit meinasi oikeesti jäädä vääntämättä vanteelle, oli niissä sen verran jäykkä se reuna ja kylki.  ;D
Kyllä ne sitte lopulta meni ku lubrikanttia vaan lätki isolla pensselillä väliin.. sen savotan jälkeen tiesi kyllä tehneensä jotain. :rotfl:
Hienon näkönen laite sulla. 8)
Nuo:


Vaatis vaan jonkun verran järeämmän. :o

oon kyllä miettiny yhtä systeemiä rajummille renkaille.
Nuo Lapikkaat on kyllä jäykimmät kumit mitä oon autokäytössä tavannut tähän mennessä.. :shutup:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Kiitti, se on nurkista löytyneistä raudanromuista raavittu kasaan. ainut osto osa on tuo "duckhead".

Ohhoh, ristus minkä kokoset gummit.  :o

Joo ei tulis tuon mun rimpulan kans mitään noiden sun renkaiden kans.. se ois solvassa heti eka yrityksen jälkeen. :rotfl:

Kyllä se onneksi näille mun pikkurenkaille juuri riittää..

cdi

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 24 maaliskuu, 2020, 17:26Kiitti, se on nurkista löytyneistä raudanromuista raavittu kasaan. ainut osto osa on tuo "duckhead".

Ohhoh, ristus minkä kokoset gummit.  :o

Joo ei tulis tuon mun rimpulan kans mitään noiden sun renkaiden kans.. se ois solvassa heti eka yrityksen jälkeen. :rotfl:

Kyllä se onneksi näille mun pikkurenkaille juuri riittää..

   Koskas oot tuon väsänny......mulla on melkein kopio/orginaali ajankohdasta riippuen.  Ainut enempi häiritsevä tekijä on että kierre pitäis olla vasenkätinen  löystyy kun ottaa transiitin renkaissa vähän kovemmalle.

HendriXXX

Viime keväänä tein sen. Kuvien ajankohdasta päätellen 14.3.2019 on valmistunu. Oli 4-5 autoon rengastöitä tiedossa ni aattelin että persaukisena en raaski niitä rahoja kantaa rengasliikkeeseen.

Tosiaan ebaysta tilasin tuon "duckheadin". Vanne kiinnitetään tuohon camryn jarrulevyyn kahdella pultilla. Jaot passaa 4x98 - 4x127 ja 5x98 - 5x127 välille eli kaikkiin omiin ja ukon autoihin toimii..

Poju

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 23 maaliskuu, 2020, 22:37Matadorit oli tän talvea alla ja pelkästään hyvää sanottavaa. Kesäksi jo edelliskesänä alla olleet vitourit. Vitourien märkäpito lähentelee coopperia mutta on hitusen parempi  :))

Mikä Cooppereissa mättää?
Mun autossa oli ostettaessa Lifeliner Classicit, joilla pärjäsi lumisina ja jäisinä joulukuun päivinä, eikä nyt alla olevat Trendsetter SE:t oo olleet huonot edes kunnon vesisateessa.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: ImpJay - 25 maaliskuu, 2020, 09:36Mikä Cooppereissa mättää?
Mun autossa oli ostettaessa Lifeliner Classicit, joilla pärjäsi lumisina ja jäisinä joulukuun päivinä, eikä nyt alla olevat Trendsetter SE:t oo olleet huonot edes kunnon vesisateessa.


Kokeileppa ajaa cooperin radial geeteillä vai mitkä ne on ni vesisateessa  :))  ei ainakaan caminossa persus pitäny ollenkaan ja jarrutuksissakin sai olla varovainen  ;D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

1320

Herculekset kärsii kanssa noista märkäpito "ominaisuuksista" tai lähinnä niiden puuttumisesta. ;D  Chevy S10 kaikilla 115 kaakillaankin meni kolmosella Kehä III rampin alas asti kunnon sladissa märällä kelillä. ;D 
Tosin tässä tapauksessa liukkaus oli vaan hyvä asia, helpottaa sudittelua tuollaisella vajaatehoisella ja vajaapyttyisellä laitteella huomattavasti. ;)
Tradition Never Goes Out of Style!

cdi

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 25 maaliskuu, 2020, 06:38Viime keväänä tein sen. Kuvien ajankohdasta päätellen 14.3.2019 on valmistunu. Oli 4-5 autoon rengastöitä tiedossa ni aattelin että persaukisena en raaski niitä rahoja kantaa rengasliikkeeseen.

Tosiaan ebaysta tilasin tuon "duckheadin". Vanne kiinnitetään tuohon camryn jarrulevyyn kahdella pultilla. Jaot passaa 4x98 - 4x127 ja 5x98 - 5x127 välille eli kaikkiin omiin ja ukon autoihin toimii..

  No per kopiohan mulla sitten.

NonSenCe

mun nangkang renkaat (255/45/17 ja 225/45/17) ei tarvinneet painoja oikeen mitään kun laitetiin niille uusille hurst vanteille. oisko ollut pariin vanteeseen laitettu 5 tai 10g.

uutena ne coopperit mikkä mulla on olleet on olleet ihan hyviä..  mutta iän myötä heikkenevät selvästi. olisko ollut kolmen vuoden jälkeen vesipito on ollut oikeastaan surkeempi kuin missään muussa renkaassa mitä mun autoissa on ollut. kuviota oli paljon jäljellä mutta ei auttanut.

jopa ne silestone tyyliset liirum laarun barum renkaat (joissa siis ei ollut enää muuta kuvioo keskellä kuin niiden varjot, reunoilla sentään näkyi lähes milli) olivat sateella turvallisemmat ja pitävämmätä kuin puolet nuoremmat coopperit.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 26 maaliskuu, 2020, 01:42mun nangkang renkaat (255/45/17 ja 225/45/17) ei tarvinneet painoja oikeen mitään kun laitetiin niille uusille hurst vanteille. oisko ollut pariin vanteeseen laitettu 5 tai 10g.

Mites Nankankit on tykänny kilometreistä? Itellä oli  eka valkosivullinen 15" pari ihan ok, mutta vuotta myöhemmin samaan autoon etupäähän ostettu pari oli kalju 6000 mi. myöhemmin, vaikka kulmat oli 1000% varmasti paikalla...

NonSenCe

mulla ei tuu kauheesti kilsoja per vuosi, keskimäärin pari tonnia vaan per vuosi, 2.5 kesää siis olleet alla (kesäkuussa 17 ostettu).

mutta ei oo vielä paljoakaan kuluneet. kun ei tuolla paljoa saa sitä savuakaan poltettua niin eivät kulu itsekseen. :D

kaveri on kyllä muistaakseni ajellut omalla autollaan kyllä useamman kympin jo samoilla ns2 (tai no 15") renkailla.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

rb

Tilasin Nokian Hakka 2 jotain taakse,  kun Generalit alkaa olemaan jo aika sileet.

On nyt mitkä on,  mutta ainakin Nokian talvirenkaista oon tykännyt..