Uutiset:

Mobiilivalikko

Jeep ketju

Aloittaja Ranee, 10 tammikuu, 2020, 22:51

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Jeepillulla tuli ajettua muutama tuhat kilsaa kaikenlaisissa mehtissä joskus muinoin, tossa minä edellä ja muut tulee perässä jos pääsee :rotfl: .
X

jusape

@JAMANT ei ole tähän / näihin kysymyksiini mitään kommentoinut ?
Vanhaa kalustoa muutama kymmen tonnia .....

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: jusape - 14 tammikuu, 2023, 03:01@JAMANT ei ole tähän / näihin kysymyksiini mitään kommentoinut ?
Mitä? Mikä se kysymys oli?
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 14 tammikuu, 2023, 10:59Mitä? Mikä se kysymys oli?
Tää viesti..
https://kellari.vip/index.php?msg=570970

Ja vissiin siitä tää kohta oli epäselvä..

LainausEli kun tarjonta näyttää kahta mallia, "side Gear Bore" on joko 1.560" taikka sitten 1.625"
Joku tuolla toisaalla eri foorumilla oli jostain löytänyt tiedon, että tuo eka olisi "Old type DANA35 " -93 asti ja -94 alkaen olis jälkimmäinen "New type DANA 35 ".

JAMANT

Pituusero noissa on, spooreista en osaa nyt ulkoa sanoa mitään... Vuosimallierot pikkasen riippuu mistä lähteestä niitä lukee, mikään ei oo koskaan varmaan näissä... D35 on ainakin vetareissa rakenteelliset erot: 84-89 non c-klip -versio, jossa kartiorullalaakerit ja kaksi stefaa per vetari, 90-06 (XJ/YJ/TJ/ZJ) c-klip -versio jossa rullalaakeri, vetari toimii sisäkoolina ja laakerin ulkopuolella stefa, paitsi kun esim Grand Cherokeessa korimalli vaihtuu niin -99 lähtien taas kartiorullalaakeri ja yksi stefa sen ulkopuolella...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

jusape

Niin että millaistas lukkomurkulaa tässä nyt sitten oikein uskaltais alkaa katteleen ......
Vanhaa kalustoa muutama kymmen tonnia .....

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: jusape - 15 tammikuu, 2023, 02:34Niin että millaistas lukkomurkulaa tässä nyt sitten oikein uskaltais alkaa katteleen ......
No sehän riippuu sun tarpeesta ja rahasta, halvimmalla laittaa palalukon, mulla on Comanchessa takana Power-Trax ja ihan loistava lukko, voima tulee molemmillle pyörille ja normiajossa ei huomaa...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

jusape

Oli tuolla ketjussa aiemmin linkattuna jokin DANAn kitkamurikkakin, RockAuton listoilla sekin, ja joka oli tasan saman hintainen kuin palalukkokin.
Vanhaa kalustoa muutama kymmen tonnia .....

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: jusape - 15 tammikuu, 2023, 17:28Oli tuolla ketjussa aiemmin linkattuna jokin DANAn kitkamurikkakin, RockAuton listoilla sekin, ja joka oli tasan saman hintainen kuin palalukkokin.
Mutta hankalampi asentaa, palalukko asentuu 2-4h jos ei tuu isompia ongelmia...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

jusape

Juu niin on paljon työläämpi, kun koko murikka on vaihdettava.
Eli samalla pitää melkeinpä käytännössä pinjoninkin laakerointi uusia, ja hammaskosketukset säädettävä.
Välityksiä, laakereita ja murikoita olen kyllä vaihdellut D44/GM10 etu ja takaperiin, ja GM12bolt takaperiin, eli se puoli on kyllä tuttua touhua....
Joskus mul oli Blazeris Lock-Right palalukko ( joka meni paskaks, kun GM10bolt etuperän banjo meni mutkalle.... )
Vanhaa kalustoa muutama kymmen tonnia .....

Ranee

Perkule

Jooppi jätti lähtemättä käyntiin neljättä kertaa mulla ollessa
-07 akku petti, -13 startti petti, -15 lainassa ollessa bensa loppu kun mittari huijasi(mukamas jos se näyttää tyhjää niin tyhjä se on), -23 startti petti taas

Purin tuon -13 ostetun kunnostetun startin, hiilistä kaksi oli siirtynyt ajasta ikuisuuteen, purkaessa solkusta murtui herätteen liitin irti ja akseli oli sorvuuta vailla
Vaikka runko olikin orginaali Bosch heivasin kamppeen metallilavalle ja tilasin rokkiautosta korvaavan kunnostetun

Nyt nielen ylpeyttäni ja ajelen laina T5 Transporterilla korvaavaa starttia ootellessa

Kevennykseksi kuva edellisestä startin vaihdosta
I've got a heart full of pride, and you can never take the pride away from me

kuutio

Ei olis tainnu onnistua ilman tehokasta työnjohtoa...
All work and no play makes Jack a dull boy.

palontie

Vai työnjohto otti kuvan?
Vahva tahtotila.

Ranee

Tapahtuneen aikoihin kirjoitin jollekkin palstalle kuvatekstiin jotain tyyliin: Kattikin tuli vinoilemaan että määhän sanoin että startissa se vika on.
En enää löydä kyseistä kirjoitusta
I've got a heart full of pride, and you can never take the pride away from me

LPR

XJ -91 huurustaa kuskin puolen sivuikkunoita. Kaikki huurtuu, etuovi, takaovi ja takasivuikkuna. Vänkärin puoli ja tuulilasi pysyy auki. Onko ominaisuus vai vika? Lähinnä ajattelin tekeekö varapyörä takana jonkun pyörteen, että läpituuletus ei toimi kunnolla vai onkohan kojelaudan alla joku putki osin irti tai tukossa. En ole vielä kokeillut ilman varapyörää. Ilmastointia ei ole kuivattamaan sisäilmaa. Toki jaloissa tulee lunta ja kosteutta kuskin puolelle enemmän, mutta kun pitää olla puhallus tuulilasille ja melkein täysillä, ettei huurru. Täällä lienee parempiakin Jeeppituntijoita, niin ajattelin onko muilla ollut samaa vaivaa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG 1100, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton