Historian havinaa netistä löytyneillä autovalokuvilla

Aloittaja redneck1, 20 huhtikuu, 2020, 07:37

« edellinen - seuraava »

TwistOla

Lainaus käyttäjältä: LPR - 01 tammikuu, 2023, 23:33Jostain syystä noita kalliita ja vähän valmistettuja A90 Atlanticeja tuli Suomeenkin yllättävän paljon.

Tsekkasin pari päivää sitten Mobilistin arkistosta löytyvää juttua Atlanticeista ja siinä oli maininta että tusinan verran olisi tullut maahantuojan toimesta. Juttu oli '80-l lopulta, joten tiedä sitten onko miten tarkastettu määrä.
Tähä jaksa ny mitään ylvästä keksiä!

LPR

Lainaus käyttäjältä: TwistOla - 02 tammikuu, 2023, 10:50Tsekkasin pari päivää sitten Mobilistin arkistosta löytyvää juttua Atlanticeista ja siinä oli maininta että tusinan verran olisi tullut maahantuojan toimesta. Juttu oli '80-l lopulta, joten tiedä sitten onko miten tarkastettu määrä.
Ottaen huomioon lyhyen valmistusajan ja pienehkn valmistusmääärän sekä sen, että oli uutena Euroopan mittapuussa kallis auto, on noita tullut mielestäni paljon sodan jaloista nousevaan Suomeen. Yleensä tuontilisenssejä sai helpommin edullisemmille malleille, että samalla rahalla tuli useampi auto Suomeen. KLB:n lempilapsi, Armstrong-Siddeley on toinen kummajainen. Noita kalliita ja maailmalla harvinaisia autoja tuli kymmeniä, lie toista sataa vuonna -53.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: TwistOla - 02 tammikuu, 2023, 10:50Tsekkasin pari päivää sitten Mobilistin arkistosta löytyvää juttua Atlanticeista ja siinä oli maininta että tusinan verran olisi tullut maahantuojan toimesta. Juttu oli '80-l lopulta, joten tiedä sitten onko miten tarkastettu määrä.
Tuo noin kaksitoista on melko jännä luku näissä autotuonneissa, montakin erikoisempaa autoa, mitä on kaikkia todennäköisyyksiä vastaan kuitenkin tuotu, määrä on yleensä 12. Tai ainakin niin sanotaan.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Markok

Useita vuosia sitten antlanticia kaupattiin saate sanoin että voitettu tai ajettu ainakin ensimmäisissä suurajoissa, ei se nyt ollut edes pahan kuntoinen eikä ainakaan hintainen! Alta tonnin jotain?
Se oli Lahden classicissa jotain vuosia sen jälkeen ja missähän nyt taas.

Kyllä himotti!!

LPR

Lainaus käyttäjältä: Markok - 02 tammikuu, 2023, 16:29Useita vuosia sitten antlanticia kaupattiin saate sanoin että voitettu tai ajettu ainakin ensimmäisissä suurajoissa, ei se nyt ollut edes pahan kuntoinen eikä ainakaan hintainen! Alta tonnin jotain?
Se oli Lahden classicissa jotain vuosia sen jälkeen ja missähän nyt taas.

Kyllä himotti!!
Atlanticilla voitettiin ekat Suurajot. Kuvia autosta löyty googlettamalla ralliaiheisilta sivuilta.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Markok

https://classicmotorshow.fi/ensimmaisten-suurajojen-voittaja-auto-austin-atlantic-esilla-sorateiden-virtuoosit-teemassa/

2016 vuonna oli classicissa, sitä ennen vuosi- 3 se oli puoli ilman kaupan.
Harmi, niitä myyntikuvia ei taida netistä enää löytyä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 02 tammikuu, 2023, 16:25Tuo noin kaksitoista on melko jännä luku näissä autotuonneissa, montakin erikoisempaa autoa, mitä on kaikkia todennäköisyyksiä vastaan kuitenkin tuotu, määrä on yleensä 12. Tai ainakin niin sanotaan.
12 on täydellisyyden luku. enempää ei tarvita.

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Bantam

Hieno kuva. Väittäisin, että ollaan vanhemmassa ajassa. Kuvassa on DKW SB 250 rivistö, malli oli tuotannossa 1930-luvulla ja autokin taitaa olla siltä aikakaudelta?


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 14 tammikuu, 2023, 20:50Hieno kuva. Väittäisin, että ollaan vanhemmassa ajassa. Kuvassa on DKW SB 250 rivistö, malli oli tuotannossa 1930-luvulla ja autokin taitaa olla siltä aikakaudelta?


Kaluston perusteella kyllä.. :thinking:



LainaaV. M. Ruth aloitti 1928 rakennuttamaan ajanmukaista autoverstas-toimitaloa. Vuoden 1929 lokakuussa talo valmistui. Ulkoseinään on suurilla kirjaimilla merkitty liikkeen nimi »Sisä-Suomen Moottori». Alakerrassa sijaitsi konttori, tilava ja muuten miellyttävä myymälä, paja ja ennenkaikkea nykyaikaisilla koneilla varustettu verstashuone. Lattiapinta-ala oli 200 neliömetriä, siihen mahtui samaan aikaan useampikin korjattava auto.
Monet muistavat tömän talon Kilpisenkadulla nimenomaan Ruthin kahvilana, josta sai tuoreet munkit ja kahvileivät. Ruthin leipomo oli kadun yläpäässä.

Tuo edellisen kuvan ylempi rakennus siis Ruthin leipomo.
Muoks.
Kahvilassa on muutaman kerran tullu jäätelöä penskana nautiskeltua, kun kummitäti oli siellä töissä.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

tevo

Eikös tuola kauvempana oo pumppukeuloja? joten noinvuoden 1951 jäläkeen?..
Born for Winter

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: tevo - 14 tammikuu, 2023, 22:10Eikös tuola kauvempana oo pumppukeuloja? joten noinvuoden 1951 jäläkeen?..
:P
Toiseksi viimenen jonossa vois hyvin olla.. :o

Tuosta kuvan ajankohdasta ei vielä olekaan keskusteluryhmässä ollut isompaa debattia. :thinking:
-46 syntyneet muistaa tuon liikeen 50-luvun alusta..

Kovasti heittää kuitenkin ennen sotaa tuon kuvan kalusto..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Marklin


sämpy

Aika rustiikkinen interiööri.. tuosta mallia verstaan toimistoon.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.