Bensa hinausauto?

Aloittaja redneck1, 20 lokakuu, 2020, 15:53

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 23 lokakuu, 2020, 06:38Eihän nämä ennen usko jos ei petri laulajainen tai v8 magazinen toimitus kerro faktan oikeellisuutta tai sitä virhettä.
miksi petri laulajainen olisi jokin auktoriteetti kertomaan jotain totuuksia?

Pitää oikeesti mennä sinne amerikan päähän kattelemaan asioita.

juko7

Jos nyt kyseenalaistetaan jotakin, jota jossain lehdessä sanotaan, niin totuus löytyy kun samalta toimittajalta kysytään samaa asiaa uudestaan?

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 lokakuu, 2020, 10:00Tuolle Trailerblazerille ilmotetaan vetopainoksi 2WD: 6400/2858kg; 4WD: 6200/2767kg

Ei kovin kummoinen vetoauto.

Lähde General Motors heritage center:
https://www.gmheritagecenter.com/docs/gm-heritage-archive/vehicle-information-kits/Trailblazer/2002-Chevrolet-Trailblazer.pdf

Mulla on Crown Victoriassa vetopaino 3300kg.  :))   Ei inssi uskonut, kun sanoin että ei tuo voi noin paljon olla.  Kerran meinasin kokeeksi siirtää meidän tyhjää 3-akselista 3500kg:n traileria, vaan eihän se siitä mitään tullut.  :P
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 20 lokakuu, 2020, 17:52Ei minkäännäköisiä? Olen aina käsittänyt että ainakin kevytkuorma-autoista menisi jokin vero.
87€/vuosi oli mulla k-a diisselivero muistaakseni.
Eli kyllä kannattaa bensahinuri, niin säästää.


Therealsamppa

Pulling out is always the hardest one, isn't it?


signet

Esim. jossain cantterissa ei ole juurikaan paljon säätömahdollisuutta,tai riippuu paljon kuskin pituudesta...
Ja mikä nyt sitten on normaali hinausauto?
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

signet

Ja se hytin pituus on kaikki pois lavan pituudesta.Akseliväliäkään ei voi äärettömiin kasvattaa,ei sovi ajamaan joka paikkaan,jos on oikein pitkä av.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Nikuzai

Normi hyttisessä mersussa oli matala selkänojainen grammer jonka sai ihan seinään kiinni

Muistelin et siinä ois ollu "selkänojaton" penkki ja pieni tyyny hytin takaseinässä

Vaan se oli jossain toisessa
Näppärä 170cm ja pidemmälle, pysty istumaan riittävän takana kun selkänojan takana ei ollut turhaa ilmatilaa vaan selkänoja oli takaseinä


Monesti katellu et sillä sais melkein missä vaan 20cm lisää tilaa ratin ja seinän väliin, kun laittais 10cm paksun selkänojan seinään kiinni

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 16 marraskuu, 2020, 06:42Tulipa tutkittua että mitä Ford F-650 V10 bensalla vie satasella. Näytti että 29l? :o Syö kuin kuorma-auto vaikka on kuitenkin pienempi. Ihmeen paljon amerikkalaiseksi autoksi, kun vielä pienempi uudehko F-550 syö kuitenkin kasilla 8-12l/100km.

Luinko väärin vai oikeastiko 29l/100km? Sehän on kaiken järjen vastaista, vaikka ilmeisesti optiona saanut natural gas conversion. Ei ole v10 moottori enää tuotannossa.


Siis vertaat 30 tonnia kantavaa kuorma-autoa 3 tonnia kantavaan pick-uppiin

Sama ku vertaat hiluxia ja 3sarjasta scaniaa

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 16 marraskuu, 2020, 09:09Ei kumpikaan mitään hirveän isoja ole, mutta ei f-550 mikään pickuppikaan ole vaikka kori siihen perustuu.

Vertaa vaikka F-650 ja Peterbilt 389.


Ootko nähny kumpaakaan ku google kuvissa?

Toinen on fuso kokoa ja toinen 3sarjanen scania

Toisessa on 16 tuumaset vanteet ja toisessa pienimmillään 22,5 tuumaset vanteet


Vertaappas isointa 650 mallia pienimpään 2 akseliseen peteen päivä hytillä, saattaa olla jopa et 650 on isompi

Toi 550 taitaa olla tacomaan verrattava laite vaan pari pyörillä

pantera

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 16 marraskuu, 2020, 09:26Tuo F-650 on just sitä "jakeluauto" kokoa. Verraten siis kun Suomessa on niitä mersuja ja volkkareita paljon sellaisina pakettiautoina.
No ei se ihan mitään pullakorikalibeeria ole, kokonaispainot kun F650 on 22000-37000lbs eli köykäisinkin on yli 10 tonnia
esim sprintteri ja crafteri c-kortillisina pullakoreina on 4500kg alustoja

Camino79

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 16 marraskuu, 2020, 11:31Tuli vielä mieleen että olenhan nähnyt Chevy kodiakin ambulanssi korilla. Se varmaan vastaa tuota F-650 mallia, niin ei se ulkoisesti ole niin iso vaikka onkin isompi mitä f-550 ja vastaavat.


No selvitäppä ihan piruttas nyt sen 550 ja 650 mallien ulkomitat ja painot ni ehkä sieltä löytyy syy sille kulutukselle  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 16 marraskuu, 2020, 11:51Ei mistään painoista vaan auton koosta.
Paino on olennainen osa kokoa ja kulutuksen lisääjä. Aina opit jotain uutta  ;)
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 16 marraskuu, 2020, 11:51Ei mistään painoista vaan auton koosta.


Meinaat että se ei oo yhtään raskaampaa sun nousta portaita ylös jos mä oon sun reppuselässä  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D