Garyn sekalai/opäiset projektit

Aloittaja Gary Grand, 10 tammikuu, 2020, 17:27

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

korjauspalan sovittelua.



Toinen puoli jo tarttui vähän kiinnikin ennenkuin hiilari loppui.



Jaahas..
Olikin sama kuva kahteen kertaan.🙄
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Hetkeen ei satanut, niin näppäilin ilmakaukalon kokoon.



Vaihdoin mä nuo puhkiruostuneet kohdatkin, mutta lopputuloksesta ei tullut kuvia otettua.. ::)
Suihkin sinkkisprayta paljaille metallipinnoille ja sen kuivuttua vielä kotelosuojaa kotelon sisuksiin. Tuo hvetin sauma ruostuu kaikista kanttikopista.. :pullinghair: Jimmyssä se taisi olla ainoa ehjä paikka.. :panic: Kattopeltiä myöten oli kaikki ruostunut puhki. :smashhead:

Lämppärin kaivoin autotallin nurkasta ja laittelin sen vaijerinpäitä ja piuhoja asennuskuntoon.

Koko loppuillan tulikin vettä, niin jäi vähiin saavutukset. :pullinghair:

Olis tuo kuitenkin siinä kunnossa, että vois koneen heivata keulalle ja laittaa syylärinkehikon/lokarit paikalleen niin olis tekniikka sateensuojassa. 8)

Eihän tuon orkkis TH700 ihan optimaalinen loota ole, mutta ei nyt ole osia että voisi 4L60:n tai 4L80:n vaihtaa sen tilalle.

Jos jollain sattuu kuusireikäinen adapteri lootan ja jakiksen väliin pyörimään nurkissa, niin olisin enemmän kuin kovasti kiinnostunut. :spend:
TH700-lodjun häntä on siis 4-reikäisellä pikkulaipalla ja uudemmat(ja TH400) 6-reikäisellä isommalla.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 syyskuu, 2023, 20:48Eihän tuon orkkis TH700 ihan optimaalinen loota ole, mutta ei nyt ole osia että voisi 4L60:n tai...


Mitkä ovat käytännön erot TH700R4:llä ja 4L60:llä?

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 05 syyskuu, 2023, 20:59Mitkä ovat käytännön erot TH700R4:llä ja 4L60:llä?


Olisin tietysti selvyyden vuoksi voinut laittaa ne E:tkin lootien perään, mutta jäi laittamatta..
Eli mulla on molemmat lootat uudempia sähkölootia. Eli 2008-vuoden 4L60E ja -97-> 4L80E.
Viisaammat voi kertoa mitä kaikkia eroja kuorien lisäksi 4L60/4L60E:ssä on..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Tipautin LQ4:n Supikkaan.
Yllättävän vaivattomasti upposi Osmoon tehdyillä koneenkorvilla. 8)
Mitoitus on aikalailla jämpti.. :o  Sentti eteen- tai taaksepäin, niin olis mennyt korvakkeiden muokkaamiseksi!?! :shitfan:



Apparinpuoleisesta pakosarjasta piti ottaa pieni siivu EGR:n valukökkäreestä pois ettei nojannut runkoon.



Samoin öljypohjan etunurkasta kuskinpuolen etukulmalta. >:(

Yllättäen kanttikopan konehuone on Lässykälle ahtaampi koti kuin B-bodyn.. Siis Sekä GM:n, että Moparin!?! :shitfan:
Palkki koneen edessä tekee niin typeriä mutkia, että tilaa ei jäänyt oikein..

Nyt on pari milliä joka suuntaan padalla tilaa heilua! :coolsmoke:

Jos koneen olisi laittanut sentin verran ylemmäs, niin ainoa kontaktin ottava kohta olisi tuo EGR:n möykky pakosatsin kupeessa..
Sitten olisi taas melko ahdasta tulipellin luona mm. lootan öljytikun putkella.. >:(
Pitäis varmaan taikoa korinkorotus tuohon.. :thinking:

Illan päätteeksi piti laittaa koneelle vielä katto päälle, jos sääennuste ei pidäkään  :suspect: paikkaansa..

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 syyskuu, 2023, 20:55Illan päätteeksi piti laittaa koneelle vielä katto päälle, jos sääennuste ei pidäkään :suspect: paikkaansa
Nyt olikin ihmeellinen aika vähävetinen muutama päivä tarjolla.
En varmasti oo.

Gary Grand

Eipä hommat edennyt tänään hirveästi..

Supikkaan sain tankin paikalleen, sähkö-suomi-sekasotkuja siivoilin ja laittelin etukehikon GMT400 urtsupuslien varaan.

Joka ainoa homma vaati useamman tunnin säätämisen. >:(

Tankin kanssa meni aikaa, kun koitin miettiä miten toteutan polttoaineen syötön Lässykälle.
Kummallakaan multa löytyneellä tankkilaitteella en taida mennä jatkoon.. :shitfan: Taidan laittaa Rokista tilaukseen ruikkumallin tankkilaitteen ja pistää siihen kunnon pumpun.

Sähköt..
No, Suomi-sähköä pahimmasta päästä.. :smashhead:
Huvittavinta noissa oli kojetaulun alla roikkunut OBD-pistoke. :rotfl:
Ei tainnut kuulua -80 vuosimalliin.. :rolleyes:
Jimmyn kojetaulun alaiset johtosarjat olisi varsin hyvässä hapessa, mutta nekään ei muutoksitta istu tuohon, kun ne on kuuskekkosen sarjat.
Todennäköisesti Supikan johtosarjan elvytän, kun mulla olikin yksi priima vanin johtosarja mistä saa raapia ehjiä liittimiä, ym.

Koripuslien kanssa joutuu hiukan säveltämään, kun tuo runko on tosiaan melko vanhaa vuosikertaa.
Etukannakkeiden reikiä piti suurentaa nelisen milliä, että urtsupuslien holkit mahtui niistä läpi.
Tietenkään noiden korkeus ei ole lähelläkään orkkiksia.. ::)
Saa laittaa ainakin 30mm korinkorotuksen, että kuusi kopan alle menevää saa riittävän ylös syylärin kehiokkoon nähden..
Mikä ei välttämättä ole ollenkaan huono asia. :rolleyes:
Kaikki korin kiinnityspisteet joutuu kuitenkin hitsaamaan takaisin kantaviksi, niin samalla vaivalla syntyy vähän orkkista korkeampi rakennekin.. :P

Nuorimmaisen kanssa purettiin ja kasattiin yksi Kiinan-Mankin kone, että on heti heittää uutta kehiin jos vanha porsii.. ::)
Vielä siihen pitäisi kansi tehdä, mutta mun varastoissa ei taida olla ihan kaikkia tarvittavia hilppeitä. :thinking:

Tuo siis 72cc..
Pari 50cc konetta näkyi ainakin olevan, yksi 107cc ja yksi 124cc.

Tilailtava tiiviste- ja venttiilisarjoja, niin voi aukoa ja katsoa mitä ne on syöneet.. :P 
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Supikkaan rassasin lämmityslaitteen ja syylärin paikalleen.

Pakoputkia, tai niiden lähtöjäkin jo sovittelin, mutta eihän tuohon sovi likikään saman malliset kuin B-koppaan.. ::)

Etulokaria vähän keventelin, että on mukavampi sovitella paikalleen.. O0



Etunurkassa oli piilossa pari kiloa maa-ainesta.. >:(

Palokuorman vähentämisen nimessä ruuvasin/kannoin penkit autosta pois, mutta kuskin jakkara olikin hitsattu paikalleen niin ei vielä irronnut. :o
Revittävä puukkosahan kanssa irti.. >:( On se onneksi 15x15mm huonekaluputkien päällä, niin ei ole mikään mahdoton savotta sahata irti. :mosh:

Kiskot kun on tottakai ruostunut jumiin, niin näkyvyys alle on heikohko.

Tuohan oli seissyt vuosikausia kuskin ikkuna auki, niin pienet kosteuden aiheuttamat ongelmat menee sen piikkiin.. :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Raivasin Supikan ympärille tilaa ja valmistelin helmojen vaihtoa. Irroittelin ovet ja ihmettelin kovin notkahtanutta olemusta.. :shitfan:
Jonkun  verran ristimittoja, tukemista ja tunkkailua vaati ennenkuin alkoi olla hytti sellaisessa kuosissa, että voisi kuvitella ovien toimivan vielä helmojen vaihdon jälkeenkin.. ::)

Tässä jo nostettu kuskinpuolta viitisen senttiä.. :rotfl:
Hiukan pintaruostetta saumoissa.. :rolleyes:



A-pilarin alapääkään ei ollut enää kiinni lattiassa ja korin etukannakkeen palkkia ei korinkannakkeen ulkopuolella enää ole. :rotfl: B-Pilari ei ollut kuin johtojen varassa alapäästään.


Takaoven kohdalla on helmassa jo pientä läpisyöpymääkin havaittavissa. :thinking:



Poikkipalkki takaoven takana on hiukan nitkahtanut jossain rajussa heitossa. Ei kai tuo muuten antaisi periksi kuin hirveällä ylikuormituksella? :thinking:



Harmi kun pimeys hiipi talliin ennenkuin sain uutta helmaa soviteltua paikalleen.. :dontknow:
Vanhan sain kuitenkin tiputettua pois. :coolsmoke:



Tosin se ei ollut juurikaan enää kiinni.. :suspect:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Vähä kateellinen, ei pysty enää tollasiin.
En varmasti oo.

Markok


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Markok - 12 syyskuu, 2023, 05:21Hyvältä näyttää  8)
Sä olet tottunut melko huonoihin aihioihin? :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Markok

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 syyskuu, 2023, 08:22Sä olet tottunut melko huonoihin aihioihin? :thinking:

Niihinkin :))
Lähinnä sitä tarkoitin että tekeminen näyttää hyvältä, kaikki pois ja sitten katsoa mihin maajohdon saa kiinni, siitä hyvä lähteä liikkeelle  :+1:

Mukava seurata projekteja missä on muutakin kuin ruostetäpliä, mitä enemmän ruostetta näkyy sitä enemmän innostuu.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Markok - 12 syyskuu, 2023, 09:01Niihinkin :))
Lähinnä sitä tarkoitin että tekeminen näyttää hyvältä, kaikki pois ja sitten katsoa mihin maajohdon saa kiinni, siitä hyvä lähteä liikkeelle  :+1:

Mukava seurata projekteja missä on muutakin kuin ruostetäpliä, mitä enemmän ruostetta näkyy sitä enemmän innostuu.
Maapiuhalle onneksi konehuoneen puolelta löytyy kontaktipintaa.. :oushit: Taaempaa aika heikosti.

Kyllähän tällaisen ruostemäärän näkeminen väkisin saa pari touhutippaa herahtamaan.. :drool:

Mitään ei voi ainakaan pilata kun pistää kätensä näin syvälle paskaan.. :pokaali:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kustom STW

/ kyllä tosta joku barndustmobilisti varmaan hermostuu kun hyvä aihio menty pilaamaan.