Pyöräkaivinkoneen hankintaa

Aloittaja Poweri, 01 toukokuu, 2020, 04:47

« edellinen - seuraava »

Caprice305

Mut samaa mieltä tosta lusikkahaarukasta, tai mehumaijasta niinku itse kutsun.
All lives matters.
Let's go Brandon

Nikuzai

Joskus miettiny ku katellu pikkusia telakoneita ja niiden kykyä nostaa tukkeja

Mitenhän lie jos sellaseen laittaisi korvat "bobbarin" puomistolle

Vaikka pikkasen isompaankin, vois olla näppärä laitos ois telakaivurin hyödyt, sit tollasen vinkura laitoksen hyödyt ja telakuormaajan hyödyt ja vielä sekin ominaisuus kuormatessa et saa kipattua vaikka sivulle

Puomistohan vois olla pelkästään 2 vartta jotka varastoituisi koneen sivuille ja kauha toimisi jäykistimenä


Mitenhän lie ykspuomisista "bobcateista" jollainen volvollakin on ja elinikäinen takuu puomille
Kattaneekohan se takuu puomiston väsymisestä johtuvan kiertymisen

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Hullu-Jussi - 05 marraskuu, 2020, 13:05Tuli aivan sama ajatus, kun tuota härveliä katselin. Tämä Diverto edustaa sitä ikuista haavetta, että pystyttäisiin rakentamaan kone, jolla voisi tehdä kaikkea. Sitä haavetta ei vaan taida olla mahdollista saavuttaa. Lusikka-haarukka on tavallaan eniten monitoimikone, mitä voi olla ja siinäkin sen huomaa kuinka rajoitettua se monikäyttöisyys on. Mutta lusikkahaarukka on kuitenkin oikeasti käyttökelpoinen kone.
Suurin rajoite lusikkahaarukalla on se kaivualueen rajallinen säde. Jos sillä vois lappaa tavaran vaikka omaan etukauhaan, puhuttas jo aika päheestä pelistä.

Kaivutyön suunnittelukaan kun ei aina auta, menee ajantuhlaukseen ku lappaa kasoja parempaan kohtaan. Kulmakaivu puomissa kyllä sitten taas avaa sellasia kohteita, johon ei pienikään ympäripyörivä välttämättä pysty.
En varmasti oo.

signet

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 marraskuu, 2020, 02:36Suurin rajoite lusikkahaarukalla on se kaivualueen rajallinen säde. Jos sillä vois lappaa tavaran vaikka omaan etukauhaan, puhuttas jo aika päheestä pelistä.

Kaivutyön suunnittelukaan kun ei aina auta, menee ajantuhlaukseen ku lappaa kasoja parempaan kohtaan. Kulmakaivu puomissa kyllä sitten taas avaa sellasia kohteita, johon ei pienikään ympäripyörivä välttämättä pysty.
Mulla oli Fiat-Kobelcossa zoomi takapuomissa,monessa paikassa kätevä,mutta heikentää puomia niin paljon että ei mitään rajuja vetoja tarvii tehdä.Ja kun zoomi menee väljäksi,niin on rasittava kaivaa mitään.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Fargo

Mehumaija on oikein hyvä olla olemassa, tolla 80-luvun aamunkoiton Valtran lusikkahaarukalla tehdään meillä kaikkea. Sillä aurataan, kuormataan, kaivetaan, nostellaan jne, neliveto kun on vielä niin pääsee pahaankin paikkaan.

Siltikin on samanikäinen Länkkärin pyöräkaivinkone olemassa kun mitään maansiirtelyä tai isompaa arpeettia pitää tehdä niin Länkkäri käyntiin, on rekisterissäkin ja siksi mä nimenomaan pyöräalustaisen ison koneen halusin ettei tartte lavettien kanssa pelata ja siirtyilee itsellään tarvittaessa.

Urakointia jos tekis niin sitten varmaan olis eri vehkeet

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Fargo - 10 tammikuu, 2021, 23:32Mehumaija on oikein hyvä olla olemassa, tolla 80-luvun aamunkoiton Valtran lusikkahaarukalla tehdään meillä kaikkea. Sillä aurataan, kuormataan, kaivetaan, nostellaan jne, neliveto kun on vielä niin pääsee pahaankin paikkaan.

Siltikin on samanikäinen Länkkärin pyöräkaivinkone olemassa kun mitään maansiirtelyä tai isompaa arpeettia pitää tehdä niin Länkkäri käyntiin, on rekisterissäkin ja siksi mä nimenomaan pyöräalustaisen ison koneen halusin ettei tartte lavettien kanssa pelata ja siirtyilee itsellään tarvittaessa.

Urakointia jos tekis niin sitten varmaan olis eri vehkeet
Samaa kaavaa koitan tosiaan kehittää ja vanha mehumaija on tuollaisena yleiskoneena. Kesällä se oli jo turhan kovilla kun piti tehdä pientä urakantapaista helteissä. Sen takia hieman uudempaa kaivinkoneeksi meinasin.

Pidin jo taukoa tuolta marraskuulta kun alkoi nyppimään kusettajat ja tyhjänpuhujat, ja toisaalta omakin pikkutarkkuus kun pitäis saada just semmonen vehe kun haluaa ja just siihen hintaan kun haluaa. Loppuvuodesta alkoi jo omat odotukset ja todellisuus edes hieman lähestystämään toisiaan. Montakin konetta mitä katsoin viime vuonna on edelleen myymättä, eli ei ne mitään hyviä diilejä ilmeisesti olis olleetkaan. Tietysti vois nyt ottaa yhteyttä ja tarjota jotain.

Noh, maaliskuussa on tulossa huutokauppaan  uudehko Doosan vähillä tunneilla, tosin pienemmän puoleinen 14 tonninen. Levy, peukalo ja turvakaaria löytyy jo.

Siinä onkin jo sit täysin eri moottori ja voimansiirto kuin mitä alunperin olin hakemassa...noista kellään mitään mielipidettä?

En ole kyllä varma osallistunko edes.

https://www.rbauction.com/2013-DOOSAN-DX140W-4x4?invId=12475488&id=ci&auction=GRANDE-PRAIRIE-AB-2021131

Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Fargo

Jenkit tykkää tosta peukalosta, suomessa en vissiin ole koskaan nähnyt. Youtuben videoissa näyttää aika näppärältä, olisko meillä syy miksei ole meilläpäin, nuo rototiltit?

Hullu-Jussi

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 28 tammikuu, 2021, 22:27Siinä onkin jo sit täysin eri moottori ja voimansiirto kuin mitä alunperin olin hakemassa...noista kellään mitään mielipidettä?

En ole kyllä varma osallistunko edes.

https://www.rbauction.com/2013-DOOSAN-DX140W-4x4?invId=12475488&id=ci&auction=GRANDE-PRAIRIE-AB-2021131

Ei täällä Suomessa ole mitään hirveetä valitusta kuulunut Doosanin omistajilta. Tosin ei täällä pyöräalustaisia ole määrällisesti kovin monia, joista kokemusta voisi kertyä.

Moottorin valmistuskyltissä näkyi hauska yksityiskohta, johon en aikaisemmin ole kiinnittänyt huomiota, jos sitä täkäläisissä koneissa edes on. Siinä näky lukevan "Useful life 8,000 h". Huutokauppatiedoissa oli, että 1,700 tuntia ajettu. Että on siinä teoreettisesti vielä ikää jäljellä ainakin moottorissa.

Raakaa realismia taitaa kuitenkin olla, että melkein kaikkien emission controlled -koneiden kanssa joutuu jossain vaiheessa siihen tilanteeseen, että on kutsuttava valtuutettu huoltoheppu läppärinsä kanssa katsomaan missä anturissa vika piilee. Ellei sitten onnistu jostain ostamaan omalle tietsikalle tarvittavaa softaa.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Fargo - 29 tammikuu, 2021, 07:19Jenkit tykkää tosta peukalosta, suomessa en vissiin ole koskaan nähnyt. Youtuben videoissa näyttää aika näppärältä, olisko meillä syy miksei ole meilläpäin, nuo rototiltit?
Rototiltti ei mun nähdäkseni sinällään oikeen mitenkään korvaa peukkua. Tosin monasti jos koneessa roto niin taitaa olla myös koura varustelistalla, sittenhän ei peukkua niin enää tarvitse.

Peukkua ei kaikissa koneissa tietty ole jenkeissä tai kanadassakaan, riippunee mihin kone on tarkoitettu alunperin, mutta hihasta vedän 1/3 kaikista koneista.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 29 tammikuu, 2021, 23:19Rototiltti ei mun nähdäkseni sinällään oikeen mitenkään korvaa peukkua. Tosin monasti jos koneessa roto niin taitaa olla myös koura varustelistalla, sittenhän ei peukkua niin enää tarvitse.

Peukkua ei kaikissa koneissa tietty ole jenkeissä tai kanadassakaan, riippunee mihin kone on tarkoitettu alunperin, mutta hihasta vedän 1/3 kaikista koneista.
Olis kyllä joissain hommissa ihan tarpeen. Nuorempana olisin varmaan jo tehny peukun.
En varmasti oo.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Hullu-Jussi - 29 tammikuu, 2021, 08:36Ei täällä Suomessa ole mitään hirveetä valitusta kuulunut Doosanin omistajilta. Tosin ei täällä pyöräalustaisia ole määrällisesti kovin monia, joista kokemusta voisi kertyä.

Moottorin valmistuskyltissä näkyi hauska yksityiskohta, johon en aikaisemmin ole kiinnittänyt huomiota, jos sitä täkäläisissä koneissa edes on. Siinä näky lukevan "Useful life 8,000 h". Huutokauppatiedoissa oli, että 1,700 tuntia ajettu. Että on siinä teoreettisesti vielä ikää jäljellä ainakin moottorissa.

Raakaa realismia taitaa kuitenkin olla, että melkein kaikkien emission controlled -koneiden kanssa joutuu jossain vaiheessa siihen tilanteeseen, että on kutsuttava valtuutettu huoltoheppu läppärinsä kanssa katsomaan missä anturissa vika piilee. Ellei sitten onnistu jostain ostamaan omalle tietsikalle tarvittavaa softaa.
Huomasin joo 8000h. Varmaan kaikilla valmistajilla on joku ohjeluku olemassa, muissa en ole sitä kyllä tolleen nähny präntättynä.

Elektroniikkaa tuntuu olevan turhan paljon jo 2000 luvunkin koneissa, vaikkei niissä ole edes noita päästöjuttuja. Taitaa 1991 Deeren 595d olla ainoa ihan mekaaninen peli mitä olen katsonut. Semmonen olis kyllä puoliharraste ja kotikoneena hieno.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

signet

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 29 tammikuu, 2021, 23:26Huomasin joo 8000h. Varmaan kaikilla valmistajilla on joku ohjeluku olemassa, muissa en ole sitä kyllä tolleen nähny präntättynä.

Elektroniikkaa tuntuu olevan turhan paljon jo 2000 luvunkin koneissa, vaikkei niissä ole edes noita päästöjuttuja. Taitaa 1991 Deeren 595d olla ainoa ihan mekaaninen peli mitä olen katsonut. Semmonen olis kyllä puoliharraste ja kotikoneena hieno.
Elektroniikkaa on liikaa jo -92 malliseessa Kobelcossa,kaikki mittarit kun pimentyy,niin se on asenneltava perinteiset mittarit ja öljynpainevalot tilalle.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: signet - 30 tammikuu, 2021, 16:21Elektroniikkaa on liikaa jo -92 malliseessa Kobelcossa,kaikki mittarit kun pimentyy,niin se on asenneltava perinteiset mittarit ja öljynpainevalot tilalle.
Mulla on muistikuva että jo -89 Koppelossa olis ollu jotain nestekide tms. paskaa mittaristona.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

signet

Noissa -94 Åkereissa on kanssa dikitaaliset mittarit,näyttävät vielä toimivan,tekiikka näyttää samannäköiseltä kuin saloran 80-luvun telkkareissa.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

sössö

meillä myös h7 åkerissa joku teknomittari, semmosia valopalkkeja menee ainakin polttoaine, lämpö ja öljynlämpö taisi olla noita teknomalleja.