Seka(la)ista rakentelua ja konservointia tjn.

Aloittaja DX, 10 tammikuu, 2020, 16:10

« edellinen - seuraava »

sössö

Kiitos vielä maalauksesta, hyvännäköne on.

Mulla on tällästä jotain mömmöä, uskaltasko tällä kokeilla kiillottaa muuta autoo? Ei kai ole heidän asteikkonsa mukaan kovin leikkaavaa mut niin, mitä toiki sitte todellisuudessa tarkottaa.


NonSenCe

itse kehottaisin että anna sen uudenkin maalin vielä kovettua jonkinaikaa ennenkun alat niitä lähialueita kiillotteleen. aina kun voi vähän lipsahtaa uudellekin puolelle.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 huhtikuu, 2021, 15:45Kiitos vielä maalauksesta, hyvännäköne on.

Mulla on tällästä jotain mömmöä, uskaltasko tällä kokeilla kiillottaa muuta autoo? Ei kai ole heidän asteikkonsa mukaan kovin leikkaavaa mut niin, mitä toiki sitte todellisuudessa tarkottaa.


kuvia millanen maalaus tuli?
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 02 huhtikuu, 2021, 15:57itse kehottaisin että anna sen uudenkin maalin vielä kovettua jonkinaikaa ennenkun alat niitä lähialueita kiillotteleen. aina kun voi vähän lipsahtaa uudellekin puolelle.
juu, en vielä ala mutta tosta oli puhetta tallilla että jotain mömmöä mulla oliskin, kun olisin jo aikasemmin kiillottanu koko koslan mutten uskaltanut koska toi maalipinta tuntu niin ohkaselta.

palontie

Mulla  ois ton subun vahaus vielä(kin)tekemättä :-[ Carnauba vaha purkki mulla on ja tänään ostin rätei ja lumpui ja kohtahan tossa pihalla saa painepesurilla pestä auton ja samalla vahattua.
Eniten vituttaa kaikki.

DX

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 huhtikuu, 2021, 15:45Kiitos vielä maalauksesta, hyvännäköne on.

Mulla on tällästä jotain mömmöä, uskaltasko tällä kokeilla kiillottaa muuta autoo? Ei kai ole heidän asteikkonsa mukaan kovin leikkaavaa mut niin, mitä toiki sitte todellisuudessa tarkottaa.



juu ei tuo ihan vauhdilla hio, mutta hioo vähäse kuitenkin, se sun laikkaskin sais olla aika pehmee,
ei sen nyt ihan vauvojen pesusieni tarvi olla, mutta pehmee kuitenkin.

se pinttymä ei ollu kauheen tiukassa, pystypinnat vois lähtee asiallisekksi jos ihan vahallakin myllyttäis, naarmujahan se ei vie, mutta eihän se ollu pahoin naarmuilla, silleen melko helläkätisesti pidelty ettei oo lumiharjalla raapittu kurasia pintoja.

takaluukku varmaan pikkasen kaipaa inan leikkaamista, mutta ei sekään tiukassa liene,
että ihan nopeesti vaan pinta puhtaaksi, pidät kiillottaessa kunnolla vesimärkänä ja käyt sen vaan nopeesti läpitte silleen muutamassa minuutissa,
niin hapettumat irtoo mutta varsinainen maali ei kerkee kuluu nimeksikään

sitte peset sen siinä välissä, senkin voit tehä sillä myllyllä niin irtoo tahnajämät paremmin kuin käsipelillä, laikkakin tulee pestyä ja laikkaajan haarovälikin kastuu läpimäräksi jos ei laita jotaan essua tai kiskase sadepöksyjä kainaloihin.

pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

DX

sitte se hikisimppa, eli se perinteinen kiintee vaha joka kiillotetaan samaa rataa veke ku levitetäänkin,

 se taitaa edelleen olla paras suoja vanhalle maalipinnalle suojaamaan uudelleen hapettumiselta,
hirmu työläs, mutta hyvä kiilto ja pitkäaikanen suoja.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

palontie

Lainaus käyttäjältä: DX - 03 huhtikuu, 2021, 10:34sitte se hikisimppa, eli se perinteinen kiintee vaha joka kiillotetaan samaa rataa veke ku levitetäänkin,

 se taitaa edelleen olla paras suoja vanhalle maalipinnalle suojaamaan uudelleen hapettumiselta,
hirmu työläs, mutta hyvä kiilto ja pitkäaikanen suoja.


Eli onkos tollanen carnaubavahan käyttö samanlainen että pintaan ja heti kiillotus perään?Aattelin subun vahata muutamassa erässä käsipelissä,kun tota pintaa on jonkinverran.
Eniten vituttaa kaikki.

DX

mulla oli joskus simonitsin nestemäistä liidutonta karnaupavahaa, ei sen helpommin kiillottuvaa vahaa oo olemassakaan, sitä vaan ei enää saa mistään,
voitti tm  toimituksen rouvien tekemän vahatestinkin helppoudessaan, sitä ei tarvinnut lainkaan kiillotushinkuttaa, riitti että anto kuivahtaa ja sitten pyyhki  pois,
oli vissiin liian riittosaa ja halpaa ku hävis hyllyistä hyvinkin vähin äänin.

nii sullako o kiintee vaha?

eiks ne maha kaikki olla sellasia, että levitetään vaan sitä mukaa mitä kiillotetaankin?
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

sössö

mulla on colliniten vahaa itsellä käytössä, on kuin simppa että pitää heti kiillottaa pois tai muuten on tiukassa.

Mun tarttee kokeilla myllyttää tota kunhan tästä saa noita muita juttuja eka tehtyy pois alta.

NonSenCe

collinitellä ittekin vahasin joskus.. pari juttua.. ensin.. laita vähemmän kuin luulet tarvitsevasi.. laita niin vähän ettet näe sitä vahaa mitä levität.. jos näet sen selvästi "riittävän" kostean pinnan heti tuoreeltaan siinä autossa.. sitä on paljon! ja sen pois hierominen on yhtä tuskaa. :D parempi vaikka vahata kaksi kerrosta kuin yksi vahva kerros.

 ja minusta konepellin kokoinen alue oli ihan liikaa kertalevitys alueeksi. puolet parempi.

katsoin kuvista että milloin se oli. vahasin käyttis mersun sillä 2016. ei sillä paljoa ajeta mutta aina parkissa ulkona ympäri vuoden. ja  viime vuonna ei enää vesi helmeillyt pois pinnalta kunnolla. piti viime vuonna siis ottaa autopesulan pesuja vahalla.

cutlassin vahasin turtlen ptfeteflon tms neste vahalla.. paljon nopeempi ja helpompi vaha kuin collinite mutta eipä sitten ollut kestävääkään. alle puolet ajasta käytössä ja parissa vuodessa oli huonompi.

äkkiseltään sanoisin että collinitellä tai muulla laadukkaalla kovacarnaubavahalla riittäisi kerta vuodessa parissa, turtlella yms helpoilla nestevahoilla kaksi per vuosi. (tai pelkkä colliniten päälle vedettävä kevyt ehostus)

-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

palontie

Lainaus käyttäjältä: DX - 03 huhtikuu, 2021, 12:42mulla oli joskus simonitsin nestemäistä liidutonta karnaupavahaa, ei sen helpommin kiillottuvaa vahaa oo olemassakaan, sitä vaan ei enää saa mistään,
voitti tm  toimituksen rouvien tekemän vahatestinkin helppoudessaan, sitä ei tarvinnut lainkaan kiillotushinkuttaa, riitti että anto kuivahtaa ja sitten pyyhki  pois,
oli vissiin liian riittosaa ja halpaa ku hävis hyllyistä hyvinkin vähin äänin.

nii sullako o kiintee vaha?

eiks ne maha kaikki olla sellasia, että levitetään vaan sitä mukaa mitä kiillotetaankin?

Kiinteetä se on.
Eniten vituttaa kaikki.

Rust Devil

Lainaus käyttäjältä: DX - 21 maaliskuu, 2021, 20:55jalomuovijäljitelmän lakkapinta on sen verran parempi millasen ensvaikutelman siitä sillon autoa kattomas käydessä sain, että sen voiskin luokitella ihan ookooksi



tuolleen nuo paffit on kiharalla, elvytettävissä lienee tuo, kostuttaa vaikka ja laittaa kuivuun painon alle.



kuskin oveen askarreltu uutta paffia joskus aikojen saatossa, yritys hyvä?



etupulkkia nytku uudestaan kattelin, niin taitavatkin olla vaihturit, ollu alkujaan mustat nahkat jokka värjätty beessiksi ja paikotellen sitten väri kulumassa jo pois,
tuo kumma rutku mikä lie istuinosassa ihan selkänojan juuressa, on vissiin mikä lie valon aiheuttama illuusio, mistä lie ratin töötin kehästä heijastaa valoo siihen, mielestäni nahka oli ihan ehjä siitäkin.



Bongasin tuommoisen jaguaarin korjailusta, näky olevan useampi video.

Illusion of Choice

DX

noniin, jaggen uus startti saapui melkeen viikolla "etuajassa" ja yhen mällihomman b-pilarin värimassan kuivamista vartoillessa kerkesin sen vaihtaakin,

 nyt pyörittää vinhasti, ei tartte ku vilauttaa tiirikkaa ja patti on käynnissä.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore