Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

juhapih

Siivousurakka jatkuu...



Tuommoinen Vollen 1,9 turbokoneen alakerta ja kansi tuli koneistuksesta tallille.



Hioskelin katon reunoja ja niittejä alas.




juhapih

Hinkkasin kittikohdat pellille ja tempaisin koritinan korvikkeen pintaan...









Löytyi tuommoinen muutossarja Streetjeeppiin... LM4:n ja th350 väliin...


juhapih


juhapih

Konkan kattoa on tullut hinkattua ja kitattua monta ehtoota...



Ja tänään sitten suttasin siihen epoksia pintaan.


juhapih

Hain kattovinyylin muorilan tallilta ja sovittelin sitä paikoilleen, että saisi käsityksen listojen reikien paikoista...

Laitoin repsikan puolelle tuon ikkunan kehyksen paikoilleen...



No sitten kuskin puolella olikin hieman heikompi sopivuus...
Vinyyli on kutistunut säilytyksen aikana. Reunatkin oli menneet kurttuun.



Pitää varmaankin tehdä uusi, kun alakulmastakin paistaa pelti.



Tuumasin, että voisi tuon käyttää tuommoisenaan, mutta ilmeisesti ei... Koetin puhaltimella saada keinoeläimen vuotaa venymään, mutta huonoin tuloksin.

juhapih

Aatonaaton kunniaksi iltapäivällä mittailin kyljen listojen kiinnitysreikien paikkoja.
Katon paikat mittailin myös, mutta laitoin kuitenkin vanhan pellin tuohon päälle, josta sitten sain varmistuksen.



Ennen kuin porasin kattoon reikärivin, niin hieman mallailin koko vinyylikattoa...



Se on isomman auton, eli sopii tuohon Mätärööriin varmaankin...



Sitten kun reijät oli kairattu peltiin, niin otin ja poistin tuulilasin kehyksestä liiman jämät ja maalia. Ihme kyllä ruostetta oli ihan vain nimeksi repsikan alareunassa ja kuskin yläreunassa pintaruostetta. No sieltä tuli jo etureunan vaihdon yhteydessä poistettua pahin kohta.




juhapih

Viimeisetkin hitsit tuli hiottua ja hieman noita reunojakin kitattua...





Sitten vaan epoksia pintaan ja saa kuivua jouluajan...


Hupeli

Muista..kaikkea voi aina hioa ;)  Joulut..

juhapih

Eilen maalasin tuulilasin kehystä...



Ja korjasin kolarissa hajonnutta sivuverhoilua...





Tänään sitten hioin liiat pakkelit pois ja sovitin paikalleen..



Toinen olikin ehjä. Korjattuun tuli laitettua kiinni hieno "puulista" ja "kromikehys" ikkuna-aukkoon



Sitten pesin kojelaudan.



Hioeskelin vielä hieman kattoa ja kun se näytti olevan aikalailla OK, niin tempasin musta maalin pintaan...





Aikomuksena oli saada vinyylin alle oikea automaali ja tuohon maalattuun kohtaan signaalimaali, jotta näkee onko vikoja.

Kuskin oven päällä on pari kolme matalaa painaumaa... Katossa ei ole vielä yhtään kittiä, no tuohon tulee ihan hieman.



Etureunasta tuli yllättävän hyvä pikku pakkeloinnilla.





Sivusaumatkin jo aika hyvin piilossa...





Noita voi hieman vielä kitata, mutta ei kai ne uutenakaan ihan virheettömiä ole ollut...

Nyt saa kuivua kunnolla. Pitää varmaan hakea uutta vinyyliä piakkoin.

juhapih

Kesämökki has left the building...



Vielä on romua, vaikka mökki siirtyi riiheen ja 3 traktorin kärrikuormaa on poltettu sekä yksi autokärrikuorma lähti metalliromuun. Seuraavaksi valkataan ovet, polttokuorma ja hevoskärry sekä Peugeotti pois. Marina toiseen paikkaan tuolla ja sitten EHKÄ voisi aloittaa rempan valmistelut.

juhapih

Yksi  traktorikuorma meni polttoon tänään... ja saatiin käyttökelpoiset ovet talletettua. Kahdet autotallin pariovet pitäisi vielä varastoida johonkin. Tavallsien kokoiset ja isot. Yhdet menikin jo talletukseen. Kaman alta paljastui iso läjä pientä rautaromua, kakenlaista pienkoneen osaa ja jotakin auton osaa. Ne meni Kuusakosken lavaan. (jotakin sentään piti "pelastaa"). Kamppeiden takaa paljastui niittosilppuri ja paalauskone. Taarup ja Rivierre-Casalis... millähän nekin saa pois tuolta, kun ei uskalla ajaa traktorilla enää sisälle... Mutta seuraavalla kerralla hevoskärri ja Pösö. Hevoskärrissä on muuten Whippet auton taka-akseli. Someron Långsjön kartanosta kotosin....

juhapih

Tänään raivattiin sen verran romua pois edestä, että saatiin lasikattopösö pois, vaikka jarrut oli jumissa ja laite ei ollut käynyt useaan vuoteen. Laakista käyntiin, mutta takapyörät pisti hanttiin... Monen mutkan kautta saatiin kuitenkin kesämökin kaveriksi riihen uumeniin... rojekti etenee...

juhapih

Concordista oli kolarin takia nuo lampun kehykset ja pohjat rikki... Joten kaivoin noita osia, joista löytyi uudet kehykset ja pohjat sekä ehjät etuvilkut.



Sitten alkoi etupään purku hitsihommia varten. Omatekoisella jousityökalulla homma alkoi...



Jarru piti purkaa kanssa. Levyt on aika sökönä...  Ne on "one year only" -mallia...  >:D



Jarrukamat on aika sököt kanssa. Parasta on se, että uusia osia on iso kasa hommattuna.



Ylätukivarret on alapuoleltaan tehdasruosteessa...



Toiselle puolelle on suihkittu massaa, niin kuin hyvään tapaan kuuluukin... Jousi on ehjä ja läpilyöntikumin telinekin...



Jousen yläpää on kunnossa, toisella puolella ei ollut...



Alapuolella tuo hieno paskalaatikko on aivan täynnä moskaa, mutta onko siellä ruostetta...



No onhan sitä siellä. Peltiä sen verran, että ei näy läpi.



No, melkein sama hitsiurakka on tiedossa tälläkin puolella, mitä toiselle puolelle tuli tehtyä. Ja tukivarren reunavahvisteet pitää tehdä, onneksi ne on jo sorvattuina.
Puslat vaihtoon, mutta yläpallo oli uusittu. Sitä ei tarvitse vaihtaa.

juhapih

Pakkanen estää ulkohommat, joten päivän hommana oli saada irto-osat kunnostettua ja maaliin.

Puhalluksen jälkeen oli aika ottaa ylätukivarsi työn alle...
Uudet puslat ja toisen puslan hela sekä prikka, jolla vahvistan toisen puslan kohdalta tukivarren reunan. Jostakin syystä nuo takimmaisen puslan kohdat ovat ruostuneet ohueksi...
Putki on asennusta varten.



Puslat tuli irroteltua ja tuki hitsattua. Asennus piti tehdä hylsyjen kanssa. Viilapenkki oli liian pieni. Toisen puolen tein aikoinaan työpaikalla isommassa viilapenkissä...



Tuohon tuli sitten vielä maali päälle, niin kuin muihinkin... Valmista.

Huomenna lisää..

Markok

2. Maaliskuuta 2024 näkyy että olet kirjoittanut, oonko mää jotenkin retard vai mistä johtuu?