Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

juhapih

Juu, tuo mökki kasataan mitä pikimmin tuonne oman (siis maatilaan kuuluvan) pikku järven rantaan.
Tuohan oli mun isovanhempien vuokratontille laittama 60-luvulla.

Ai niin Sportti Eaglesta tuli otettua savut uudella koneella.


juhapih

Tohon aattelin mökin laittaa...


juhapih

Taas tuli purettua ja kasattuakin.
 
Mökistä lähti ikkunat ja ovet. Ikkunalasit oli laitettu aikoinaan suoraan karmiin. Vuosien aikana hirret oli painuneet niin, että lasiruutu oli painunut puun sisään ja karmit pinteessä. Saunan ja pukuhuoneen pikku ikkunoita ei saanut irti ollenkaan, pitää ottaa kun puraa kehikkoa.

Kasattua tuli muorin ja vaarin kämpille huonekaluja.

Eagleen laittelin jäähdytysnesteet. Hieman piti klemmareita kiristää ja termari asetella uudelleen, että pysyi litkut sisällä. Ja sitten kun muistin tankata, niin lähti käymään kunnolla. Komeesti pistelee menemään.

juhapih

Eilen siis tuon verran...



Avaraa tuli tänäänkin, kun purin kattoa.



Tarkasti pitää kävellä tuolla, kun menee jalka läpi. Vaari ihmetteli, että miten voi olla. "Ilmeisesti ihan viimeaikoina pehminnyt, kun ei ennemmin ole ollut mitään vikaa". Noin 30 vuotta sitten peittelin listoilla ensimmäisiä mädännöksiä sisäkatossa/seinässä...



Sain tänään toisen lappeen pellit pois.


juhapih

Nyt on peltikatto poissa.



lepää tuossa kärrissä.



Ei rojektit lopu... pitää tehdä jotakin toisen traktorin ovenkahvalle. Tuosta irtosi painonuppi. Vaari hieman korjannut pultilla ja narulla.


palontie

Sulla sujuu vähän hitaammin hirsirakennuksen purku ja siirto kuin mulla.

Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

Juu, ei parane nivelrikkoisena hötkyillä... muutamamn tunnin jaksaa päivässä.

palontie

Mä tarkoitin,että mulla noita siirrettäviä ja kunnostettavia hirsirakennuksia ois useampikin,mutta en mä saa aikaiseksi yhtään mitään..
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

ai jaa... mut ei kai, jonsei oo pakko...

palontie

Ei kai se sullakaan pakko,mutta saat kumminkin tehtyä,ja kaiken lisäksi muitten projektien ohella,ja käyt vielä duunissakin.On sulla virtaa ja tekemisen halua,arvostan.
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

Kai sitä voisi olla tekemättäkin, mutta jos tuolla tontilla on jotakin rakenteita kesäkuun alussa, niin 2000 € lasku tulee... Vanha vuosivuokra oli 150 €, uusi 2000 €.   :P

Vaarista ei enää ole hommiin ja sakki on vähissä. Tänään saan pojan siivoamaan purkurojua pois.  :o

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 18 huhtikuu, 2022, 06:50Kai sitä voisi olla tekemättäkin, mutta jos tuolla tontilla on jotakin rakenteita kesäkuun alussa, niin 2000 € lasku tulee... Vanha vuosivuokra oli 150 €, uusi 2000 €.   :P

Vaarista ei enää ole hommiin ja sakki on vähissä. Tänään saan pojan siivoamaan purkurojua pois.  :o
Ihan pätevä syy kyllä vauhdittamaan hommia.

Aika kova vuokran nostokin kyllä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

juhapih

Taas purettiin...

Räystäät jos tippuu yllä pään....



Ja toiseltakin puolelta...



Kuisti... now you see me...



Now you don´t...



On se tallessa vielä...



Ennen kuin päätyy muun rojun kanssa tuonne...


juhapih

Tuli Amerikasta paketti, jossa oli esimerkiksi pyyhkijät tuohon SCRambleriin. Nuo on oikeat 69 malliset Tricot, joihin täytyy laittaa uudet sulat...
Kuinkahan monet tämmöiset on Suamessakin heitetty aikoinaan romuun....



Ja tårta på tårta... 63 Clasuun pyyhkijöiden sähkökytkin. NOS paketissa...
Saa pois sen alipaineyyhkijä hässäkän. Bensapumpussakaan ei ole alipaineosaa.



Näiden valmiiden aarteiden lisäksi nikkaroin taas yhdet uudet laturin raudat AMC V8:n kylkeen.
Ne on nuo ylemmät osat, alhaalla alkuperäiset...



SCReplicaan pitää kyllä löytää se oikean mallinen, vaikka tuolta Uppsalan AMC Swäpistä...

Ai niin... Mökin katosta on purettu toinen lape... Huomenna lisää.

EDIT: