Hehkuja vanhempiin japseihin

Aloittaja B-66, 30 toukokuu, 2023, 20:45

« edellinen - seuraava »

B-66

90030

LPR

Mitkäköhän noista vanhosta japsitulpista oli samanlaiset kuin 5,7 dieselissä, mutta alemmalla jännitteellä. Niistä sai pikahehkun Letukkaan. Piti jotenkin relettä modata, ettei palanut, kun kesti hehkuttaa max. 5 sekuntia.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 kesäkuu, 2023, 02:56Mitkäköhän noista vanhosta japsitulpista oli samanlaiset kuin 5,7 dieselissä, mutta alemmalla jännitteellä. Niistä sai pikahehkun Letukkaan. Piti jotenkin relettä modata, ettei palanut, kun kesti hehkuttaa max. 5 sekuntia.
En muista, et missään japsitulpassa olis ollu samaa jenkaa. Sai kyllä sorvissa korjattua sen pikkueron oikeella pakalla. Niitä kaikkia omia versioita orkkishehkun ajastimista oli kyl aika vaikee modailla. Kokonaan toisella ajastimella sai ne pikasetkin toimimaan, mut olivat turhan arkoja vielä sillon. Mieluummin odottaa vähän ku vaihtaa palaneita tulppia...
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 28 kesäkuu, 2023, 04:22En muista, et missään japsitulpassa olis ollu samaa jenkaa. Sai kyllä sorvissa korjattua sen pikkueron oikeella pakalla. Niitä kaikkia omia versioita orkkishehkun ajastimista oli kyl aika vaikee modailla. Kokonaan toisella ajastimella sai ne pikasetkin toimimaan, mut olivat turhan arkoja vielä sillon. Mieluummin odottaa vähän ku vaihtaa palaneita tulppia...

Yhdellä opiskelukaverilla oli aikanaan joku 60-puolivälin farkkuletukka pakuks leimattu dieseli. Suoraan solenoidilla oli nappihehku ja jotkut japsitulpat. Perstuntumalla 2 sekuntia ja käyntiin. Toki jos kämmensi, niin tulpat oli vainaat.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 kesäkuu, 2023, 04:27Yhdellä opiskelukaverilla oli aikanaan joku 60-puolivälin farkkuletukka pakuks leimattu dieseli. Suoraan solenoidilla oli nappihehku ja jotkut japsitulpat. Perstuntumalla 2 sekuntia ja käyntiin. Toki jos kämmensi, niin tulpat oli vainaat.
Varmaan niitä 7V tulppia, joita oli joskus japseissa. Niiden kanssa oli pakko virittää ihan älyttömän nuuka hehkuajastin, joka hyyty het ku yhtään mikään poikkes normaalista. Eli käytännössä varsin talvella ei saanu autoo käyntiin, jos yksikin tulppa oli rikki. Se hehkuautomaatti ku päätti, et nyt ei voi hehkuttaa, koska virta väärin.
En varmasti oo.

LPR

Siinä tais olla virta suoraan akulta napin kautta solenoidilla ja ajastin oli kuskin päässä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

sössö

nää viritelmät tuntuu aika yleisiltä. Ei sinäsnä ihmetytä, aika kalliita on noi ohjaustoosat olleet ja kun dieseli ostetaan juuri sen säästämisen vuoksi niin sitte myös säästetään...aika loppuunsäästettyjä alko moni olemaanki sitte jossain vaiheessa.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 kesäkuu, 2023, 05:03nää viritelmät tuntuu aika yleisiltä. Ei sinäsnä ihmetytä, aika kalliita on noi ohjaustoosat olleet ja kun dieseli ostetaan juuri sen säästämisen vuoksi niin sitte myös säästetään...aika loppuunsäästettyjä alko moni olemaanki sitte jossain vaiheessa.
Tuokin oli ahkerasti laulettu yksilö...
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton