Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Voipi olla niinkin.
Oliko sitten kuitenkin jossain vanhassa laahurit sillä 0.9"/0.92" halkaisijalla.
Eikun tuli vaan mieleen, kun joskus mietin, saisiko rullanokalliseen mistään pirteämpää nokka-akselia ja jäi sellainen mielikuva, että jossain vanhemmassa versiossa olisi löydettävissä sopivat osat mutta aika kalliilla hinnalla.

Edit: kun katsoo noita vakionokkien arvoja, rulla-307:n asteet on 186/178 ja laahurin 200/187, ei ihme että kuulostaa erilaiselta jo tuonkin perusteella.
Ja rockautosta laahuriin saa vielä towing nokkaa 214/204 asteisena.


Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Ite ainakin jouduin/päädyin teetättämään ton nokan mikä ykässä on juurikin sen vuoksi kun mitään valmista ei ole tarjolla  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 helmikuu, 2023, 15:48Ite ainakin jouduin/päädyin teetättämään ton nokan mikä ykässä on juurikin sen vuoksi kun mitään valmista ei ole tarjolla  :))
Niinpä.

Mikähän on ollut siellä mielessä, kun kehitelty tuommoinen, mihin ei mikään käy suoraan mistään, vaikka muuten moottorisarja on melko yhteensopiva...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 helmikuu, 2023, 15:40Voipi olla niinkin.
Oliko sitten kuitenkin jossain vanhassa laahurit sillä 0.9"/0.92" halkaisijalla.
Eikun tuli vaan mieleen, kun joskus mietin, saisiko rullanokalliseen mistään pirteämpää nokka-akselia ja jäi sellainen mielikuva, että jossain vanhemmassa versiossa olisi löydettävissä sopivat osat mutta aika kalliilla hinnalla.

Edit: kun katsoo noita vakionokkien arvoja, rulla-307:n asteet on 186/178 ja laahurin 200/187, ei ihme että kuulostaa erilaiselta jo tuonkin perusteella.
Ja rockautosta laahuriin saa vielä towing nokkaa 214/204 asteisena.



vertasitko ihan vin Y nokkia keskenään, etkä vin9 ja vin yytä. Niissä yrjöissä on joku 10 hepan tehoero laahurin hyväksi.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 helmikuu, 2023, 16:22Niinpä.

Mikähän on ollut siellä mielessä, kun kehitelty tuommoinen, mihin ei mikään käy suoraan mistään, vaikka muuten moottorisarja on melko yhteensopiva...
noihin aikoihin kai koko GM alko siirtymään noissa rullanokkiin, sevy 305 muuttu myös rullanokalliseksi.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 helmikuu, 2023, 16:27vertasitko ihan vin Y nokkia keskenään, etkä vin9 ja vin yytä. Niissä yrjöissä on joku 10 hepan tehoero laahurin hyväksi.
Ihan perusnokat. Se 9 nokka kai vastaa tehovuosien nössönokkaa ja on arvoiltaan suurinpiirtein vakion ja tuon vetopakettinokan välistä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

SauliK

ekoissa isolohkoissa saattaa olla tuo iso laahustaja, tyyliin 65-67 ikäisissä. isompi nostaja on tuolla sittemmin käyttöön jääneellä 39 nostajakulmalla ja pienempi yleinen ostaja sitten 45, pirullisia sekaannuksia voi aiheuttaa nokka akseleiden kanssa. 455 ja 350 tullen sitten kaikki taisi keskittyä pienempään nostajaan ja 39 kulmaan

kovin paljon jos dekkejä höylää puristusten toivossa niin imusarja ei välttämättä enää mene paikoilleen joka johtaa taas lisälaskuun koneistamolta, ennemmin kannattaa sijoittaa tasapäämäntiin. sopivasti kun höylää niin se kompensoi virinokan pienemmän perusympyrän joten vakio venttiilikoneistolla voi pärjätä

tuon oman 307 kanssa toimin näin mutta halappis valumäntien kanssa rutut jäi 7,9




Camino79

Lainaus käyttäjältä: SauliK - 14 helmikuu, 2023, 21:54ekoissa isolohkoissa saattaa olla tuo iso laahustaja, tyyliin 65-67 ikäisissä. isompi nostaja on tuolla sittemmin käyttöön jääneellä 39 nostajakulmalla ja pienempi yleinen ostaja sitten 45, pirullisia sekaannuksia voi aiheuttaa nokka akseleiden kanssa


Tokkos sitä 39 nostajakulmaa ollu kuin 330sessä? Ja normisti 45? Kun oldsihan on siitä "tunnettu" että kansikulma on 90° ja siksi kansien madalluskaan ei juurikaan aiheuta ongelmia imusrjan kanssa jne.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: SauliK - 14 helmikuu, 2023, 21:54ekoissa isolohkoissa saattaa olla tuo iso laahustaja, tyyliin 65-67 ikäisissä. isompi nostaja on tuolla sittemmin käyttöön jääneellä 39 nostajakulmalla ja pienempi yleinen ostaja sitten 45, pirullisia sekaannuksia voi aiheuttaa nokka akseleiden kanssa
Tuota justiin muistelin, että jossain vanhemmassa koneessa oli kanssa isommat nostajat ja ainakin teoreettisella tasolla rulla-ykään olisi mahdollista ihan tehdasosin saada räväkämpää nokkaa.
Kulmista en sitten tiedä, en niin pitkälle perehtynyt.
Mutta ne vanhemman koneen osatkin taitaa olla siinä hintaluokassa, että se @Camino79 nokan teettäminen on ihan kilpailukykyinen vaihtoehto.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

SauliK

45 on noista kahdesta se harvinaisempi, mulla on yks vanha D lohko nokka akselia vailla juuri tuosta syystä. en oo vuosiin enää kysellyt mutta comppi ainaki myi ei oota tuohon lohkoon

SauliK

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 helmikuu, 2023, 21:48tietty saako piilojamekseen pellisarjoja jollain järkevällä hinnalla?

heddmanin shortyt menee hyvin, pitkiä sarjoja jos käyttää niin kollektorit roikkuu pikkulohkon kanssa epämiellyttävän alhaalla

Camino79

Lainaus käyttäjältä: SauliK - 14 helmikuu, 2023, 22:37heddmanin shortyt menee hyvin, pitkiä sarjoja jos käyttää niin kollektorit roikkuu pikkulohkon kanssa epämiellyttävän alhaalla


Saako niitä hedmanin sarjoja vieläkään järkirahalla mistään? Nyt en oo muutamaan vuoteen edes kiusannu itteäni katsomalla kun ainakin muutama vuos sit ne oli jonkun 6-700$ jenkeissä saatika täällä  :shitfan:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Piti tehdä koneen korville runkoon ja myös lohkoon ihan uudet paikat kiinnikkeille jotta sai -67 kutlasiin noi hedmanin shortyt sopimaan. Oli ihan millipeliä.



Putkia tehdessä filtterikin piti siirtää eri paikkaan.
Imusatsiin ei löytyny putkiliikkeestä sopivaa tulppaa vaan lähin jenkattiin siihen väkisin.

Toi lohko on 330 mutta porautin sen 350 kokoon kun ei löytyny mäntiä ja nokat ja kaikki muut osat 350 koneen mukaan. Nyt on 350 patti takokampuralla.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 15 helmikuu, 2023, 08:51

Just eilen vatsapissa kirosin tuon Olssikoneen typeryyttä.. ::)
Kun ei saa ö-pohjaa pois purkamatta koneenkannakkeita irti lohkosta ja @Camino79 ja @Stige kilvan kehuskeli että onnistuuhan se!?!

Kyllä varmaan onnistuukin ja helposti, jos nuo koneen kumit on ylläolevan malliset!

Mulla kun on tämmöset:



Tuota ruosteista 7/16" kantaista ruuvia ei tuolta välistä vaan oteta ruuvaamatta kumia irti lohkosta. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Oldspöpilismi on sairaus, se myönnettäköön  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D