Inperial pikku muutokset

Aloittaja pptalo, 11 helmikuu, 2021, 11:11

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 08 heinäkuu, 2021, 18:09Varmaan 1000 km. takana. Eilen 300 km. kärri perässä. 12.5l./100km. reipasta vauhtia. 4.1 välityksellä. Ei huono.
:o  Iha varmaan joo.
En varmasti oo.

pptalo

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 kesäkuu, 2021, 21:11Mulla on ollu käsitys että GM pumpulla tuo Foortin hammastanko tehostaa turhankin paljon koko ajan, jos ei ole sitä DC-säädintä, millä tiputtaa vähemmäksi.. :thinking:
Voisiko ongelma olla että toi pumppu on ollut vai pelkälle ohjaukselle ja nyt sen perässä on hydrobooster jarrut ja ford hammastanko?

pptalo

Nyt tarvis uusi lässy. >:D  nykyinen kesti kuukauden ja noin 2000 km. Kanki tuli kupeesta läpi. Eka kerta kun minun jenkki tuli hinurilla kotiin.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 20 heinäkuu, 2021, 09:40Nyt tarvis uusi lässy. >:D  nykyinen kesti kuukauden ja noin 2000 km. Kanki tuli kupeesta läpi. Eka kerta kun minun jenkki tuli hinurilla kotiin.
@Stige , sinua kyseltiin!
Tiukasti aisalinjalla.

Stige

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 20 heinäkuu, 2021, 09:40Nyt tarvis uusi lässy. >:D  nykyinen kesti kuukauden ja noin 2000 km. Kanki tuli kupeesta läpi. Eka kerta kun minun jenkki tuli hinurilla kotiin.

Budjetti ja mitä tarviit? Mulla on tuolla pukissa yks täysalsa 5.3 odottamas ostajaansa, tosin se nyt ei iha ilmanen oo ku tarkistettu kone ja vm 2010 tjsp.
Ossaa kysellä kaverilta ku tietäs mitä tarvii  ;D

pptalo

Lainaus käyttäjältä: Stige - 20 heinäkuu, 2021, 09:53Budjetti ja mitä tarviit? Mulla on tuolla pukissa yks täysalsa 5.3 odottamas ostajaansa, tosin se nyt ei iha ilmanen oo ku tarkistettu kone ja vm 2010 tjsp.
Ossaa kysellä kaverilta ku tietäs mitä tarvii  ;D

Nykyinen kone 5.3 -03 eli gen3  helpoimmalla pääsis kun löytyisi samanlainen.
Toi oli vakio eculla ja pelasi todella hienosti.

Eli vähintään tarvin alakerran, mutta mieluiten koko padan.

Stige

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 20 heinäkuu, 2021, 10:52Nykyinen kone 5.3 -03 eli gen3  helpoimmalla pääsis kun löytyisi samanlainen.
Toi oli vakio eculla ja pelasi todella hienosti.

Eli vähintään tarvin alakerran, mutta mieluiten koko padan.

Mitähän se sais maksaa?

Gen4stahan saa Gen3 ku vaihat sinne sen Gen3 kampuran ja laitat nokalle 1x triggerillä olevan hammaspyörän.

pptalo

Kone ostettu ja haettu. Tarvii vaihtaa öljypoja tosta vanhasta koneesta (matala) ja imusarja kun toi vanha oli viina kone ja isommilla suuttimilla, niin ja sähköisellä kaasulla.

Samalla täytyy kurkata kk laakereita.
Paljon olikaan momentti?

pptalo

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 20 heinäkuu, 2021, 21:54Samalla täytyy kurkata kk laakereita.
Paljon olikaan momentti?
Tietsikalla löytyi heti. Puhelimella en löydä koskaan mitään.
http://www.torkspec.com/torkspecme.aspx?KI=12-5.3L-326ci-V8

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 27 toukokuu, 2021, 19:21Siksi  Jallu.. ::)
Mua alkaa tuo kansikuva vaan jo kyllästyttää, muut lehdet kun ovat liimaantuneet kiinni! :rotfl:
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

palontie

Kertokaahan miksi toi lässy kone on hyvä rakenteluaihio?
Eniten vituttaa kaikki.

Visa

Kestävä moottori. Kompaktin kokoinen. Osia saa edullisesti ja saatavuus hyvä. Aihiot maksaa vähän. Säätäjiä alkaa löytymään suomestakin orkkis eculle kohtuullisesti, jos ei itse halua opetella ja ecu taipuu moneen kombinaation. Vähän ku vanhan liiton sbc350, mutta jokasuhteessa parempi ja nykyaikaa.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Visa

Paha sanoa ks. Tapauksesta, mikä on ollut? Ymmärsin kuitenkin, ettei moottoria ole purettu Amerikasta tuonnin jälkeen? Eli onko ollut jotain piilevää vikaa koneessa, tai paljonko ollut maileja takana. Esim. Omassa autossa ainoa mitä ei ole läpikäyty kokonaan on vaihdelaatikko. Sehän mulla sitten temppuilee ja pääsee Seuraavaksi työnalle. Käytetty on aina arpapeliä valmistajasta ja moottorista riippumatta.

pptalo

Lainaus käyttäjältä: Visa - 21 heinäkuu, 2021, 19:57Paha sanoa ks. Tapauksesta, mikä on ollut? Ymmärsin kuitenkin, ettei moottoria ole purettu Amerikasta tuonnin jälkeen? Eli onko ollut jotain piilevää vikaa koneessa, tai paljonko ollut maileja takana. Esim. Omassa autossa ainoa mitä ei ole läpikäyty kokonaan on vaihdelaatikko. Sehän mulla sitten temppuilee ja pääsee Seuraavaksi työnalle. Käytetty on aina arpapeliä valmistajasta ja moottorista riippumatta.
Toi hajonnut moottori oli ollut huonolla pidolla aikaisemmin. Olisi varmaan kannattanut purkaa ja pestä nyt ainankin. Likaisin kone mitä olen omistanut. Öljypohjassa oli aivan tajuttomasti raapalla irroitettavaa töhnää. Ölypohjan vaihdoin ja ajattelin vaihdella öljyjä tiheään, kerran kerkesinkin vaihtamaan. Olisi varmaan kestänyt normaalia ajoa pitkään, mutta mutta

Uusi moottori on ollut käytössä suomessa joten toivottavasti siistimpi sisältä. Tosin vm. -01 joten heikommilla kiertokangilla ja nehän tosta edellisestäkin hajosi.