RockAuto- ALEkoodit ja yleistaivastelu

Aloittaja Zuinula, 11 tammikuu, 2020, 13:57

« edellinen - seuraava »

Zephyr

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 03 helmikuu, 2023, 15:04Sen verran kyllä suosittelen kaikille, että ei kannata enää Rockista tilata "Pre-pay customs charges" ruksattuna. Mulla DHL asialla, tuli viestiä että lähetys on lähetetty toimitusehdolla "duties & taxes unpaid", eli näin ollen tuontikulut ohjataan vastaanottajalle. DHL yritti vielä vaatia Rockautolta selvitystä, tuli vaan että Lähettäjä on kieltäytynyt toimittamasta valtakirjaa ja heidän mukaan lähetyksen vastaanottaja on vastuussa lähetyksen veroista sekä tullimaksuista. Vaihtoehtoina on tullata lähetys Suomeen tai palauttaa lähetys lähettäjälle. Ilmoitathan kuinka haluat edetä lähetyksen suhteen. Eli maksoin 73,56€ "Customs charges" mutta silti kuitissa lukee "Carrier may collect duty and tax upon delivery". Onko tässä nyt jotain mitä en älyä?


Tilauksen jälkeen olet saanut Rockautolta sähköpostiin "RockAuto Order Confirmation XXXXXXXXX", lukeeko siinä Custom charges kohdassa mitään ? eli onko tullit laskutettu vai ei ?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 03 helmikuu, 2023, 15:04Sen verran kyllä suosittelen kaikille, että ei kannata enää Rockista tilata "Pre-pay customs charges" ruksattuna. Mulla DHL asialla, tuli viestiä että lähetys on lähetetty toimitusehdolla "duties & taxes unpaid", eli näin ollen tuontikulut ohjataan vastaanottajalle. DHL yritti vielä vaatia Rockautolta selvitystä, tuli vaan että Lähettäjä on kieltäytynyt toimittamasta valtakirjaa ja heidän mukaan lähetyksen vastaanottaja on vastuussa lähetyksen veroista sekä tullimaksuista. Vaihtoehtoina on tullata lähetys Suomeen tai palauttaa lähetys lähettäjälle. Ilmoitathan kuinka haluat edetä lähetyksen suhteen. Eli maksoin 73,56€ "Customs charges" mutta silti kuitissa lukee "Carrier may collect duty and tax upon delivery". Onko tässä nyt jotain mitä en älyä?
Mulla tavarat tuli kyllä perille, tosin 1/3 lähetyksestä pari viikkoa muiden perään ja siitä yrittävät periä noita tullausmaksuja. Laiton tuohon saamaani vastaukseen että kyllä lasku on aivan oikein Fedexille vastapalloon Rockauton kuitin että selitättekö sitten mitä tuo rapiat 200 € Customs charges kattaa ja mitä ei. Ei oo kuulunut vastausta.

EN kysynyt että miksi ne 2/3 sitten tuli sukkana läpi, karhuavat vielä niistäkin...

Mutta tuo on kyllä /C:stä että Rokkiautoon ei saa yhteyttä mitenkään muuten kuin takuukäsittelyn kautta ja sekin tyssää siihen että "ongelmat pitää raportoida välittömästi, tilauksestasi on niin kauan ettei reklamaatiota voi jättää". Tai no onhan sinne puhelinnumero kyllä jossain.
Tiukasti aisalinjalla.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Zephyr - 03 helmikuu, 2023, 15:20Tilauksen jälkeen olet saanut Rockautolta sähköpostiin "RockAuto Order Confirmation XXXXXXXXX", lukeeko siinä Custom charges kohdassa mitään ? eli onko tullit laskutettu vai ei ?
Joo-o, siinä lukee se vähän yli 70€
Diesel on puhtaampi

Zephyr

Kyllä mä laittaisin sitten mailiä jossa on noi Tilausnumerot, custom chargesit ym.  ym. :

service@rockauto.com

ja soittaisin samat asiat DHL:lle tai sähköpostia niiden nettisivujen kautta

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Zephyr - 03 helmikuu, 2023, 20:53Kyllä mä laittaisin sitten mailiä jossa on noi Tilausnumerot, custom chargesit ym.  ym. :

service@rockauto.com

ja soittaisin samat asiat DHL:lle tai sähköpostia niiden nettisivujen kautta
Laitoin sähköpostia rockautolle, saapa nähdä kuuluuko mitään
Diesel on puhtaampi

isalmela

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 03 helmikuu, 2023, 15:04Sen verran kyllä suosittelen kaikille, että ei kannata enää Rockista tilata "Pre-pay customs charges" ruksattuna. Mulla DHL asialla, tuli viestiä että lähetys on lähetetty toimitusehdolla "duties & taxes unpaid", eli näin ollen tuontikulut ohjataan vastaanottajalle. DHL yritti vielä vaatia Rockautolta selvitystä, tuli vaan että Lähettäjä on kieltäytynyt toimittamasta valtakirjaa ja heidän mukaan lähetyksen vastaanottaja on vastuussa lähetyksen veroista sekä tullimaksuista. Vaihtoehtoina on tullata lähetys Suomeen tai palauttaa lähetys lähettäjälle. Ilmoitathan kuinka haluat edetä lähetyksen suhteen. Eli maksoin 73,56€ "Customs charges" mutta silti kuitissa lukee "Carrier may collect duty and tax upon delivery". Onko tässä nyt jotain mitä en älyä?
Tämäkin selvisi kun laitoin sähköpostia. Sieltä on näköjään tulossa kaksi eri pakettia, ilmastoinnin kompura hilppeineen Fedexillä ja kuivaimen putki DHL kyydillä. Tämä pre-pay ei kuulemma toimi DHL kanssa, eli se 70 € tullimaksu koskee sitä Fedex pakettia. Siitä yhdestä pikku putkesta pitää nyt maksaa DHL palvelumaksu tullauksesta kun ei älynnyt, että ehdottomasti kaikki romut Fedexin kyytiin. Tästä siis oppitunti kaikille: valitkaa vaan jatkossakin pre-pay mutta huolehtikaa että kaikki tavarat lähtee Fedexin kyytiin
Diesel on puhtaampi

sössö

en ymmärtänyt jotain varmaankaan, mutta voit silti itse tullata sen DHLlän paketinkin ilmoittamalla sinne että tullaat itse.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 helmikuu, 2023, 01:14en ymmärtänyt jotain varmaankaan, mutta voit silti itse tullata sen DHLlän paketinkin ilmoittamalla sinne että tullaat itse.
Niin voinkin vaan arvaa jaksoinko enää.
Diesel on puhtaampi

Rusty

Onkos voimassaolevaa koodia kellään?
Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Ja tuliko se koodi tuohon "How did you hear about us?"-kenttään..?   :thinking:
Ah, ahtaita aikoja.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 12 helmikuu, 2023, 12:48Ja tuliko se koodi tuohon "How did you hear about us?"-kenttään..?   :thinking:
Siihen. Kylläpä on joutunut OD:lta käydä koodit katsomassa viime aikoina.  :-*  Kellaristit tilaa vaan Partsilta.
Tiukasti aisalinjalla.

Rusty

Sain googletettua koodin joltain amerikkalaiselta alekoodisivulta, ja toimikin vielä.  :o

Eipä tuo kallis paketti ollut että monen euron alennuksesta ei ollut kyse..  :)
Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Laitan koodin tänne sitten kun saan sen niin ei tarvii Pertinkään lähteä turhaan Od:lla käymään.
Ah, ahtaita aikoja.

Pertti K

Ei oo kyllä kovin usein tullut vaikka tilannut olenkin. Edellinen satsikin toista tonnia niin sais kyllä koodia pukata.
Tiukasti aisalinjalla.