Voltswagen k70

Aloittaja Sleepercooler, 16 toukokuu, 2021, 16:32

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Jossain tapahtumissa olen tuommoisen nähnyt ja muistaakseni myös nsu ro80, eikös näillä yhteys ole?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Ainakin Audiin on..
Tuollasen satasen meinasin ostaa aikanaan:



Mutta ostinkin Mirafiorin. 8)  :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Pande

NSU-yhteys selviää viimeistään sitten kun @Sleepercooler laittaa konehuoneesta kuvan.  :)  Meinaan yhtäläisyys takamoottori-NSU:n moottoriin on ilmeinen.

NSUhan tuo K70 on mallinimeä myöten. NSU suunnitteli kokonaista mallisarjaa missä Ro olisi ollut wankel-moottoristen etuliite ja K taas ottomoottoristen ja numero perässä aloitusmallin teho hevosvoimina. Sitten loppui rahat, Volkkari osti koko firman ja pisti jo esitellyn K70-mallin myyntiin omalla nimellään mutta edes mallinimeä muuttamatta. Suunnilleen näin se meni.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Barfly

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 16 toukokuu, 2021, 16:32Tehdää tästä sellanen sitkunhuvittaa projekti..

Kertoman mukaan tämän auton oli uutena ostanut Helsinkiläinen lentokapteeni..

Hain tämän Mäntsälätä toiselta omistajalta, tai oikeastaan Omistajan pojalta jolla ikää varmaan 70v,jonka mutsi oli jättänyt pojalleen  kun oli aika jättänyt.

-89 Ollut viimeksi liikenteessä, ja ilmeisesti sen jälkeen mennyt barniin huilaamaan, josta sen hain keväällä -20.

Tällä autolla on myös ajettu, koska on vaihdettu joskus Vw:llä Pitäjänmäellä uusi vaihto moottori tai tehty täydellinen koneremontti..

Peltihommia on jonkin verran, mutta tehtävissä, kone pyörii, jarru kaipaa herkistelyä ja sisusta täydellisen putsin koska hometta on sekä hiirulaiset juhlineet penkeissä jota pitäis melkein verhoilla uudelleen, ainakin takapenkki.


Peltiosat on kiven alla, joten JOS JOLLAKIN ON SUHTEITA SAKSANMAALLE, joka pystyisi toimittaa, kyseisiä pelteja, korvausta vastaan tietenkin, kun eivät suostu lähettää peltejä tänne >:(

Kysäiseppän mobilistista, eli se lehti.
Mielestäni toimittajat on aika joviaaleja.
Jos vaikka soitat ja kysyt.
Että mitähän vittua?

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: Pande - 18 toukokuu, 2021, 14:26NSU-yhteys selviää viimeistään sitten kun @Sleepercooler laittaa konehuoneesta kuvan.  :) 

Tässä
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Pande

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Sleepercooler

Sama mottihan siellä pötköttää ;)
eikös tähän k70 ollut saatavana  myös 1.8 kone, vai muistanko väärin??
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Pande

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 18 toukokuu, 2021, 17:54eikös tähän k70 ollut saatavana  myös 1.8 kone, vai muistanko väärin??
Olipa kyllä. Katsoin Tuulilasin 2/74 hinnastosta niin siellä on mallit

K70 L 1605 kuutiota, 90 hv ja 33 980 markkaa.
K70 LS 1807 kuutiota, 100 hv ja 34 980 markkaa.

Jos vertailukohtia katsoo niin Saab 99 LE, Volvo 144, Audi 100 perusmalli ja 2-litrainen Consul ovat olleet suurinpiirtein samassa hintaluokassa.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

sämpy

Mahtaako alkupään VW/Audi moottorit pohjautua jotenkin tähän. En nyt keksi muuta yhteistä kuin kallistus ja asennus pitkittäin, mutta ehkä pintaa syvemmällä yhteisiä mittoja yms.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: Pande - 18 toukokuu, 2021, 18:05Olipa kyllä. Katsoin Tuulilasin 2/74 hinnastosta niin siellä on mallit

K70 L 1605 kuutiota, 90 hv ja 33 980 markkaa.
K70 LS 1807 kuutiota, 100 hv ja 34 980 markkaa.

Jos vertailukohtia katsoo niin Saab 99 LE, Volvo 144, Audi 100 perusmalli ja 2-litrainen Consul ovat olleet suurinpiirtein samassa hintaluokassa.

On se volkkariksi ollut melkoisen kallis auto, vai rahamiehillä oli vääntöä ostaa tuon hintainen auto - 70 luvulla ^-^
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 18 toukokuu, 2021, 18:31On se volkkariksi ollut melkoisen kallis auto, vai rahamiehillä oli vääntöä ostaa tuon hintainen auto - 70 luvulla ^-^
Jep.
Ja taas voidaan palata siihen mainoskuvan tekstiin..
Kumma kun ei ollut yleisempi. :thinking:  :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

kuutio

Appiukollahan noita oli. Kovasti tykkäs ".... aikaansa edellä.." 🙃🙄
Sitä viimisintä tuli ajettuakin.
Tollasessa kenkälaatikkomuotoilussa kyllä näkee korin nurkat hyvin.
Sano että takseissa oli jonkun verran, mutta sai huonoa mainetta kun joka vehkeestä se heikko paikka löytyy ja rengit sai vetoniveliä rikki kun ottivat äkkilähtöjä etuset linkussa.
Etujarruhuolto poikkeuksellisen helppoa!
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Voi olla että muisti temppuilee mutta olikohan startissa poikkeuksellinen bendixin pyörimissuunta?
All work and no play makes Jack a dull boy.

MJF

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 18 toukokuu, 2021, 18:18Mahtaako alkupään VW/Audi moottorit pohjautua jotenkin tähän. En nyt keksi muuta yhteistä kuin kallistus ja asennus pitkittäin, mutta ehkä pintaa syvemmällä yhteisiä mittoja yms.

Ei ole mitään yhteistä minkään muun Volkkarin kanssa, ihan täysin NSU
Mopar on parsa

Sleepercooler

Tästä tehty tänään kaupat :), ja uusi omistaja aikoo saada tämän aikanaan museorekisteriin :o!


THE END......
Kaikki on maksettu, niillä mennään....