Taka-akselipalkin ruostesuojaus

Aloittaja Kyrpov, 01 maaliskuu, 2020, 18:04

« edellinen - seuraava »

Kyrpov



Tämmösen vastaavan uusinta lienee ajankohtanen. Apurungot ja palkit on tän päivän syöpä joten luulis olevan monelle ajankohtainen.




Kysymys kuuluukin. Mikä on paras keino suojata uusi/ok kuntoinen käytetty palkki ettei se ruostu kovin nopeasti uudestaan?
Sinä vain

Camino79

Kotelosuojaa täyteen ja sorasuihkulle alttiisiin paikkoihin kiveniskusuojaa reipas kerros
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 01 maaliskuu, 2020, 18:14Kotelosuojaa täyteen ja sorasuihkulle alttiisiin paikkoihin kiveniskusuojaa reipas kerros
pellille hiotun pinnan päälle vai all natural pintaan?
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 01 maaliskuu, 2020, 18:18pellille hiotun pinnan päälle vai all natural pintaan?

Jos se uusi on niin ihan siihen vaan, näin on esmes hyundaillakin tehtaan ohjeissa. Hynyllä tosin "oma" mömmönsä mutta vahapohjaselta kotelosuojalta se vaikuttaa.

Koska eihän se maali sielä haittaa ainakaan ruosteen kannalta  :)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 01 maaliskuu, 2020, 18:20Jos se uusi on niin ihan siihen vaan, näin on esmes hyundaillakin tehtaan ohjeissa. Hynyllä tosin "oma" mömmönsä mutta vahapohjaselta kotelosuojalta se vaikuttaa.

Koska eihän se maali sielä haittaa ainakaan ruosteen kannalta  :)
joo siis tottakai uuteen mutta jos siis sattuu olemaan käytetty
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 01 maaliskuu, 2020, 18:22joo siis tottakai uuteen mutta jos siis sattuu olemaan käytetty
Jos ei halua hiekkapuhaltaa (tai muuten hyvin putsata) ja maalata, niin sit vaan öljypohjasta mömmöä.
En varmasti oo.

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Suosituksia kotelosuojan ja kiveniskumassan merkin suhteen vai ihan sama?


Sinä vain

Camino79

Dinitrol ollu hyvä. Kotelosuoja on oikeasti ohutta ja tunkeutuvaa ja kiveniskusuojaa ei saa valumaan oikein millään, eli on mahdollista tehdä paksumpikin kerros ja muistelisin että oli päällemaalattavissakin tarvittaessa.
Tectyl kanssa ihan ok, mutta kotelosuoja huomattavasti paksumpaa.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Harri S

Täältä myös ääni Dinitrolille. On hyvin tunkeutuvaa ja ajaa jopa veden pois pellin raosta. Varsinkin ohut sparaypurkkitavara.
Ruiskutin Leafin alustan, kotelot ja apurungot juuri tuolla aineella. Uusissa osissa riittää että ovat kuivat myös sisältä.
Päätoiminen harrastaja

sössö

Dinitrolia ml on mielestäni hyvää settiä, pinta jää "märemmäksi" mitä tectylin vastaavalla mikä mun mielestäni soveltuu enemmänkin pohjustusaineeksi massalle kuin koteloöljyksi.

sössö

Näkeekö palkista onko se ruostunu ulkoacsisälle vai sisältä ulos? Missä on ruosteelle alttein kohta?


Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 maaliskuu, 2020, 05:37Näkeekö palkista onko se ruostunu ulkoacsisälle vai sisältä ulos? Missä on ruosteelle alttein kohta?


ruoste tulee kiinnityskorvakoiden väliin eli palkin ääripäihin.
Sinä vain

NonSenCe

ei sitä saisi jauhemaalattua jossain? ja sen jälkeen dinitrolia.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Jussi

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 04 maaliskuu, 2020, 23:31ei sitä saisi jauhemaalattua jossain? ja sen jälkeen dinitrolia.
Ei sitä vissiin haluttu edes puhdistaa, niin kui sit maalata millään...
En varmasti oo.