70-80-luvun Suomi hot rodit ja muut rakennelmat

Aloittaja LPR, 06 huhtikuu, 2023, 00:33

« edellinen - seuraava »

FuryIII 71

1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

tevo

Born for Winter

FuryIII 71

1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

TwistOla

Tänään oli tämäkin legenda Äänekoskella Valtra Cruisingissa:







On kyllä todella siistissä kunnossa maalauksia myöten. Jutskailin hyvän tovin omistajien kanssa ja mielenkiintoista tietoa auton elämästä tuli. Museokatsastettuhan tuokin on ja hieman yli 110 tkm ajettu vasta.
Tähä jaksa ny mitään ylvästä keksiä!


FuryIII 71

1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

signet

...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Marklin



 

Tää tosin taitaa olla ohi aiheen, koska käsittääkseni tullut Amerikoista tässä asussa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: TwistOla - 17 kesäkuu, 2023, 15:46Tänään oli tämäkin legenda Äänekoskella Valtra Cruisingissa:



On kyllä todella siistissä kunnossa maalauksia myöten. Jutskailin hyvän tovin omistajien kanssa ja mielenkiintoista tietoa auton elämästä tuli. Museokatsastettuhan tuokin on ja hieman yli 110 tkm ajettu vasta.
Siinä on museotarkastaja varmaan sulkenu silmänsä maalipinnan kuvioiden osalta, vai meniköhän olankohautuksella? :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 elokuu, 2023, 10:48Siinä on museotarkastaja varmaan sulkenu silmänsä maalipinnan kuvioiden osalta, vai meniköhän olankohautuksella? :thinking:
Aikakautensa säilyneet muutokset voidaan hyväksyä tapauskohtaisesti. Tässä tapauksessa maalauksesta on hyvät dokumentit ja eräänlainen legendan maine, minka lukuisat aikalaiset muistaa, mikä puoltaa euton säilyttämistä juuri tuollaisena. Museoajoneuvotodistuksessa on varmasti kerrottu maalauksen historia ja syyt miksi on aiheellista säilyttää auto juurikin tuollaisena.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 elokuu, 2023, 11:10Aikakautensa säilyneet muutokset voidaan hyväksyä tapauskohtaisesti. Tässä tapauksessa maalauksesta on hyvät dokumentit ja eräänlainen legendan maine, minka lukuisat aikalaiset muistaa, puoltaa euton säilyttämistä juuri tuollaisena. Museoajoneuvotodistuksessa on varmasti kerrottu maalauksen historia ja syyt miksi on aiheellista säilyttää auto juurikin tuollaisena.
Kyllähän tuo mun mielestä on ehdottomasti museokelpoinen maalaus.
 Maalauksen säilyminen on vähän yllättävää, mutta sen hyvänä pysyminen on varmasti edesauttanut.. Eli viimeisen päälle tehty maalaus.
Jos olisi parikymmentä vuotta sitten jo alkanut rapistua, niin ihme olisi jos olisi paikattu.

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 elokuu, 2023, 11:20Kyllähän tuo mun mielestä on ehdottomasti museokelpoinen maalaus.
 Maalauksen säilyminen on vähän yllättävää, mutta sen hyvänä pysyminen on varmasti edesauttanut.. Eli viimeisen päälle tehty maalaus.
Jos olisi parikymmentä vuotta sitten jo alkanut rapistua, niin ihme olisi jos olisi paikattu.


Säilymiseen vaikuttaa oleellisesti se, että on tehty uuteen autoon, eikä ruosteiseen kittikasaan. Toki uuden auton erikoismaalaukseen on ehkä myös panostettu enemmän kuin johonkin vanhaan kittikustomiin. Nuo kasarin suomikustomit oli usein melko kittipitoisia.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

TwistOla

Varmaan tuon Warrick-Camaron hyvänä säilymiseen on vaikuttanut maalaus-/pohjatyön laadukkuuden lisäksi myös se, että sitä on aina säilytetty sisätiloissa suojassa ulkoilman "vaaroilta".
Tähä jaksa ny mitään ylvästä keksiä!

signet

Meillä on kaksi maisemamaalattua scaniaa vuodelta-91,tulleet hollannista,maalattu todennäköisesti uutena.Näistä täytyy sanoa,että ihmeesti ovat kestäneet,työkäyttöä,eikä niitä ole erikoisesti vaalittu.Onhan niissä jo jälkiä ja virheitä,mut ihmetellä täytyy,miten on kokonaisuus vielä nätti kolmenkymmenen vuoden jälkeen.Toinen on niistä jo siirretty purkurivistöön koneen hajoamisen takia,ja sen osilla on elvytetty muita.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

signet

Lainaus käyttäjältä: TwistOla - 16 elokuu, 2023, 16:28Varmaan tuon Warrick-Camaron hyvänä säilymiseen on vaikuttanut maalaus-/pohjatyön laadukkuuden lisäksi myös se, että sitä on aina säilytetty sisätiloissa suojassa ulkoilman "vaaroilta".
Se on juuri näin.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...