Vort 351 cleve -71

Aloittaja Seat ari, 24 marraskuu, 2022, 19:32

« edellinen - seuraava »

Seat ari

Eli kamun autosta moottori vähän äänteli ja tutkimusten jälkeen ei ole kuin kannet (sentään 4v) kunnostuskelpoiset.
Mistäs löytyis mahdollisesti järkevän hintainen puolimoottori jota ei tarvii hiplata vaan olisi suoraan asennusvalmis?
Call  me Ari, Cupr Ari

kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

Kalu

Taitaa olla tuo lärvikirjan Ford-Freak sivusto paras paikka kysellä. Jos ei muuten, ni voinhan minä tai Mikkis sinne välittää kymysystä?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Seat ari - 24 marraskuu, 2022, 19:32Eli kamun autosta moottori vähän äänteli ja tutkimusten jälkeen ei ole kuin kannet (sentään 4v) kunnostuskelpoiset.
Mistäs löytyis mahdollisesti järkevän hintainen puolimoottori jota ei tarvii hiplata vaan olisi suoraan asennusvalmis?
Ei tietty liity oikeen mitenkään, mutta minä en jättäs edes niitä kansia. 4V on vaan liian isoreikänen melkeen mihin vaan hommaan.
En varmasti oo.

sössö

noista taisi olla jossain virityskirjassa muuten oikeen erikseen mainitakin.

"Some of our friends in Detroit have gone abolutely wild with big ports. In 1969 Ford chasing the trans-am championship introduced the Boss 302 with inletports all of 2.5in tall and 1.75in wide. They must have realised their mistake, that you just can not get acceptable gas velocities through ports that big., by reducing inlet valve size from 2.23 to 2.19 in the next year. Same heads are used on the Boss 351 and they are sill useless, but they do have a very nice combustion chamber which almost makes up for the horrible big inlet ports.

On the Super Cobra Jet 429 Ford made a similar error but as the combustion chamber in this head has very little going for it, it is best to fit this motor with the standard small port 429 heads, having Super Cobra Jet 2.25 inlet and 1.75 exhaust valves."

Joku ford homma ilmeisesti ollu normi autoissakin eikä vaan trans am champpionshipissä.

Seat ari

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 25 marraskuu, 2022, 01:37Taitaa olla tuo lärvikirjan Ford-Freak sivusto paras paikka kysellä. Jos ei muuten, ni voinhan minä tai Mikkis sinne välittää kymysystä?
Laittakaa ihmeessä. Välitän tiedon sitten.
Call  me Ari, Cupr Ari

Kalu


Seat ari

Noniin,Kamu viepi jonnehi palontien kulmille moottorin arvioitavaksi(koneistamo) Joku paikallinen on purkanut sen jo.
Call  me Ari, Cupr Ari

Seat ari

Viimeinen tieto,moottori(lohko)on kunnostettavissa mutta menis 0,06 ylikokoon. Ei kuulemma kannata, ompi riskejä liian ohuista sylinterin seinämistä. Putkitukseen menee. Kannet ovat myös kunnostettavissa.
Call  me Ari, Cupr Ari

Kalu

Nii tää projekti on jossain kajjaanissa? Tuos orimattilas ProStreet Ky olis ainakin voinu mitata sylinterin seinämävahvuudet, ultraäänelläkö seny tehää... Liekö tuolla suunnalla vastaavia tekijöitä, kun tuo putkitus taitaa olla aika hinnakasta ettei turhaa tekis.

tevo

Kyll toi Moilanen tekkeepi...
Born for Winter

pantera

Lainaus käyttäjältä: Seat ari - 24 marraskuu, 2022, 19:32Eli kamun autosta moottori vähän äänteli ja tutkimusten jälkeen ei ole kuin kannet (sentään 4v) kunnostuskelpoiset.
Mistäs löytyis mahdollisesti järkevän hintainen puolimoottori jota ei tarvii hiplata vaan olisi suoraan asennusvalmis?
Mulla olis jouten 4 pulttinen nk Boss XXXX lohko, maksaa paljon rahaa mutta on sellaiseksi mitä ei mistään saa on aika halpa .
Jos ne kannet jää jouten, oon kiinnostunut ostaan ne jos ne on closed chamber 4v kannet

Seat ari

Joo,tietoon tuli että jo uudet "raakalohkot" maksaa porsaana,siksi putkituttaa vanhan. Kansiin uudet pronssiohjurit,seetit. Vanhaa jää lisäksi kiertokanget ja kampura.
Call  me Ari, Cupr Ari

rb

Lainaus käyttäjältä: Seat ari - 08 tammikuu, 2023, 17:24tietoon tuli että jo uudet "raakalohkot" maksaa porsaana,siksi putkituttaa vanhan.
No voihan V kun ihan ilmaista ei ole sekään.
.....ttu kun mä ehdin hommata jo osia tohon Clevelandiin, mikä tuli Mikkiksen kaverilta.
Muuten siitä ois voinu vaikka luopua, koska Windsor mun piti alun perin hommata.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Seat ari - 27 marraskuu, 2022, 09:21Noniin,Kamu viepi jonnehi palontien kulmille moottorin arvioitavaksi(koneistamo) Joku paikallinen on purkanut sen jo.

Ohravaaraan Heikkisen Juhalle?
Eniten vituttaa kaikki.