Voltswagen k70

Aloittaja Sleepercooler, 16 toukokuu, 2021, 16:32

« edellinen - seuraava »

Sleepercooler

Tehdää tästä sellanen sitkunhuvittaa projekti..

Kertoman mukaan tämän auton oli uutena ostanut Helsinkiläinen lentokapteeni..

Hain tämän Mäntsälätä toiselta omistajalta, tai oikeastaan Omistajan pojalta jolla ikää varmaan 70v,jonka mutsi oli jättänyt pojalleen  kun oli aika jättänyt.

-89 Ollut viimeksi liikenteessä, ja ilmeisesti sen jälkeen mennyt barniin huilaamaan, josta sen hain keväällä -20.

Tällä autolla on myös ajettu, koska on vaihdettu joskus Vw:llä Pitäjänmäellä uusi vaihto moottori tai tehty täydellinen koneremontti..

Peltihommia on jonkin verran, mutta tehtävissä, kone pyörii, jarru kaipaa herkistelyä ja sisusta täydellisen putsin koska hometta on sekä hiirulaiset juhlineet penkeissä jota pitäis melkein verhoilla uudelleen, ainakin takapenkki.


Peltiosat on kiven alla, joten JOS JOLLAKIN ON SUHTEITA SAKSANMAALLE, joka pystyisi toimittaa, kyseisiä pelteja, korvausta vastaan tietenkin, kun eivät suostu lähettää peltejä tänne >:(
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

juhapih

Ylä-Kapeen Riston (RIP) kokoelmissa on tuommoinen, ja taisi olla varaosa-autokin. Jonkinmoinen muistikuva on kahdesta... vaan onko jäljellä mitään. En osaa sanoa... Siellä on myös toinen NSU...Ro-80.
 Mulla oli tuommoisen hattuhyllyn reijitetty vinyyli, mutta joku heitti "rikkinäisen" muovin roskiin...

MJF

Oijoi, kylläpä tulee lapsuusmuistoja  8) Isällä näitä oli 80-90 lukujen vaihteessa. Monta autoa osti varaosiksi kun ei osia saanut muuten. Kaksi taisi olla liikentessä, kolme varaosina. Viimeisin lähti joskus reilu 15 vuotta sitten pihasta Kempeleeseen varaosiksi entisöitävälle. Jotain nippeliä näkyy vieläkin olevan ladon nurkassa jäljellä...
Mopar on parsa

Gary Grand

Tää on jäänyt mallina mieleen vain siitä syystä, että Tekniikan maailmassa oli joskus -70-luvulla juttu tällaisesta turbotettuna. :))
On kyllä jännä laite, kun ei ensimmäistäkään kirkasta muistikuvaa että olisi luonnossa nähnyt!? :o Jotain hämäriä kyllä ja näyttää ihan tutulta laitteelta. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

MJF

Silloin 80-90 vaihteessa jokkismiehet kyseli kovasti meiltä näiden kaasuttimia, sivuimusolexilla kun olivat :D Joskus oltiin jollain lomareissulla ja pysähdyttiin levähdyspaikalle syömään niin porukka Saksalaisia polkupyöräturisteja pyöri auton ympärillä ihmettelemässä että mikä ihme tämä on kun on Volkkarin merkillä. Eivät olleet kuulleetkaan tämmöisestä.
Tuo turbotusjuttu olisi mukava lukea uudestaan, empä olis muistanutkaan sitä mutta luettu on silloin aikoinaan...
Mopar on parsa

slant sickness

Joskus vuonna 76 tarkkailin naapuritalon parkkipaikkaa, jossa "setä" melko usein oli tämmösen K70:n parissa. Kansi auki, moottoriakin räpläsi. Ei ollut mulla vielä ollut yhtään parisuhdetta, eikä autotkaan kiinnostaneet omistamiseen asti. Kai mä kaikista mahdollisista syistä järkeilin, että jo osaa ukolle osunut huono auto.

Mut voihan se olla, että oli tuotteesta muuten vaan innostunut. Tai äkäinen rouva kotona.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Sleepercooler

Juurikin tuon harvinaisuuden takia tämä piti hakea pois 600€:lla ::)

Espoossa matikylässä punainen kanttilamppu, Tampereella kaukajärvellä kans punainen kanttilamppu, olisko sama auto kysees!!!??? Ja Mäntsalässa oranssi mustilla raidoilla ja tupla valoilla, jotka olen nähnyt :o

Näistä k70 on tehty tuunaamalla siistejä kotteroita, mielestäni hyvä asia on että on porssen jako 5x130,joten vannevalikoimaakin löytyy, sattuu olemaan jemmassa sarja vanteita, jotka sovittelen alle kun saan koneen käymään ja jarrut kondikseen ;)......
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Toyopet

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Sleepercooler

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 17 toukokuu, 2021, 17:24.. hyvä asia on että on porssen jako 5x130,joten vannevalikoimaakin löytyy, sattuu olemaan jemmassa sarja vanteita, jotka sovittelen alle kun saan koneen käymään ja jarrut kondikseen ;)......
Jotain sulle jo aikasemmin viestittelinkin että multakin löytyy jtn palikkaa muttei tietenkään ehjiä peltiosia. Vanteita ainakin ja muistaakseni kone-vaihteistopaketti
All work and no play makes Jack a dull boy.

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 17 toukokuu, 2021, 19:02Jotain sulle jo aikasemmin viestittelinkin että multakin löytyy jtn palikkaa muttei tietenkään ehjiä peltiosia. Vanteita ainakin ja muistaakseni kone-vaihteistopaketti
Joo muistan! Ota rojut mukaan ja tuu visiitille Nurmijärvelle, niin hierotaan kauppoja ;D
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Sleepercooler

Tietääkö joku, kenellä olis kyseinen "varaosa auto"??!

Tarvitsisin sisustan verhoiluita, mustat ovipahvit, ehjät etupenkit, sekä takapenkki, tai pelkkä takapenkin istuiosa mustalla kangasverhoilulla!!!!

Tai sitten käytän verhoilijalla.....
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Pande

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 toukokuu, 2021, 06:42On kyllä jännä laite, kun ei ensimmäistäkään kirkasta muistikuvaa että olisi luonnossa nähnyt!?
Olisiko ne olleet maantieteellisesti epätasaisesti jakautuneet? Meinaan kun oli aika kallis ja ehkä oudon tuntuinen malli niin ehkäpä jotkut jälleenmyyjät panostivat enemmän kuin toiset ja siten niitä on voinut olla joillakin tienoilla enemmän ja toisaalla jäänyt aivan oudoksi. Itse kyllä muistan että lapsesta asti näitä olen säännöllisen harvakseltaan nähnyt.

Taisin laittaa johonkin viestiketjuun jo tämän näytteen mutta mulla on 1/71 painettu suomenkielinen K70-esite. Kuvamateriaali siinä on kyllä ulkolaista eli tuon kuvista ei pysty päättelemään tarkoin Suomi-autojen varusteita tai yksityiskohtia.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pande - 18 toukokuu, 2021, 14:04Olisiko ne olleet maantieteellisesti epätasaisesti jakautuneet? Meinaan kun oli aika kallis ja ehkä oudon tuntuinen malli niin ehkäpä jotkut jälleenmyyjät panostivat enemmän kuin toiset ja siten niitä on voinut olla joillakin tienoilla enemmän ja toisaalla jäänyt aivan oudoksi. Itse kyllä muistan että lapsesta asti näitä olen säännöllisen harvakseltaan nähnyt.


Ihan varmasti näitä on tullut nähtyä, mutta ainoa mistä mallin muistaa on tuo TM:ssä ollut turbotusjuttu. :))  Eli ei ole isompia tunteita herättänyt.

Tuo mainoskuvan otsikko, jonka pistit.. ::)
Heti tulee mieleen miksei ole herättänyt MINKÄÄNLAISTA mielenkiintoa. :pckahvi:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Barfly

En halua (enkä ole) ilonpilaaja.
Mutta miten tuon ulkonäkö eroaa Opel Corsa A:sta?
Samanlaisia laatikoita,pidän tuonnäköisistä kulkineista.
Kuten esim Taunuksesta.
Että mitähän vittua?