Lisävalotopic

Aloittaja Kyrpov, 15 marraskuu, 2020, 21:28

« edellinen - seuraava »

palontie

Helvetin leveä keila.Ei toi silmiä ainakaan yhtään haittaa.
Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Vois jeeppiin kanssa tollasta laittaa kaveriksi niiden pistemäisten spottiledien kanssa.



Jos alista sais radiohäiriöttömän mallin tuurilla.

Sinä vain

A.Naali

Mä tilailin pakun katolle työvaloksi sivuille halvimman slimmin 32" ledbarin minkä löysin. Ihan riittävä tuohon tarkoitukseen, mutta piruuttani mittailin.
Kiinanpoika lupaa 150W. Ampeereiden ja jännitteen perusteella tuo ottaa 33W.  :thinking:  :rotfl:

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 26 marraskuu, 2020, 21:09Mä tilailin pakun katolle työvaloksi sivuille halvimman slimmin 32" ledbarin minkä löysin. Ihan riittävä tuohon tarkoitukseen, mutta piruuttani mittailin.
Kiinanpoika lupaa 150W. Ampeereiden ja jännitteen perusteella tuo ottaa 33W.  :thinking:  :rotfl:
no ei se sitten ihan viiskertanen  ;D


Alissa välillä asiakkaat kuvaa ampeerimittarilla virtoja mikä auttaa tohon
Sinä vain

Jooli


Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 30 marraskuu, 2020, 08:18https://www.virtasenkauppa.fi/autotarvikkeet/valotuotteet/lisavalot/lisavalot-kaukovalot
nyt on jonkinlaisia tarjouksia no pitää mutsin autoon jotkut valot hakea
49.9e bfl kanki vois olla aika jees. Nuo pyöreet neptunet ym aika vaatimattomat
Sinä vain

Kyrpov

Mites meneekö maastohenkilöautossa valosäännökset kuten normi henkilöautossa? Kun on kaikkia offi ym ei tieliikennekäyttöön valoja niin pitää olla peitettynä ajossa ettei pelkkä kytkin riitä?
Sinä vain

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 01 joulukuu, 2020, 20:50Mites meneekö maastohenkilöautossa valosäännökset kuten normi henkilöautossa? Kun on kaikkia offi ym ei tieliikennekäyttöön valoja niin pitää olla peitettynä ajossa ettei pelkkä kytkin riitä?
En oo virallisia pykäliä tutkinu mut mun annettiin ymmärtää et jeepissä ei saanu olla työvaloja kun se oli henkilöauto, sit taas pakettiautoks rekatuissa ei oo rutistu työvaloista, ikinä en ole niitä peittänyt

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 01 joulukuu, 2020, 22:41En oo virallisia pykäliä tutkinu mut mun annettiin ymmärtää et jeepissä ei saanu olla työvaloja kun se oli henkilöauto, sit taas pakettiautoks rekatuissa ei oo rutistu työvaloista, ikinä en ole niitä peittänyt
oliko jeep kuitenkn m1g maastoajoneuvo vai puhdas hlöauto?
Sinä vain

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 02 joulukuu, 2020, 05:04oliko jeep kuitenkn m1g maastoajoneuvo vai puhdas hlöauto?
tais olla tommonen maastohenkilöauto

Järki

Lisävaloja voi minun puolestani laittaa, ja käytää, kunhan ei niillä lähde häiritteen toisia.
Suoralla kohdatessa ne pitäs ottaa pois päältä, ja ajaa tavallisilla pitkillä siihen asti, kun valot kohtaa. Vaihdettas sitten vasta ne lähivalot, jotka ei sitten valaise juuri mihinkään, verrattuna ajonopeuteen, joka useimmilla on.
Mäen harjanteen takaa tullessa hyvillä valoilla ajava ei näe vastaantulijan valonkajoa, eikä huomaa vaihtaa, ja taas häikäsee vastaantulijan. Hyvillä valoilla ajavalla pitäis olla järki päässä.

Sensijaan lähivalot on ne, jotka loppuu helpommin, kuin kaukovalot. En lisäpitkiä tarvi, näen auton omilla pitkillä tarpeeksi.
Myös sivuille pitäs nähdä, kun kääntyessä pitäs väistää näkymättömäksi tekeytyvää kevyttäliikennettä.

Otin vintiltä Käyttämättömät vanhankansan sumuvalot, ja herran jestas, mitkä valot Lähivalojen lisäks!
Se, että niitä sais käyttää vain sateessa ja sumussa on mielestäni väärä laki. Ne on todella hyvät ihan pimeessäkin.
Nämä autojen omat sumuvalot on lähinnä huomiovaloja, jotka näyttää hajavaloo joka suuntaan. Ei voi puhuakkaan sumuvaloista niiden kohdalla.
Ei valaise maata, eikä häikäse vastaantulijaa sen enempää, kun lähivalotkaan. Noin 30m:n päässä valokuvio on noin 20cm korkea (esim. seinään osuessaan)! Valokiila on noin 180 Astetta. Kantama saman verran, kuin missä lähivalot pitäs osua maahan, eli noin 50m.
Muutaman peuran olen havainnu aikonaa, enkä oo osunu. Näkyy valkosena valoissa (Toisin, kuin tummissa kulkeva jalankulkija, joka näkyy edessä vain kaukovaloilla).
Peltiosia tykkään tehdä

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Järki - 02 joulukuu, 2020, 08:45Lisävaloja voi minun puolestani laittaa, ja käytää, kunhan ei niillä lähde häiritteen toisia.
Suoralla kohdatessa ne pitäs ottaa pois päältä, ja ajaa tavallisilla pitkillä siihen asti, kun valot kohtaa. Vaihdettas sitten vasta ne lähivalot, jotka ei sitten valaise juuri mihinkään, verrattuna ajonopeuteen, joka useimmilla on.
Mäen harjanteen takaa tullessa hyvillä valoilla ajava ei näe vastaantulijan valonkajoa, eikä huomaa vaihtaa, ja taas häikäsee vastaantulijan. Hyvillä valoilla ajavalla pitäis olla järki päässä.

Sensijaan lähivalot on ne, jotka loppuu helpommin, kuin kaukovalot. En lisäpitkiä tarvi, näen auton omilla pitkillä tarpeeksi.
Myös sivuille pitäs nähdä, kun kääntyessä pitäs väistää näkymättömäksi tekeytyvää kevyttäliikennettä.

Otin vintiltä Käyttämättömät vanhankansan sumuvalot, ja herran jestas, mitkä valot Lähivalojen lisäks!
Se, että niitä sais käyttää vain sateessa ja sumussa on mielestäni väärä laki. Ne on todella hyvät ihan pimeessäkin.
Nämä autojen omat sumuvalot on lähinnä huomiovaloja, jotka näyttää hajavaloo joka suuntaan. Ei voi puhuakkaan sumuvaloista niiden kohdalla.
Ei valaise maata, eikä häikäse vastaantulijaa sen enempää, kun lähivalotkaan. Noin 30m:n päässä valokuvio on noin 20cm korkea (esim. seinään osuessaan)! Valokiila on noin 180 Astetta. Kantama saman verran, kuin missä lähivalot pitäs osua maahan, eli noin 50m.
Muutaman peuran olen havainnu aikonaa, enkä oo osunu. Näkyy valkosena valoissa (Toisin, kuin tummissa kulkeva jalankulkija, joka näkyy edessä vain kaukovaloilla).
lisäsumareissa on vähän sama juttu kun lisäkaukovaloissa, halvin ja kuppasinkin yleensä pieksäää vakiot 6-0.




Nykyään tuntuu olevan ongelmana se, että jos sulla on ledivalo niin vastapuoli tiputtaa lyhkäsille jo 1km päästä ja sitten alkaa rämpytysmuistutus. Harva osaa aja tarpeeksi lähelle pitkillä
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 02 joulukuu, 2020, 10:09Nykyään tuntuu olevan ongelmana se, että jos sulla on ledivalo niin vastapuoli tiputtaa lyhkäsille jo 1km päästä ja sitten alkaa rämpytysmuistutus. Harva osaa aja tarpeeksi lähelle pitkillä
ei se taida osaamisestakaan olla kiinni kun noi ledivalot vaan häikii jo kaukaakin ihan sikana vaikka kattos minne ja varsinki sillon jos on vähän heikonlaiset valot autossa ja silmät tottunu pimeeseen. Semmosta vastaan on ihan saatanasta ajaa kun ei näe mitään kun kajuutta on jo ihan täynnä sinistä valoa ja toisella ei ole aikomustakaan hetkeensä vaihtaa lyhkäsille, vaikka vaihtamalla itse yrittää vihjata että voisit jo vaihtaa ennen kun on pakko alkaa vilkuttelemaan kun ei näe enää yhtään missä ajaa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 03 joulukuu, 2020, 02:37ei se taida osaamisestakaan olla kiinni kun noi ledivalot vaan häikii jo kaukaakin ihan sikana vaikka kattos minne ja varsinki sillon jos on vähän heikonlaiset valot autossa ja silmät tottunu pimeeseen. Semmosta vastaan on ihan saatanasta ajaa kun ei näe mitään kun kajuutta on jo ihan täynnä sinistä valoa ja toisella ei ole aikomustakaan hetkeensä vaihtaa lyhkäsille, vaikka vaihtamalla itse yrittää vihjata että voisit jo vaihtaa ennen kun on pakko alkaa vilkuttelemaan kun ei näe enää yhtään missä ajaa.
Tottakai ne häikii jos tollanen asenne on jo valmiiksi.  Ei mua ainakaan haittaa jos joku ledeillä ajaa sopivan lähelle, tottakai se häikii jos loppuun asti mennään vaan autokoulussakin jo opetettiin katsomaan tien penkalle kohtaamistilanteissa. Ei oo pakko toljottaa vastaantulevaa valoihin.



Toki jos koko keula ja katto led valoja täynnä niin voi tulla päivä vaan 90% vastaantulevista lediautoilijoista menee yhdellä kohtuukokoisella tangolla ym
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 03 joulukuu, 2020, 05:16Tottakai ne häikii jos tollanen asenne on jo valmiiksi.  Ei mua ainakaan haittaa jos joku ledeillä ajaa sopivan lähelle, tottakai se häikii jos loppuun asti mennään vaan autokoulussakin jo opetettiin katsomaan tien penkalle kohtaamistilanteissa. Ei oo pakko toljottaa vastaantulevaa valoihin.



Toki jos koko keula ja katto led valoja täynnä niin voi tulla päivä vaan 90% vastaantulevista lediautoilijoista menee yhdellä kohtuukokoisella tangolla ym
ei kai se häikiminen mikään asennekysymys ole. enemmän vaikuttaa asennevammalta se että muitten vilkuttelu on "osaamattomuutta", jotain ne kanssaihmiset varmaan sulle yrittää viestittää vilkuttelullaan ja valojen vaihtamisella. Varmaan kannattaisi miettiä että mitä ja säätää sitä valoa siitä autosta sen mukaan.

Vaikee ajaa sitä kilsankin matkaa vaan kattomalla penkkaa.