Mopar A-body 67-71 x 6

Aloittaja Dart 67, 26 heinäkuu, 2021, 00:58

« edellinen - seuraava »

Dart 67

Aikaisemminkin oon kirjoittanut siitä, että onks täs mitään järkee...ei taida olla!

Nyt näitä paskoja on ollut viime syksystä asti 6 kpl kun ostin kaksi Valianttia lisää.

Ja vähän sen jälkeen selvis että kohta on uuden tallin etsiminen edessä, ei oo helppoo.

Yritän nyt saada näistä ainakin osan kuntoon, mutta kun aina ei jaksa. Osapuutteitakin olis kaikenlaista, että jos vaan löytyy ylimääräistä palikkaa, niin saa tarjota.

Ajatuksena kuitenkin joka päivä tehdä jotain, mikä edistäisi asiaa.

Yksi 4D -71 Valiantti on tässä jamassa. Laitoin juuri uudet polttoainelinjat meno ja paluu kumpikin puolen tuuman anodisoitua alumiiniputkea, että kestäis E85 käytön.
You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Tänään pudotin korin grillistä pois ja asensin etuaksilan ja tossa toisessa kuvassa näkyy kaverin kuorma-autostaan poistama ja mulle lahjoittama akkukaapeli, mikä menee nyt edestä takaronttiin.

You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Tän kopan tarina mun osalta on sellanen, että aikanaan oli myynti-ilmoitus Vallun osista ja ekana kävin ostamassa perän, takajouset, slantin ja jotain muuta sälää. Kori oli siellä myyjällä grillissä ja kysyin että mikä tilanne, niin se kaveri vastasi että myy projektin osina kun oli tarpeeksi monta vuotta kuunnellut peltisepän lupauksia ja kyllästynyt siihen.

Silloin en vielä kysynyt koria, katsoin vaan että on aika hyvä. No sitten meni aikaa ja taas piti mennä ostaan osia sieltä ja sillä reissulla sitten kysyin korin kohtaloa ja myyjä vastas että menee just kohta tohon romulavalle, mikä oli jo pihassa. Meikä kysy hintaa ja se johti siihen että piti tehdä vielä kolmas reissu sinne samaan paikkaan.

Tossa kuvasssa se on just haettuna, vuosi oli ehkä 2015.

You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Suunnitelmia meikäläisellä enemmän kuin ikinä ehtii totettamaan, mut mitä sit? Niini tästä oon haaveillu että tulee mun käyttis lopuksikää...nyt alkuun tohon tulee se mun sedan Aspenissa ollut tekniikka eli slantti turbolla, mut sit vähän myöhemmin olis tarkoitus laittaa siihen joku pikkunen turbomosa, vaikkapa joku 1.6 Toyota tai Ford tai jotain?

Tänään sain sen pyörillensä ekaa kertaa koskaan mun omistuksessa!

You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Tän vuoro seuraavaks mennä grilliin.

You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Janne-Pekka

Minunkin pitäisi hakea yks Valiantin 2d hylsy kotio. Siinä ei taida olla muuta kiinni kuin ovet.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Dart 67

Okei, minkä vuotinen se on? Nää on hianoi mää ainakin tykkään...mut osia alkaa olla jo vaikee löytää. Tässäkin ovet ihan mädät, vaikka tossa kuvassa ei välttämättä siltä näytä.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 28 heinäkuu, 2021, 21:52Okei, minkä vuotinen se on? Nää on hianoi mää ainakin tykkään...mut osia alkaa olla jo vaikee löytää. Tässäkin ovet ihan mädät, vaikka tossa kuvassa ei välttämättä siltä näytä.
Se mätäkään ovi ei välttämättä ole huono lähtökohta..
Tai 2d koppa.
Jos ei ole rutussa ja moneen kertaan suomi-korjailtu. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Dart 67

Toi on kyllä koko kori niin paikattu moneen kertaan, että täytyy vissiin vielä tehdä kerran kaikki uusiksi...en ole vielä tarkemmin tutkinut kuinka huono se on loppujen lopuksi.
Muutenkin ajatus mitä tosta tulee on vähän auki, tällä hetkellä mielessä on takarunkoaisojen siirto kapeammalle, että mahtuis leveet renkaat. Jos tietoa löytyy missä myydään oikeasti leveitä katurenkaita, niin saa laittaa linkkiä.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 28 heinäkuu, 2021, 21:52Okei, minkä vuotinen se on? Nää on hianoi mää ainakin tykkään...mut osia alkaa olla jo vaikee löytää. Tässäkin ovet ihan mädät, vaikka tossa kuvassa ei välttämättä siltä näytä.

Onkohan se -67? Pakko se on satasella hakea.  ;D
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Dart 67

Perjantaina sain takalasin paikoilleen, oli aika hankalaa kun tiiviste on jo vähän kovettunut.

Niin tästä kopasta vielä, niin laitoin sen silloin heti hankinnan jälkeen grilliin ja hitsailin edestä takapyöriin asti valmiiksi ja laikkasin takapyöränkotelot pois, mitä sitten myöhemmin kaduin.

Muut projektit meni ohi ja tää jäi jäähylle pitkäksi aikaa, koitin myydäkin sitä huonolla menestyksellä, tuli vain useita pitkiä puheluita ja ostolupauksia. Sit lopulta takas grilliin ja tekemään tynnyristä takakoteloita ja siirsin vielä takajouset runkopalkkiin ja tein apurunkojen yhdistäjät ja nyt se on valmiiksi hitsattu ja ois kohta kasattukin, mutta seuraavaksi se hyytyy osien puutteesen, kun ostoilmoituksiin ei juurikaan tule tarjouksia.

You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Tää on toinen niistä kaksovisista mitkä ostin viime syksynä Joensuusta kun luulin vielä että tallitilanne on kunnossa...tätäkin projektia olen aloittanut jo parilla tallisessiolla ja motti on jo laakeroitu ja rengastettu. Motti on 318 ja se on muutoskatsastettu joskus tähän alunperin kutosautoon. Tossa toisessa kuvassa on hinkattu vähän pakkelia irti kyljestä. Tää ei mee nyt grilliin, vaan yritän saada tän katsastettua ja myytyä pois ton mun tallitilanteen vuoksi.

You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Tänään piti saada kaikki ovet paikalleen, mutta etuovien saranatapit oli niin väljiä, että niitä oli pakko korjata, joten aikaa meni ja homma ei edistynyt. Ovet on muuten haettu Liedosta ja saranat Ridasjärveltä. Tähän asti kiinniolevista osista yksikään ei ole alunperin tästä autosta.

Paikalleen nostettuna paras lokasuoja mitä multa löytyy ja sekin on aika huono. Siinä on vanhoja paikkoja, ruostereikiä, porattuja reikiä ja lommoja, ei taida olla yhtään suoraa osaa koko lokarissa, mutta ihan hyvä aihio. Siinä oli paikoitellen pakkelia yli sentin kerros. Toiselle puolelle on suht samankuntoinen loksu ja sit loput on oikeesti huonoja.
Renkaat kääntyy jo ratista!

You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu? Rävelsin sit kuitenkin toisesta aihiosta tähän loksun, kun toi aikaisempi menee kuitenkin takas tohon kaksoviseen. Tää aihio mistä puuttuu 12-20cm takaosasta tuli mulle Kotkan seudulta. Soitin ilmoituksesta jossa myytiin Dartin puskuria josta sovittiin kaupat ja kysyin sattuisko löytymään mitään osia Valianttiin, joka on mulla grillissä. Kaveri vastaa että joo löytyy Valiantti-grilli. Mä olin että täh? Niin se oli tosiaan vallun keulasta tehty grilli, missä oli kaikki keulan osat, lokarit vaan oli katkastu isolla lainerilla. Se oli tehty joskus reilu kakskyt vuotta sitten. Kotkan reissua pukkas!

Tein ton jatkon vähän sinne päin kun en osannut sitä tehdä yhdestä osasta kunnolla. Eli ekana paksummasta pellistä takaosa joka mukailee ovea ja se kiinni ruuvaten koriin ja sitten loksu myös ruuvaten paikalleen ja sit vaan hitsaili ne yhteen. Ei tullu hyvä, mut mitä sitte?

Kuva lokasuojan työvaiheesta ja sit toinen siitä grillistä.

You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Tämä Valiant 4D -70 on tässä juuri haettuna ehkä vuonna 2014. Kaverilta kesken jäänyt projekti, joka haettiin Inkoosta. Ollut alunperin 318 motilla ja on jossain vaiheessa muutoskatsastettu isolohkolle. Tuli mulle ilman konetta, laatikkoa, perää, ym. osia.

You cannot view this attachment.

Edit. On näköjään katollaan eikä suostu kääntymään, paitsi kun klikkaa kuvaa, en tiedä
mistä johtuu...
Laitetaan siihen kuplan kaasari!