Millä kaksipyöräisellä mennään

Aloittaja rb, 13 tammikuu, 2020, 15:10

« edellinen - seuraava »

mitzi

Joskus 70-luvun vaihteessa näin silloisen Keravan Renlundin pihassa juuri markkinoille tulleen Honda CB 750:n. Se tuntui aivan uskomattoman hienolta laitteelta, mitä se olikin.

Kawoista kaiken mieluisin itselle on A1 250 Samurai. On todella nätti peli omaan silmään.

pantera

Jos pojan hussella kävis kaffeella kesoililla... tai sen GasGas'illä

Jarde440

Lainaus käyttäjältä: rb - 14 tammikuu, 2020, 13:02Tää oli mun innostus:


En tiedä pitääkö paikkansa, mutta oon kuullut, että tuossa siltakolarissa olis yks stuntti kuollut. Ainakin tuota punakypäristä osui aika sopivasti

mitzi


sössö

mulle meinas tulla joku ton tyyppinen bemari joskus vaihdossa jostain autosta.

mitzi

Tuo Jamppa-bemari on cruiserversio nk. "oilhead" R-sarjasta.

sämpy

Mentäis Suzuki GS 550E -78:lla jos yrittäjällä/talon rakentajalla olisi aikaa. En edes ottanut ulos viime kesänä kun tein töitä 24/7. Ehkä 2021 sitten.

Tuollainen siis. Eihän tuo kummoinen ole, mutta huoleton ylläpidettävä eikä tule samanlaista vastaan.

Tunnustaudun siis 70-luvun japsipyörien faniksi.

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

rb

^  Siistissä kunnossa näyttää olevan.

Vuodet 1974 - 79 oli täällä Kekkoslandiassa kurjaa aikaa, kun raippaveron ansiosta isojen pyörien hinnat pomppasivat pilviin.
Käytännössä 74 - 75 Suomessa ei myyty kun satapiikkejä ja sen jälkeenkin jotain tuutti hondaa, tonnista Kawaa tänne ei tuulut kun kourallinen vuodessa.

Vuosi 1980 toi sitten helpotusta, kun verotusta hiukka järkeistettiin ja uusia isoja pyöriä alkoi taas ilmestyä katukuvaan. 
 

S.L

1985 HD FXSB, reilusti kevennetty, jäykätty ja viritetty.

Uutta tulemistaan odottaa lisäksi -01 Yamaha YZ 125, yläasteaikojen Suzuki PV, ja -62 Mobylette AV44
Life is shit, then you die

Ranee



Ostettaessa näytti tuolta, vuosi taitaa olla 2009
Nytten parin kaadon jälkeen ei ehjiä muoveja ole ja isompi acerbiksen tankki on vanhuuttaan kusen keltainen kuten niillä tapana
Jospa tänä keväänä saisi vietyä loppuun kolme vuotta sitten aloitetun huollon ja pääsisi metsäteitä rullaamaan

Yamaha TT600RE
Kertomuksia retkiltä https://reissuajat.blogspot.com/

mitzi

Lainaus käyttäjältä: rb - 15 tammikuu, 2020, 21:10^  Siistissä kunnossa näyttää olevan.

Vuodet 1974 - 79 oli täällä Kekkoslandiassa kurjaa aikaa, kun raippaveron ansiosta isojen pyörien hinnat pomppasivat pilviin.
Käytännössä 74 - 75 Suomessa ei myyty kun satapiikkejä ja sen jälkeenkin jotain tuutti hondaa, tonnista Kawaa tänne ei tuulut kun kourallinen vuodessa.

Vuosi 1980 toi sitten helpotusta, kun verotusta hiukka järkeistettiin ja uusia isoja pyöriä alkoi taas ilmestyä katukuvaan. 
 

Siinä tuli jossain tossa saumassa korttiuudistuskin, ettei enää 16v. saanut kuin kevarikortin. Silloin kun tuutit ja siipikawat ym. tuli markkinoille 70-luvun alussa, niin moni hyppäsi suoraan mopon selästä tuutin tai zingon kahvoihin, kun "pappa betalar". Joillekin kävi tosi huonosti, kun taidot eivät riittäneet tehojen suhteen.

rb

Lainaus käyttäjältä: mitzi - 15 tammikuu, 2020, 22:02Siinä tuli jossain tossa saumassa korttiuudistuskin, ettei enää 16v. saanut kuin kevarikortin. Silloin kun tuutit ja siipikawat ym. tuli markkinoille 70-luvun alussa, niin moni hyppäsi suoraan mopon selästä tuutin tai zingon kahvoihin, kun "pappa betalar". Joillekin kävi tosi huonosti, kun taidot eivät riittäneet tehojen suhteen.
Joo.... Siinä kun puolitoista heppaisen Soliferin jälkeen pääsi suoraan ison pyörän sarviin, niin monelle kävi huonosti.

Ja eniten pahaa jälkeä taisi tulla mainitsemallasi zingolla, mistä sitten lempinimi ikinä juontuukin, mut ehkä kotoisammin:

Lesken tekijä..



Toki jos ollaan tarkkoja, niin alun perin lesken tekijä tarkoitti jo aijemmin markkonoille tullutta viissatasta:

https://i.pinimg.com/236x/f5/c0/fa/f5c0fa8ec9a8e10187650ce500a02dd1--kawasaki-motorcycles-old-motorcycles.jpg

Mutta myöhemmin ja ihan syystä nimi periytyi seiskapuolikkaalle.

Viissatanen oli nimittäin vielä ihan kohtuullinen pyörä vielä ajaa, mut seiskapuolikkaan ajo-ominaisuuksien kanssa tehdas mokasi pahasti.
Korkea painopiste, kevyt keula yhdistettynä löysään takasvingiin on nimittäin moottoritie nopeuksissa aika vekkuli ajaa..




rb

ÄH!!

Kerran vielä:

Viissatkun kuva:


mitzi

Lainaus käyttäjältä: rb - 15 tammikuu, 2020, 22:25
Lainaus käyttäjältä: mitzi - 15 tammikuu, 2020, 22:02Siinä tuli jossain tossa saumassa korttiuudistuskin, ettei enää 16v. saanut kuin kevarikortin. Silloin kun tuutit ja siipikawat ym. tuli markkinoille 70-luvun alussa, niin moni hyppäsi suoraan mopon selästä tuutin tai zingon kahvoihin, kun "pappa betalar". Joillekin kävi tosi huonosti, kun taidot eivät riittäneet tehojen suhteen.
Joo.... Siinä kun puolitoista heppaisen Soliferin jälkeen pääsi suoraan ison pyörän sarviin, niin monelle kävi huonosti.

Ja eniten pahaa jälkeä taisi sulla mainitsemallasi zingolla, mistä sitten lempinimi ikinä juontuukin, mut ehkä kotoisammin:

Lesken tekijä..



Toki jos ollaan tarkkoja, niin alun perin lesken tekijä tarkoitti jo aijemmin markkonoille tullutta viissatasta:

https://i.pinimg.com/236x/f5/c0/fa/f5c0fa8ec9a8e10187650ce500a02dd1--kawasaki-motorcycles-old-motorcycles.jpg

Mutta myöhemmin ja ihan syystä nimi periytyi seiskapuolikkaalle.

Viissatanen oli nimittäin vielä ihan kohtuullinen pyörä vielä ajaa, mut seiskapuolikkaan ajo-ominaisuuksien kanssa tehdas mokasi pahasti.
Korkea painopiste, kevyt keula yhdistettynä löysään takasvingiin on nimittäin moottoritie nopeuksissa aika vekkuli ajaa..





"Zingo" nimen sille antoi Hannu Lindell TM:n koeajoraportissaan.
5oo tunnettiin yleisesti "sepelimyllynä". Näitä myös 70-luvulla ainakin Keravalla näistä Kawoista käytettiin.

Keravalla vaikutti 70-luvulla yksi tosi vannoutunut Kawa-mies, sillä oli peräkkäin Samurai, kaikki siipikawat ja lopuksi vielä  900.

cb125twin

Suzuki gt550 ajo oli jotenkin rynkyttävää verrattuna kawa kh350 seen.
Itellä oli cb350 v95-98 ja aina levällään.
Ich liebe den Geruch des Napalms am Morgen