Sampan kuihailut

Aloittaja Therealsamppa, 13 lokakuu, 2020, 15:51

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 23 lokakuu, 2020, 22:21Joo, eivät venyneet olleet mutta pientä pistesyöpymää, tuo ei edes pahin ollut  ;D  Maanantaina päräyttää Hautala serviceltä hakemaan uusia pultteja  ;D

Sain pyöriteltyä Jenka osan kannesta ylös, mahdollisesti saa magneetilla nysän ongittua ylös ;D Ei vaan ole niin pientä tähän hätään
Sun melkeen tarvii löytää magneetti, joka mahtuu pultinreikään menevän vaikka muoviputken sisään. Se on muuten hankalaa, jos magneetti ja pätkä molemmat yrittää tarttua reunoihin kii.


Ehkä niistä öljynpaineista ei tarvi huolestua, kun ei noi huonot ole. Kaikkea öljykierrossa kun ei tainu kuitenkaan tulla rempattua tässä remontissa.
En varmasti oo.

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 23 lokakuu, 2020, 23:42Sun melkeen tarvii löytää magneetti, joka mahtuu pultinreikään menevän vaikka muoviputken sisään. Se on muuten hankalaa, jos magneetti ja pätkä molemmat yrittää tarttua reunoihin kii.


Ehkä niistä öljynpaineista ei tarvi huolestua, kun ei noi huonot ole. Kaikkea öljykierrossa kun ei tainu kuitenkaan tulla rempattua tässä remontissa.

Joo, keinuvipu koneistoa en mittaillut oliko väljää, samoin nokka-akseli ilman laakerointia lohkossa, ei ainakaan hölpännyt kuitenkaan  ;D

Jep semmoista teleskooppi magneettia mietin, 10mm vain on nuo kannen pultit, toivottavasti löytyy riittävän ärhäkkä magneetti. Kannessa pultin reikä onneks ~11mm niin ei niin pahoin takertele noustessa  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Therealsamppa







Wagoneeria vähän hipaisin. Kuskin puolen helma menee uusiksi, ulkopinnassa reikiä ja sisähelma kans mädäntynyt kokonaan irti lattiasta.

Täytyy B-pilareiden väliin laittaa väliaikainen tuki niin pysyy oikeassa kohdassa. Pituusmittaa kans täytyy ottaa, ja varmaan jotain väliaikaista tukea että ei repsahda koko kori kun helman takapään leikkaa irti lokasuojasta. Ei se kyllä paljoa enää kiinni ole  ;D

Takaovet oli vielä paikoillaan tuossa pukeille nostettuna, ja menivät lukkoon ja istuivat kaikin puolin hyvin. Eli eiköhän se mitoissaan vielä ole  ;D

Pokkautan pajalla uudet peltiosat helmoihin, katsotaan kuinka alkuperäistä vastaavat saavat kantattua, ei tästä museokampetta kuitenkaan ole tulossa  ;D

Pistehitsauksista siis vanha helma irti ja malliksi pajalle
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Therealsamppa

https://www.c2cfabrication.com/collections/jeep-grand-wagoneer-parts

Eipä olis hinnankirossa muotoon hakatut pellitkään  ;D  Lattiat kun menee kokonaan vaihtoon kans

E: Eivät Suomeen lähetä ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 24 lokakuu, 2020, 01:39Täytyy B-pilareiden väliin laittaa väliaikainen tuki niin pysyy oikeassa kohdassa. Pituusmittaa kans täytyy ottaa, ja varmaan jotain väliaikaista tukea että ei repsahda koko kori kun helman takapään leikkaa irti lokasuojasta. Ei se kyllä paljoa enää kiinni ole  ;D
Aikanaan ku Mustangin hylsyä hiekalla hivelin, niin yhdessä vaiheessa piti homma lopettaa kesken ja käydä ostaan pari rhs palkkia, jotka sitten heppailin perästä tulipeltiin ja vähän väliltäkin kiinni. Jos se oliskin ollu orkkiskuosinen kori, niin ei siinä mitään, varmaan olis kestäny kuitenkin. Onneks hirvitti ja olin varovainen, koska se korihan olikin ihan jotain muuta ku tehtaan jäljiltä... Totuus tuli siinä esiin ja katto ei juuri osallistunu koossapitoon.
En varmasti oo.

HendriXXX

Oho, onhan siellä hieman korroosio kerenny jo tekee tuhojaan..  :o

Nooh, tekijämiehen kynsissä tuosta tuloo parempi ku uus.  :+1:

Pertti K

Vähän vielä antaa rälläkä laulaa niin voi sanoa että ei ollut kuin yksi reikä lattiassa.
Tiukasti aisalinjalla.

Janne-Pekka

Öljynpaineita on monenlaisia esim mkIII turbo Suprassa on ok 0.4 bar kuumana tyhjäkäynnillä. Mistäkö tiijän?  :rotfl:
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Therealsamppa









Jotain pasketta. B-pilarien väliin pulttaamalla putki, siitä taakse lattiaan ja lokasuojan kaareen hitsaten. Etupäästä kaivoin lattiaa irti että sai kiinni pitkittäispalkkiin tuon kulmaraudan.

Mitta täytyy vielä ottaa kun helman päästää irti että piteneekö  ;D

Pukkien väliin vielä mahdollisesti joku rauta pitämään koria läjässä  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

palontie

On kyllä luojan lykky että menin tässä kaupassa puihin ;D
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 24 lokakuu, 2020, 20:24On kyllä luojan lykky että menin tässä kaupassa puihin ;D
Et sä tykkää peltitöistä?
En varmasti oo.

Therealsamppa









Semmonen rykäisy  ;D

Lattiaan pari tukea hitsasin kiinni tuohon poikittaiseen rautaan niin ei notkahda. Uskomatonta mutta samana pysyi pituus mitta helman leikkauksen jälkeen   ;D

Täytyy katsoa miten nuo helma tekee, päällisin puolin tarkoitus samanlaiset tehä muuta esim tuo alasauma, että onko ruostumisen kannalta fiksumpaa ratkaisua olemassa?

Tietenki väärinpäin tuli tuo irti leikatun helman kuva ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Jussi

Mä pohdin kanssa viimeksi noissa GM kynnyksissä tota alasaumaa ihan piirrokseen asti, se kun auttaa ajattelussa. Päädyin kahdessa peräkkäin tehdyssä sitten jättään kaikki alkuperäset taitteet pois ja tein kuvan mukaan ilman tiivistystä millään sikamassalla. Maalit vaan hyvin putsatulle pinnalle. Ulkopelti kurvaa 2cm sisäpellin alle, niin lentävä hiekka ei piekse arkaa kohtaa. Sentin saumapätkät 3-5cm välein ja parin millin rako koko matkalla. Näyttäs toimivan.
En varmasti oo.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 lokakuu, 2020, 23:52Et sä tykkää peltitöistä?

Taisin joskus 20v sitten viimeksi tykätä.
Eniten vituttaa kaikki.

Rusty

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 25 lokakuu, 2020, 01:08







Semmonen rykäisy  ;D

Lattiaan pari tukea hitsasin kiinni tuohon poikittaiseen rautaan niin ei notkahda. Uskomatonta mutta samana pysyi pituus mitta helman leikkauksen jälkeen   ;D

Täytyy katsoa miten nuo helma tekee, päällisin puolin tarkoitus samanlaiset tehä muuta esim tuo alasauma, että onko ruostumisen kannalta fiksumpaa ratkaisua olemassa?

Tietenki väärinpäin tuli tuo irti leikatun helman kuva ;D


Noi kanttaukset on tehtävä tietyssä järjestyksessä että on ylipäätään mahdollista tehdä. Kupera kohta on hankala, siinä menee aikaa ja muutama testikappale roskiin ennen kuin alkaa osumaan.
Ah, ahtaita aikoja.