Kaikkea rakennetaan taloista autoihin.

Aloittaja Lerssinen, 10 tammikuu, 2020, 16:30

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 10 elokuu, 2020, 17:48Tuo tänne,mä tartteisin pitäis tehdä sellaisesta sokkeli hakitelineistä tehtyyn katokseen.
Vapaasti täällä, ei sisällä rahtia.
En varmasti oo.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 12 elokuu, 2020, 12:23Sain värkättyä tuon vararengastelineenkin valmiiksi, en hitsannut autoon mitään vaan kaikki on pulttaamalla  :)
Eikä tartte työkaluja irroitukseen, tahtoo tällaiset olla jos ne laittaa jollakin kierre/mutterilla kiinni niin muutaman vuoden päästä purkukelvottomia ilman rälläkkää..









Onko miten paksu sokka? Dollyssä oli vissiin 4mm ja renkaan yläpuolella mutta niin vaan hakkuutti sen poikki kun rengas hyppi  :o

Tuossa painavampi rengas plus telineen paino niin itseäni hieman hirvittäis moinen lukitus alle 8mm sokalla  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Lerssinen

Tais olla 5 millinen ja pultti 14, samaa mietin ja meinasin seurata tilannetta. Joskin tuo ei pääse hyppimään kun mitoitus on niinsanotusti justiinsa, renkaalla ei ole yhtään tilaa liikkua ylös-alas. Poikkileikkausvoima kyllä riittää mutta hyppiminen sen katkoo, varsinkin jos reiät on vielä vähän väljät..

Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 12 elokuu, 2020, 13:32Onko miten paksu sokka? Dollyssä oli vissiin 4mm ja renkaan yläpuolella mutta niin vaan hakkuutti sen poikki kun rengas hyppi  :o

Tuossa painavampi rengas plus telineen paino niin itseäni hieman hirvittäis moinen lukitus alle 8mm sokalla  ???

Mietin asiaa vielä kahvikupin verran ja totesin ettei tällä tontilla ennenkään ole jätetty mitään sattuman varaan..

Nyt tilalla 12 millin pultti, yläpäässä tanko poikittain ettei tartte kahta avainta. Auton työkalusetissä (kattava) oli myös 19 millin avain joten jospa sitten näin. Tuo iso mutteri on vain "prikka" tiukkaamassa renkaan sinne missä se ei mahdu pomppimaan.


Tervaa jengaan.

Lerssinen

Kahta maakärryllistä ja yhtä sorakärryllistä myöhemmin  :o




Pitäs nyt malttaa antaa tuon painua, se kuitenkin tekee sen vaikka kuinka tamppasin kaivuulaitteella sitä. Lopuksi finistelen sitten painekyllästetystä siirtymäosan välillä maapenka/rautaramppi. Rautaramppi siis yltää penkan päälle joten mitään myöhempää katastrofivaaraa ei ole..

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 18 elokuu, 2020, 14:31Kahta maakärryllistä ja yhtä sorakärryllistä myöhemmin  :o




Pitäs nyt malttaa antaa tuon painua, se kuitenkin tekee sen vaikka kuinka tamppasin kaivuulaitteella sitä. Lopuksi finistelen sitten painekyllästetystä siirtymäosan välillä maapenka/rautaramppi. Rautaramppi siis yltää penkan päälle joten mitään myöhempää katastrofivaaraa ei ole..
onko siinä seisomakorkeus alla?

Rusty

Ah, ahtaita aikoja.

Lerssinen

Olipas eri kätevä kiskaista konehuoneesta johtoa menemään takapuskuria kohti  :o  (lisävalot lavakaareen, joutuu kiertämään takaa koska kippi).


Kaarne

Tuli mieleen olisiko noihin betonipalkkien päälle voinut kiinnittää semmoisen autonosturin jossa on ne tolpat nurkissa ja samanlaiset ajosillat mitkä teit?

cb125twin

Ich liebe den Geruch des Napalms am Morgen

Lerssinen

Ivecossa on nyt ihan aito ja oikia lohkolämmitin, tässähän oli vaan eberi (toimii kyllä) ja kun on pidetty lämpöisessä hallissa niin eivät kai ole muuta kaivanneetkaan. Minä kuitenkin haluan myös roikkamahdollisuuden..



Ja ei, konetta ei ole pesty.. Se on nuin rutikuiva ja puhdas, ruostuu pian puhki kun ei ole öljykärstässä koko kyljet... Vastus on uusi mutta johtosarjan kävin naapurista purkamassa kun sattui olemaan sopivaa tarjolla edukkaasti. Melko hulvattomia edelleen nuitten piuhasarjojen hinnat  :o

sämpy

Mulla ei oo edelleenkään Dailyssä kumpaakaan, rajoitettu vain kesäkäyttöön.

Muistan yhellä työnantajalla oli kanssa Daily ja erittäin tarpeellinen joka päivä. Siinä oli vain tolppajohtoon liitetty laturi, ei raaskineet asennuttaa lämmitintä. Siinäkin kahden kuukauden jaksossa mitä jaksoin touhua katsella, ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun sitä hinattiin pitkin kylää kunnon pakkasessa käyntiin.

ps. Jos jollain olis turbokonetta Dailyyn voisin olla kiinnostunut..

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Lerssinen

Sen mitä näillä kolmilitraisilla oon joskus ajellu töissäkin niin lähtee kyllä käyntiin pakkasista ja heti, se kai se pahin onkin kun lähtee ku kesäkelillä ja sitten ei kun pitkällä kaasulla menoksi kylmällä koneella..

palontie

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 23 syyskuu, 2020, 18:29Mulla ei oo edelleenkään Dailyssä kumpaakaan, rajoitettu vain kesäkäyttöön.

Muistan yhellä työnantajalla oli kanssa Daily ja erittäin tarpeellinen joka päivä. Siinä oli vain tolppajohtoon liitetty laturi, ei raaskineet asennuttaa lämmitintä. Siinäkin kahden kuukauden jaksossa mitä jaksoin touhua katsella, ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun sitä hinattiin pitkin kylää kunnon pakkasessa käyntiin.

ps. Jos jollain olis turbokonetta Dailyyn voisin olla kiinnostunut..



Mähän laittelin talvipakkasilla sts Caddyllä Dailyä useesti käyntiin,caddysä ei ollut lohkista Ivecossa oli ;D
Eniten vituttaa kaikki.

Lerssinen

Tällaista ei ole mulla vielä ollutkaan  ;D  Koitin LAUKEEN kohdalla huudella ikkunasta hävyttömyyksiä muttei liene kuulunu mihinkään  ::)