70-80-luvun Suomi hot rodit ja muut rakennelmat

Aloittaja LPR, 06 huhtikuu, 2023, 00:33

« edellinen - seuraava »

Marklin

Nostellaanpas taas vaihteeksi tätäkin ketjua.
 

 

 

 

 


Pertti K

Tommoset vanit alkanu kummasti kutkuttaan näköhermoja viime aikoina.
Tiukasti aisalinjalla.

Marklin


Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

LPR

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Marklin


Marklin


Marklin


Marklin

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 31 tammikuu, 2024, 18:19 



Monet meistä Muumio-osaston edustajista varmaankin muistamme tämän laitteen koeajojutun aikanaan Vauhdin Maailmassa:
 


Esmi

Eipä ole tullut Vauhdin maailmaa hirveästi luettua.

tevo

Onhan nuo vanit oikijasti aivvankauheen-näkösiä..
Born for Winter

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 31 tammikuu, 2024, 21:12 

 

 

 


No tästä tuli taas mieleen auto, josta ainakin jossain vtcf keskusteluissa ja facessa olen kirjoittanut.

Salt Lake cityssä oli realisointikeskus ysärillä ja aina ohi ajellessa piti käydä kurkkaamassa mitä kalustoa oli pihassa. Harvoin kyllä mitään kiinnostavaa.
No kerran oli FJ55 land cruiser, semmoinen vaaleanvihertävä harmahtava. Ei olisi ollut kallis.
No yhden kerran oli sitten vani, pätkämalli, peltikeula, pyöreät valot.
Vihreä, auringon mataksi polttama metallihohto, kyljessä kaksi raitaa, keltainen ja punertavampi. Alla oli kultaisilla keskiöillä olevat leveät modularit eri pyöreäreikäiset kromimangelsit leveillä Kelly Charger-kumeilla. Sivuputkia en ainakaan muista.
Se jäi mieleen ja aina nopsaan se sieltä katosi.

Oli vähän kuin tämä:

Mutta raidat lähti keulalta alempaa ja takana ne meni ristiin ja toinen nousi ylös ja toinen jotenkin muuten, aivan kuin pari värinauhaa olisi tuulessa lepattanut.

Mutta se kokonaisuus, auringon polttama vihreä, leveät valkotekstirenkaat...

En ole sen jälkeen missään nähnyt.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 31 tammikuu, 2024, 18:18Tommoset vanit alkanu kummasti kutkuttaan näköhermoja viime aikoina.
Olis kiva ajaa joskus tuommoisella vanhemmalla vanilla että tulisko siitä mitään fiiliksiä. Onko se semmoinen työkalumainen mölytoosa sittenkin, vaikka on kuin kauniiksi laitettu että ei olis kivaa. Kahdella 350 bensa kasarivanilla olen ajanut, ne olivat kyllä ihan kivoja
Diesel on puhtaampi

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 01 helmikuu, 2024, 06:45Olis kiva ajaa joskus tuommoisella vanhemmalla vanilla että tulisko siitä mitään fiiliksiä. Onko se semmoinen työkalumainen mölytoosa sittenkin, vaikka on kuin kauniiksi laitettu että ei olis kivaa. Kahdella 350 bensa kasarivanilla olen ajanut, ne olivat kyllä ihan kivoja
Noissa on kyllä vuosimallikohtaisia eroja. AInakin oman kokemuksen mukaan ne viimeisimmät siellä ysärin taitteessa tuosta kopasta on parempia ajettavia kuin vanhemmat. En tiedä mikä ero niissä on, ehkä jotain pieniä säätöjuttuja mutta 70-lukuisen ohjaus on tuntumaltaan aika hintelä. Olisiko tehostusta vähän liikaa.
Ja oma 1985 G10, mikä hetken oli, oli kyllä kiva katsella mutta ei niin mukava ajaa.
Suoraan meni hyvin mutta nyhti ihmeellisesti mutkissa, ei löytynyt väljiä vaikka niitä yritettiin löytää.
Ja kun oli sitten tehty ihan perusmallista, niin äänieristys ei ollut kauhean hyvä johonkin starcraftiin verrattuna.
Mutta kyllähän niistä varmasti saa pienellä säädöllä hyvät tehtyä, jos se muuten tuntuu pitovehkeeltä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 01 helmikuu, 2024, 10:05nyhti ihmeellisesti mutkissa
Liian tehostettu (ja mahdollisesti nopea) ohjaus? Camaro oli just tommonen kanssa, olin ensin vakaasti sitä mieltä että jotain on ohjauksessa pielessä kun vaikka kuinka sormenpäillä ohjasi niin tuli kulmikkaita kurveista. Jotenkin sain sitten kumminkin otteen ratista joskus silleen että meni samalla säteellä koko mutkan ja täytyi uskoa että kyllä se minä olin joka niitä mutkia tein mutkassa. '79 eli vois olla samaa suunnittelua.
Tiukasti aisalinjalla.