Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

Lerssinen

Mun auto vois toimia RTG patterilla, tuntuvat olevan pitkäikäisiä...

Caprice305

All lives matters.
Let's go Brandon

sössö

Aika seko otsikointi taas kun autoja tehään 300kpl.

Caprice305

All lives matters.
Let's go Brandon

Caprice305

https://www.foxnews.com/auto/electric-ford-f-150-most-powerful
Electric Ford F-150 will be the most powerful model, company says


Saas nähdä miten kova tuloo. Miinusta ettei voi sukeltaa napoja syvemmälle. Harva kyllä normiautollakaan kyllä sukeltee...
All lives matters.
Let's go Brandon

sämpy

.. saati noudata tehtaan ohjeita että moisen kahlailun jälkeen pitäisi napaöljyt/rasvat vaihtaa jne..

Itelle riittäis että sähkis olisi käyttötarkoituksessa toimiva ja kohtuuhintainen. Mutta jos teho on ainoo mitä voi mainostaa kun muissa ominaisuuksissa tulee takkiin niin sillä sitten.

Olisi työpakustanikin jo sähköversio, mutta vaatii täyslatausta 2-4x työpäivän aikana ja kaivinkoneen kuljettaminen pitäisi unohtaa -> ei jatkoon.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 17 syyskuu, 2020, 18:20https://www.foxnews.com/auto/electric-ford-f-150-most-powerful
Electric Ford F-150 will be the most powerful model, company says


Saas nähdä miten kova tuloo. Miinusta ettei voi sukeltaa napoja syvemmälle. Harva kyllä normiautollakaan kyllä sukeltee...
toi on aika normaalin näkönen, voi ehkä houkutella pick up kansaa enemmän mitä teslan, rivianin yms. kummajaiset.

oli siinä videossa kaikkea ominaisuuksiakin, varmaan hyödyllisiä jollekki voisi ainakin kuvitella. Samalla kun auto latautuu voi lukea kellaria läppäriltä siinä keskipenkin kohdalla.

Bantam

Saksalaisen insinööriliiton VDI:n tekemän tutkimuksen mukaan sähköautot eivät ole ilmaston kannalta yhtään sen parempia kuin polttomoottoritkaan  elinkaariarvioinnissa. Tutkimuksen perusteella kaikilla moottorityypeillä voidaan alentaa CO2 päästöjä ja v,2030 asetettu CO2 tavoite voidaan saavuttaa vain rinnakkaisten teknologioiden pohjalta.


Harri S

Saksa elää autotehtaista, joten insinööriliiton kanta on ymmärrettävä. Kun se oma autoteollisuus myöhästyi muutamasta jutusta kun roikkuivat vanhassa. ID3, eikö toi insinöörikansa, entinen kehityksen kärki, muuhun kykene.
Tulee kakka tuulettimeen.
Kohta nimittäin nähdään kun euroopassa alkaa suuret valmistajat yhdistymään.
Ostaako fiat vaiko rellu bemarin ja kuka yhdistyy daimlerin kanssa.
Ford varmaan säilyy ja opel saattaa kadota kokonaan. Kohta noi asiat selviää mutta antautuminen ei tuu ilman taistelua, vaikka se tulee joka tapauksessa. Lapinpolttajat tietää sen.

Trendit vie ostajia ja sitä kautta valmistajia, eikä siinä ympäristö yms. arvoilla saatikka perusteilla ole mitään merkitystä. Sitä tehdään millä tulee kassavirtaa, noi ympäristöjutut on puolestaan poliitikkojen populismia jolla yritää haalia äänestäjiä ja joka ei siten tavan autoharrastajaa juuri hetkauta suuntaan jos toiseenkaan. Lähinnä se nappaa vaan poliittisesti orientoituneita.

Autot on vaan yksi osatekijä liikenteen ja liikkumsen murroksessa joka toki koskettaa lähes jokaista. Sen murroksen aika nyt sattui tulemaan samaan aikaan sähkisten kanssa, jota sitten jotkut keppihevosenaan käyttää. Ymmärrys tosin uupuu ja sen kertoo uunituoreet suunnitelmat sekä tavoitteet niiden saavuttamiseksi.
Päätoiminen harrastaja

sämpy

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

sämpy

Niin tuo liikkumisen murros voi olla myös joukkoliikenteen alasajo. Uudet ratkaisut mahdollistaa helpon ja ympäristöystävällisen henkilökohtaisen liikkumisen suoraan tarpeiden mukaan.

Jonkinlainen automaattitaksin tilausjärjestelmä kuukausimaksulla tms.

Jonkinlainen joukkoliikenne säilynee työmatkaliikenteen takia, mutta noiden aikojen ulkopuolella yhä useampi tullee valitsemaan henkilökohtaisen ovelta-ovelle kuljetuksen.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Lerssinen

Taksihan on kuulemma julkista liikennettä.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 03 marraskuu, 2020, 16:41Taksihan on kuulemma julkista liikennettä.
Juu niinhän se on, siksi vihreät niillä ahkerasti kulkeekin.
Tiukasti aisalinjalla.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 03 marraskuu, 2020, 16:41Taksihan on kuulemma julkista liikennettä.

Se oli tätä ilmastohumpan alkua, kun jotain poliitikkoa haastateltiin. Sanoi käyttävänsä vain kulkisia kulkuneuvoja, (eli taksia ja lentokonetta).
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 03 marraskuu, 2020, 09:27Niin tuo liikkumisen murros voi olla myös joukkoliikenteen alasajo. Uudet ratkaisut mahdollistaa helpon ja ympäristöystävällisen henkilökohtaisen liikkumisen suoraan tarpeiden mukaan.

Jonkinlainen automaattitaksin tilausjärjestelmä kuukausimaksulla tms.

Jonkinlainen joukkoliikenne säilynee työmatkaliikenteen takia, mutta noiden aikojen ulkopuolella yhä useampi tullee valitsemaan henkilökohtaisen ovelta-ovelle kuljetuksen.

Ainoa järkevä suuntahan tuo on. Esim. täällä Aasiassa on joukkoliikenne suurelta osin hoidettu juurikin takseilla. Ne on jopa sen hintaisia, että niitä voi normaalikin ihminen käyttää. Suomessahan tätä varmaan yritettiin tän vituksi menneen taksilain myötä, mutta siellä ei varmaan ajateltu, että Suomessa on nämä yrittämisen oheiskulut niin korkeat, ettei nuo taksikyydit tuolla kilpailun vapauttamisella paljon halventuneet. (tais käydä päin vastoin)

Isossa maailmassa osaavat tehdä noita metroverkkojakin kattavasti ja ne kuljettaa valtavasti ihmisiä. Suomi, digitalisaation huippumaana ei saanut edes metroa automaattiseksi.  >:D
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.