Milloin vanha jenkki on liian hieno ja kallis?

Aloittaja isalmela, 18 toukokuu, 2023, 06:10

« edellinen - seuraava »

isalmela

Nettiautossa tuli vastaan kunnostettu neliovinen 57 Chevrolet https://m.nettiauto.com/chevrolet/bel-air/13598276

Tuli mieleen että lapsena halusin aina Edselin tai tämmöisen. Hetken mietin että pitäisikö tehdä järjestelyitä ja hommata tuo Chevrolet. Sitten aloin jo pohtia että varmaan harmittaa jumalattoman paljon jos joku lyö parkkipaikalla oveen lommon (vrt nykyinen 83 Buick). Jos lapset sotkee takapenkillä niin tuleeko aivohalvaus? Mitä mieltä olet, milloin vanha jenkki on liian hieno (ja kallis)?
Diesel on puhtaampi

WBBC

No, jos omistaisin täysin alkuperäisen maalipintaa myöten esim. 1970 Hemi Challengerin, niin olisihan se stressaavampaa ajella sillä, kun jollakin joka on rakennettu huonommasta aihiosta eikä ole niin ainutlaatuinen ja kallis.

MJF

Sääli on sairautta vai miten se oli  :o Nämä on pääasiassa ajettaviksi tehtyjä, jotkut erikoisuudet poisluettuna. Lapset syö jäätelöt auton ulkopuolella, kuravaatteissa ei tulla autoon, auto jätetään parkkipaikalla kauemmas jne. Itseä ahdistaa soratie jota on pakko ajaa, helmat täynnä kiveniskeimiä  :smashhead:
Mopar on parsa

ramman

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 18 toukokuu, 2023, 06:10Nmilloin vanha jenkki on liian hieno (ja kallis)?

Sillon kun tarvii tehdä tuollaisia ajatuskulkuja sen auton alkuperäisen käyttötarkoituksen suhteen  ::)

Pertti K

Onkos tuossa edes ilmastointia tai vakkaria?  :P
Tiukasti aisalinjalla.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 18 toukokuu, 2023, 09:18Onkos tuossa edes ilmastointia tai vakkaria?  :P
Vintage air ja turvavyöt ainakin pitäisi laittaa  :D
Diesel on puhtaampi

isalmela

Lainaus käyttäjältä: ramman - 18 toukokuu, 2023, 08:51Sillon kun tarvii tehdä tuollaisia ajatuskulkuja sen auton alkuperäisen käyttötarkoituksen suhteen  ::)
Tämä voi olla aika osuva ajatus. Jos pitää miettiä onko se liian hieno niin silloin on  ^-^
Diesel on puhtaampi

Stang81

Sitten kun ei voi laittaa laastisäkkiä konttiin,  murustella sisällä, nojailla humalapäissään konepeltiin tai laittaa kaljatölkkiä katolle, silloin se on liian hieno  ;D
I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

Vuokralainen

^Kaikki nuo on tehtävissä jokaiselle autolle. Riippuen tietysti onko konttia, konepeltiä tai kattoa.
?

leivonharri

Tuollainen viisseiska Chevy olis sikäli huoleton, että siihen saa ihan mitä vain osaa uutena. Jos käy vahinko, niin se on vielä rahalla palautettavissa.
Vielä on eilinen jossain.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 18 toukokuu, 2023, 10:19Tuollainen viisseiska Chevy olis sikäli huoleton, että siihen saa ihan mitä vain osaa uutena. Jos käy vahinko, niin se on vielä rahalla palautettavissa.
Joo tätäkin ajatusta pyörittelin. Joku vanhempi jenkki olis aika hieno mutta varsinkin Mopareihin taitaa olla aika hankala löytää osia.
Diesel on puhtaampi

Smirkelimies

Itte olen aina ollu huono tinkimään kun luulee että myyjä pahastuu.

Mut ainahan vois käydä kattomassa ja tehdä tarjouksen, paljonkin alle pyynnin. Tarjois semmosen hinnan minkä kanssa pystyis elämään.

Amerikan-entisöinti vähä herättää epäluuloja. Mutta jokohan 9 vuotta on niin pitkä aika että paksu kittikerros olis halki jostain?

Kyl ottais päähän maksaa yli 30 te autosta josta oliskin pellit ihan harsoja. Lukenu vaan kaikenlaisia tarinoita...

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 18 toukokuu, 2023, 11:32Itte olen aina ollu huono tinkimään kun luulee että myyjä pahastuu.
Sama, ja kun se auto minkä haluan on niin hieno. Ja sitten myydessä tulen vähän turhankin helposti vastaan, etenkin kun se (sama) auto josta haluan eroon on niin huono. Niinpä minua viedäänkin autokaupoissa kuin litran mittaa... Tai jenkkien kyseessä ollessa, varttigallonan.

Sanoinko minua? Siis yhdestä kaverista puhuin...
Tiukasti aisalinjalla.

Smirkelimies

https://bilwebauctions.se/majauktion-2-2023/ford-tudor-40-model-v8-51918

...minä olen tuommosia vähä kahtellu mut hyötykäyttö ois paljo vähäsempi ku maasturilla. Ja kalliimpikin tommonen ois.

Smirkelimies

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/pontiac_chieftain_4_dorrar_ht_5_7_v8/108874764

Pontiacin ja Chevyn hintaero on ihmeen iso näissä vuosimalleissa. Pääsisköhän samaan tunnelmaan tommosella puolet halvemmalla?