Kevyt kenttähoonaus vai ei?

Aloittaja Springer, 06 helmikuu, 2024, 16:03

« edellinen - seuraava »

Springer

Vanhimman HD:n takasylinterin alatiiviste tihkuu ja olen tässä ennen kesää alkamassa korjaamaan asian. Mikä on yleinen mielipide, kannattaako sylinterit kevyesti hoonata kun aion myös vaihtaa uudet männänrenkaat kun tuolla on jo kohta 190000km ajeltu?
En tiedä näkyykö vanhoja hoonijälkiä vai onko sylinterit lasittuneet kun kone on vielä nipussa. Venttiilit ajattelin myös samalla hioa hioa ja nostimet vaihtaa.
Pitää mittailla puristukset ennen remppaa ja rempan jälkeen.
En usko että tarvitsee vielä porata ylikokoon.

Camino79

No kyllä mänainakin oon kevyen hoonauksen tehny jos oon rengastanu, auttaa öljyä pysymään sylinteriseinämillä ja uudet renkaat asettuu nopeammin.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

rb

Noilla kilsoilla melkeen mittaisin, että onko se pytty vielä mitoissaan.
Jos se on soikee, tai kartio, niin pallohoonit ja jousivempainet vaan huonontaa asiaa, eli silloin se ois saatava ihan oikeen kiinteekivisen alle, koska se on ainoo millä sen pytyn saa takaisin pyöreäksi. 

6PPC

ilman muuta hoonaus, jos männänrenkaat vaihdetaan.  Jos pyöreyttä aikoo mittailla ja on evo niin stressilevyjen kanssa.   Kannattaa mitata männänrengasuran ja renkaan välys, mulla alkoi olla edelliskerralla maksimimitassa, kun rengastin. Tosin kilometrejäkin on +300t takana