1920 Willys-Overland Touring car

Aloittaja fileeraus, 18 joulukuu, 2020, 04:31

« edellinen - seuraava »

fileeraus

Tulihan se tiiviste perille, melkein kuukauden odottelin pikatilauksena tulevaa pikku pakettia. Varmaan myyjä otti rahat itselleen ja laittoi normi postilla tulemaan.

Nyt tiiviste paikallaan ja alakerran pultit momentissa. Vielä olisi 6pvä aikaa testailla ennenkuin katsastusaika loppuu  ;D
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Alakerta kasaan ja kummempia en jäänyt haaveilemaan vaan aloin laittaa konetta paikalleen. Näköjään kuvien välillä meni n. puolitoista tuntia. Itseasiassa ensimmäinen kerta kun ihan itsekseni ähelsin moottorin autoon, aiemmin on aina saanut apukäsiä.





Lisää raporttia kun valmistuu enemmän. Nyt on vielä niin iso vaihde päällä että ei tässä enää kauaa mene  8)
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

rb

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 15 toukokuu, 2024, 23:16Nyt on vielä niin iso vaihde päällä että ei tässä enää kauaa mene
Hyvä!..... Viikon päästä tulet meidän kanssa Somerolle saunomaan, niin päästään taas lavalle kyytiin hakemaan janojuomaa. 
Siinä on sopiva sisäänajo lenkki. :)


fileeraus

Taas auto kasassa. Mutta vieläkin kusee öljyä.
Vähän parempaan suuntaan, nyt ei tule takastefasta enää ööliä, mutta öljyfiltterin adapterin alta. Siinä on 2 o-rengasta tiivisteenä, taidan laittaa paperitiivisteen.


Huomenna lisää testailua.  :)
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: rb - 16 toukokuu, 2024, 14:22Hyvä!..... Viikon päästä tulet meidän kanssa Somerolle saunomaan, niin päästään taas lavalle kyytiin hakemaan janojuomaa. 
Siinä on sopiva sisäänajo lenkki. :)



Joo, ja voitais vetää Kaljataksin kanssa kahden auton letkassa sinne.  ;D  Vielä ku löytäis kuskin ettei tarttis itte suhailla.  :))
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

fileeraus

Tekaisin paperitiivisteen öljyfiltterin adapterille ja laitoin paikalleen.

Heti sen jälkeen avasin venakopat ja aloin säätää venttilejä, kun venakoneisto piti jonkin verran ääntä. No hetken ihmettelin kun kaikki venat oli ihan oikeaoppisesti säädöissään, kunnes huomasin että nyt otettiinkin takapakkia ihan kunnolla.

Kaikki 16 työntötankoa oli vähän vääntyneet.

Ainoa mitä nyt olen keksinyt syyksi on nuo aika jämäkän näköiset tuplajouset. Korkea jousipaine vääntänyt säädettävät työntötangot?



Näissä moteissa ei ole säädettävää venttiilikoneistoa vakiona, ja heti jos esim kannet käy plaanattavana niin geometriat menee pieleen, ja on laitettava joko prikulleen oikean mittaiset tönärit, tai jonkinlainen säätö koneistoon. Joissain industrial ja marine moottoreissa on ollut säädettävät keinut jotka on nykyään kyllä ihan pimeissä hinnoissa. Myös rullakeinut on vähintään yhtä kalliit. (4 numeroa ja eka numero ei ole ykkönen) Korkean hinnan takia säädettävät työntötangot on suosittu ratkaisu.
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582