Saabel Garage moottorijuttuja

Aloittaja Keme, 27 helmikuu, 2023, 13:54

« edellinen - seuraava »

Keme

Ei oo moottorihommat edenny mitenkään, ku on saanu neppailla Kadettia. Josko tää ny kohta ois leimakondiksessa, ni sais työnnettyä Youtubeen projektointijuttua tämänkin tiimoilta. Jotain moottoritarinointia tästäkin saa aikaiseksi vaikkei tota 1.8-16v mosaa tullut avattuakaan.


juhapih

Tuliko mosa ruiskulla ja omalla sytytysvehkeellä?
Aatellut joskus laitella kaasaria ja vaikka saabin jakajalla...

stana


juhapih

Onkos tuo Astran 1.8 16V nyt sitten se isolohko?

Keme

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 18 syyskuu, 2023, 20:22Tuliko mosa ruiskulla ja omalla sytytysvehkeellä?
Aatellut joskus laitella kaasaria ja vaikka saabin jakajalla...
Joo, tää tuli ny täysin vakiona, et saa vaan ajoon. C18XE moottori toi on eli isolohko ja sen perässä sit Omegan aski. Helppoo ja halpaa. Katotaa sit myöhemmin josko laittais tuplakaasarit ja ATsparkin. Sopis tyyliin ja sais niillä ny sentää imuäänien lisäksi myös havaittavan teholisän.



Onhan tää ollut siis jo käynnissäkin ja tossa ny on yhdessä soittolistassa kaikki tähän laitteeseen liittyvät Youtube videotkin. Minuutissa näkee kaiken olennaisen :D

https://www.youtube.com/playlist?list=PLM9sBEesrgXa-4HGc5NANBeip6Mp8d9z3

Keme

Ehkä tää ny liittyy moottorijuttuihin siinä mielessä, et LS moottorin laajahkon vetoalueen ja 4.1 peräruuvin ansiosta koko radan sai ajaa pelkällä nelosvaihteella. Eikä tarvinu potkia kytkimellä vauhtia.


Keme

Pieni pörinäpätkäkin Hyvinkään reissulta. Aika hiljaseks toi sit kuitenki jäi 2x2.5" putkistolla joka yhdistyy yhteen 3.5" läpivirtaushuiluun ennen takapuskuria. Mieto nokkakin varmasti jeesaa hiljasuudessa.