Chevy 305?

Aloittaja Toyopet, 19 elokuu, 2021, 13:25

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Siltä pohjalta, että lähes kaikki pikkulohkojen osat käy ristiin mutta ei sitten käykään.

On siis 305 lohko, joka oletuksena oli 80-luvun alusta mutta onkin valunumerolla 14094766 eli 1986 tai uudempi (ja toisella puolen Canada) ja jossain kohti toki 5.0L G. Kampurassa vetolevyn kiinnityspulttien kehä on 3" eli sekin kaikesta päätellen on tuota 1986 ja tuoreempaa versiota.
Startti on vinossa olevilla kiinnityspulteilla eli tarvinnee 168 hampaisen kehän?
Ja ilmeisesti vetolevy pitää olla sitä mallia, missä on erikseen hitsattu puntti?



Jakopään ratas-ketjusetit vissiin käy lähes ikään katsomatta?

Ja vesipumputkin taitaa mennä tarkemmin automallia erittelemättä?


Mitenkäs imusarjan keskimmäiset pultit, meneekö ne kannen vesitilaan?

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 elokuu, 2021, 13:25Siltä pohjalta, että lähes kaikki pikkulohkojen osat käy ristiin mutta ei sitten käykään.

On siis 305 lohko, joka oletuksena oli 80-luvun alusta mutta onkin valunumerolla 14094766 eli 1986 tai uudempi (ja toisella puolen Canada) ja jossain kohti toki 5.0L G. Kampurassa vetolevyn kiinnityspulttien kehä on 3" eli sekin kaikesta päätellen on tuota 1986 ja tuoreempaa versiota.
Startti on vinossa olevilla kiinnityspulteilla eli tarvinnee 168 hampaisen kehän?
Ja ilmeisesti vetolevy pitää olla sitä mallia, missä on erikseen hitsattu puntti?



Jakopään ratas-ketjusetit vissiin käy lähes ikään katsomatta?

Ja vesipumputkin taitaa mennä tarkemmin automallia erittelemättä?


Mitenkäs imusarjan keskimmäiset pultit, meneekö ne kannen vesitilaan?


Onko tarvetta uudemmanmalliselle vetolevylle tai vauhtipyörälle? :P Noita nimittäin löytyis..
Jakopää on ihan eri noissa rullanokkaisissa koneissa,(nokan kiinnitysjako on eri) mutta onkos se laahurinokallakin koneessa, jossa on jo rullanokkavalmius? :thinking:

Vesipumppuun vaikuttaa apulaitteiden vetosysteemi. Jos on kiilauralla, niin CV-pumppu pitkänä tai lyhyenä ja jos on serpentiini, niin tarvii CCV-pumpun. Pyörintäsuunta on eri.. ::)
Serpentiinimallin apulaitetelinekin olis.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 19 elokuu, 2021, 14:26Onko tarvetta uudemmanmalliselle vetolevylle tai vauhtipyörälle? :P Noita nimittäin löytyis..
Jakopää on ihan eri noissa rullanokkaisissa koneissa,(nokan kiinnitysjako on eri) mutta onkos se laahurinokallakin koneessa, jossa on jo rullanokkavalmius? :thinking:

Vesipumppuun vaikuttaa apulaitteiden vetosysteemi. Jos on kiilauralla, niin CV-pumppu pitkänä tai lyhyenä ja jos on serpentiini, niin tarvii CCV-pumpun. Pyörintäsuunta on eri.. ::)
Serpentiinimallin apulaitetelinekin olis.. :))
vetolevylle olisi tarvis.

Tai vauhtipyöräkin kävisi, jos raaskisi ostaa kytkinkopan
, jolla toyon G/W-lootan saa sbc:n perään. Tulee vaan aika kalliiksi tilata semmoinen ameriikanmaalta. :)

Kiilahihnalla taisi mukana tullut laturi olla ja jos suunnitelmat kohdekopasta nyt pysyy tuossa pihan valikoimissa, niin koneeseen ei muuta tarvitse kuin laturin.

Edit: niin tuo on kuitenkin laahurinokkainen. Tai ainakin nostajat on laahurit, nokka oli valmiiksi jo laitettu ja oletuksena oli, että laahuri sekin olisi.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 elokuu, 2021, 14:33vetolevylle olisi tarvis.

Tai vauhtipyöräkin kävisi, jos raaskisi ostaa kytkinkopan
, jolla toyon G/W-lootan saa sbc:n perään. Tulee vaan aika kalliiksi tilata semmoinen ameriikanmaalta. :)

Kiilahihnalla taisi mukana tullut laturi olla ja jos suunnitelmat kohdekopasta nyt pysyy tuossa pihan valikoimissa, niin koneeseen ei muuta tarvitse kuin laturin.

Edit: niin tuo on kuitenkin laahurinokkainen. Tai ainakin nostajat on laahurit, nokka oli valmiiksi jo laitettu ja oletuksena oli, että laahuri sekin olisi.
Mäpäs kattelen noita mun vetolevyjä sillä silmällä. :thinking:

Kytkinkopaksihan käy mikä vaan SBC käypänen, jos lootasta saa kopan irti.
Japsilootista harvemmin.. :(
Tai samahan se on vaikka sovitelevyllä laittaa kovan japsilootan SBC perään jos vaan vauhtis/paineasetelma mahtuu sen sisällä pyörimään. :P Vastaava siis kuin tuo LowCrown Tojotan koneeseen olevakin.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 19 elokuu, 2021, 14:39Mäpäs kattelen noita mun vetolevyjä sillä silmällä. :thinking:

Kytkinkopaksihan käy mikä vaan SBC käypänen, jos lootasta saa kopan irti.
Japsilootista harvemmin.. :(
Tai samahan se on vaikka sovitelevyllä laittaa kovan japsilootan SBC perään jos vaan vauhtis/paineasetelma mahtuu sen sisällä pyörimään. :P Vastaava siis kuin tuo LowCrown Tojotan koneeseen olevakin.
noissa on niin järjetön kokoero, kun tuo toyotan kytkinkoppa mahtuu kokonaan th350:n turbiinikopan sisälle, levyadapterista tulee aika mielenkiintoinen. Niin ja ei se taida chevyn vauhtipyörä mahtua.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Sekopään sopivuus roikkuu nenusta.
X

Toyopet

Entäs jos lähtisi vielä leikkimään nokalla:
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=10211140&cc=1035627&pt=5260&jsn=679
vai?
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=10211184&cc=1035627&pt=5260&jsn=683&jsn=683
Kannet on 58cc palotilalla, 601 eli 267/305 kannet alkujaan. Jotain niille on tehty, ainakin tasoiteltu valujälkiä.

No ilmeisesti uudet nostajat pitäisi hommata, ainakin OD-tietäjät näin sanoi, että laahureissa aina uudet.

Joskus aiemmin katselin, oli enginetechin nokkia  niissä myös kesyimmässä virinokassa kehotettiin ottamaan, jotkut kireämmät venttiilijouset. Niitähän taas ei tuolla rockautossa ollut tarjolla. Mutta mitenkäs nuo mellingit?
Tuolle nokalle sitten pitää katsella sopiva jakopää.

Vetolevyn sainkin Vaajakoskelta. Ei pysty laittamaan tuossa moottoripukissa kyllä paikalleen mutta sen kerkiää.

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Kyllä sieltä jäykempiä jousiakin saa.
Pitää vaan osata mennä -71 ja vanhempiin voimailukoneisiin etsimään, niin alkaa nostoa ja asteita löytyä.. :))

Ne vakiojouset on melkoisen löperöt, jos nokassa alkaa nostoa ja asteita olemaan yhtään vakiokeppiä enempää. Toki sitten paremmat lukot ja jousilautasetkin saisi olla.
Itse tilannut mieleisiä settejä Summitilta.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 28 syyskuu, 2021, 11:05myös kesyimmässä virinokassa kehotettiin ottamaan, jotkut kireämmät venttiilijouset.

Tohon kannattais kattella LS koneen orkkis beehive jousia.
Joku tollanen 260 mainosastetta on ehdoton maksimi 305 koneelle jos haluaa että alajenkoillakin tapahtuu jotain muutakin kuin että kaasarista kuuluu SMOOOO.
X

Gary Grand

Jos sinne haluaa orgastiset Lässykän beehivet, niin multa saa yhden setin.. :))
Pistin jäykemmät jo LQ4:n ja toinenkin setti jäykempiä jousia on jo hommattuna.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Mitenkäs lässykän jousien kanssa venttiililautaset ja lukot?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Lässykän venat on "milliset" eli tasan 8mm kun taas vanhanliiton on 11/32" eli 8.7mm. Eli lässykän retskut ja sbc lukot.
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 28 syyskuu, 2021, 11:05No ilmeisesti uudet nostajat pitäisi hommata, ainakin OD-tietäjät näin sanoi, että laahureissa aina uudet.




Täytyypä vielä tähän nostajahommaan palata.
Toisaalta sanotaan, että pitää aina olla uudet nostajat uudelle nokalle. Toisaalla sanottiin myös, että nykyiset tarvikenostajat on ihan romuja, kannattaa käyttää vanhoja.
Ja sitten nokan sisäänajossa se nokka ja nostaja muotoutuu pariksi.

Minkälainen pinta on brand new-nostajassa nokkaa vasten?
Kun eikös se vanha nostaja teoriassa ainakin voi muotutua ihan samanlailla pariksi uuden nokan kanssa?
Jonkunlainen käsittely vanhalle nostajan pohjalle ja vastaa kuin uutta?

Tulipahan vaan mieleen tuommoinenkin.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

En laittais tossa kohtaa uutta ja vanhaa sekaisin.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 05 marraskuu, 2021, 10:03Jonkunlainen käsittely vanhalle nostajan pohjalle ja vastaa kuin uutta?

Hionta orkkis pinnankarheuteen(joka on mitä?), niin toimii siltä osin kuin uusi.

Uusien nostajien hintoja katellessa SBC:n en alkaisi temppuilemaan vanhojen kanssa.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement