Ruma® Jeeppi

Aloittaja Gary Grand, 10 marraskuu, 2020, 18:49

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Taistelu ovenkarmien kanssa voitettu.
Jeepillä keksitty hitsata karmit oven etupäästä ihan yläreunasta kiinni, vaikka ne on ovessa kiinni ruuveillakin.. :o Eipä ainakaan karmin säädöt karkaa omia aikojaan. :banghead:
Eihän se ongelma ole, jos oven avaa ja irroittaa, mutta tuolla tolpan ja karmin välissä meinas olla vähän haasteelliset irottaa.



Piti sipaista nuo oven sisäpellin yläreunatkin pois, että sai tilaa.



Mittailua..



Tuulilasiaukko on tasan 62 senttiä tuulilasin suunnassa.
Aukon rakennemuutoksissa sallitulla 16% madalluksella päästään 99,2mm määrään, joka sattuu sopivasti olemaan mittaustarkkuuden rajoissa aikalailla sama 100mm kuin maksimimadallus. :))

Etutolppien tippalistat oli yläpäästä melko surkeassa kunnossa, kun niihin oli hitsattu kiinni lipan korvakkeet.



Tippalistat on erilliset pistehitsatut lipareet, niin kairasin ne kokonaan pois tieltä.



Sitten vois vaikka katkoa tolppia.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Tähän jamaan se nyt jäi.. :oushit:





Nyt vähän Catia 3D-harjoituksia vielä, niin sitten voi huomenna napsaista pätkät pois tolpista ja mikitellä ne takaisin kasaan.. ;D
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Oot sä saatana sissy,eikäkö sissi.
Eniten vituttaa kaikki.

Lassi

Hauskan näköinen kun tuolla lattian nostolla ei näytä yhtään madalletulta :D

En ole chopannut ikinä tuommosta tasakattoista autoa, mutta ite pitäisin kattopellin alkuperäisen levyisenä ja kallistelisin tolppia sisäänpäin, jos ei tule ihan tyhmän näköinen. Sinun tapauksessa ei taida olla väliä kun kattopelti on muutenkin pilkottu. Ja jos pituutta pitää saada lisää niin senkin tekisin aika takapäähän niin vois olla helpompi leipoa kattopelti kasaan.

Kyrpov

Julmetun kokoset a pilarit  ;D
Sinä vain

Rusty

On jykevät tosiaan.
Ah, ahtaita aikoja.

Gary Grand

Joo..
Ei ole hirveästi näkemäesteenä nuo.. 8)



Pikkusen yllätyin miten jäykät nuo on..
Saa pistää jonkun verran voimaa, että saa taipumaan niitä sopivasti sisäänpäin.. :))
Käsin ei mene.

B-pilari..


Nuo olikin nitkunut melkein irti katon rajasta. :o

Lainaus käyttäjältä: Lassi - 28 helmikuu, 2021, 21:32Hauskan näköinen kun tuolla lattian nostolla ei näytä yhtään madalletulta :D

En ole chopannut ikinä tuommosta tasakattoista autoa, mutta ite pitäisin kattopellin alkuperäisen levyisenä ja kallistelisin tolppia sisäänpäin, jos ei tule ihan tyhmän näköinen. Sinun tapauksessa ei taida olla väliä kun kattopelti on muutenkin pilkottu. Ja jos pituutta pitää saada lisää niin senkin tekisin aika takapäähän niin vois olla helpompi leipoa kattopelti kasaan.

Tuolla jossain aikasemmin selitinkin mitä meinaan takaluukun kanssa tehdä..
Takaluukkua en siis choppaa, vaan kaadan eteenpäin tarvittavan madalluksen aikaansaamiseksi. :)) Tulee luiskaperä..
Kattoa ei tarvitse jatkaa, vaan lyhentää! :rotfl:  :panic:

Ja niinkuin tästä viestistä jo käykin tuolla alussa ilmi, en todennäköisesti levennä kattoa, vaan taivutan tolppia/ovenkarmeja sen verran että katto istuu.
Jos hyvin käy, niin lasien kiskoja saa siirrettyä riittävästi ovissa ja jää lasitkin toimiviksi.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Amazonissa oli a-pilari muistaakseni tuon näköisellä rakenteella,kun choppasin muinoin -80luvun alkupuolella.
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Tallissa käy tänään semmoinen veto, etten tiedä pääseekö koko iltana ollenkaan hitsaamaan.. >:(

Lyhentelin tolppia jo sopivaan mittaan. :P  ..toivottavasti. Selviää sitten kun heittää katon päälle ja alkaa turaamaan saumoja. :oushit: Toivottavasti ei tuu mitään jätti täyttöjä saumoihin.
Päätin että nyt tuosta katosta tulee semmonen sekasikiö. ::) Istuu kokonaiskuvaan kuin nyrkki pi.. Niin, kuin mansikka kakkuun!. :P

Levitän kattoa etureunasta tarvittavan määrän ja taivutin ihan hiukkasen B-pilareita sisään. Katon takareuna jää alkuperäiseen leveyteen, ihan takaluukun sovituksen yksinkertaistamisen takia. :))
Tuolla haen ovien suht helppoa istuttamista aukkoihinsa.. Ikkunankaarien kallistaminen olis vaatinut ovien leikkelyä aika pieniksi palasiksi, sen verran paljon on tehtaalla käytetty hitsauskonetta niiden kasauksessa. :shitfan:

B-pilarin pään lovesin alkuperäistä muotoa katon pitkittäispalkissa matkien.



A-pilarit sai katkaisuhoitoa hitusen vajaa 100mm..



Lisäksi kuorin niistä päällimmäistä peltiä pieneltä matkalta pois, että saa kuvia katsastusta varten niiden liitoksesta.
Määräyksissä vaaditaan kuvallista selostusta kaikkien tolpan profiilin sisältämien peltien hitsauksesta, mikä onkin ihan järkevää.. Ei noin ohut profiili olis kovin jäykkä jos siellä ei olis montaa kerrosta.

Tolppien sisään tein 10x20 latasta ohjurit.
Tai aines oli 10x100mm lattaa, mutta siitä sipaisin 20mm pitkän siivun.. ::)





Tuli sen verran tarkat, ettei paljon pääse nitkumaan.. :o
Liitoksen kohdalle jätin vielä pienet olakkeet pyöristettyihin nurkkiin, että saa pakottaa tolpan päät yhteen eikä palat tipahda tolpan sisään omia aikojaan. :panic: .
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Nyt kestänee jo vaikka peura hyppäis eteen.
Sinä vain

palontie

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 01 maaliskuu, 2021, 17:17Määräyksissä vaaditaan kuvallista selostusta kaikkien tolpan profiilin sisältämien peltien hitsauksesta, mikä onkin ihan järkevää.. Ei noin ohut profiili olis kovin jäykkä jos siellä ei olis montaa kerrosta.


Näin piti tehdä myös kultaisella -80luvulla.
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Katto korossaan..



Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Matalasta kattolinjasta tulee mieleen Landrover Evoque....

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Janne-Pekka

Aika silppuna alkaa Jeeppi olemaan.  ;D  No siitä se kun alkaa kasaan hitsaamaan.  :+1:
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.