MIelenkiintoiset artikkelit yms. autoharrastuksen saralta

Aloittaja Pertti K, 11 lokakuu, 2020, 18:12

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Olikohan niin ettei ollut tällaista yleisketjua. S*it chattiin hukkuvat hetkessä eikä viitsisi jokaiselle omaa ketjuakaan perustaa.

Tämä aiheutti vähän syljeneritystä, ainakin puolet noista aiheuttaneet joskus jonkinasteista haaveilua eikä kovin montaa ole jota en talliini haluaisi: https://motor-junkie.com/25-super-fast-cars-auto-fans-never-saw-coming/33335/
Tiukasti aisalinjalla.

HendriXXX

Kyllä noissa monta oli semmosta mistä tuli kieltämättä haaveiltua. Ehkä osa menis nykyäänki, mutta ei enää ehkä kaikki..  :D

Nyt on tuo oma maku "hieman" muuttunu noista junioriajoista.  :))

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

redneck1

"Paljon polttoainetta vievä Cadillac DeVille"
https://www.is.fi/autot/art-2000006636367.html
Joopa joo. Eihän artikkeleita tosissaan kannata ikinä ottaa, mutta syöhän ne taksi mersutkin paljon, joskin tämä vielä vähän enemmän. Eniten naurattaa nuo kommentit tuolla alhaalla. Paljon löytyy peukuttajia, mutta myös kateellisia. En yhtään epäile etteivät ne kateelliset voisi olla toisia taksiyrittäjiä jotka ajaa tavallisilla kotsunpyörillä. Joku väittää että nämä vanhat jenkit syö 30-50l/100km ;D .

Eipä tainnut tämä hemmo tietää että melko harvassa on 1959 Cadillacit joista löytyy kytkin. :rotfl: Kolarissa kyllä käy aina huonosti ja varsinkin autoilla joissa ei ole airbagiä. Riippuu kyllä kolaritilanteestakin, mutta kyllä tuollaisessa autossa missä on konepeltiä metritolkulla mieluummin istuu kuin sellaisessa jossa se konepelti on joku onneton tynkä. Aikas usein ne pienimmät auto vuosimallista riippumatta on aivan rusinana. Näilläkin seuduilla on useasti tullut kuolonkolareita toyota yaris kokoluokan autoilla. Usein vastassa ollut isompi auto säilynyt ja kuski jäänyt henkiin.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Murikka



Murikka

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 20 lokakuu, 2020, 17:05"Paljon polttoainetta vievä Cadillac DeVille"
https://www.is.fi/autot/art-2000006636367.html
Joopa joo. Eihän artikkeleita tosissaan kannata ikinä ottaa, mutta syöhän ne taksi mersutkin paljon, joskin tämä vielä vähän enemmän. Eniten naurattaa nuo kommentit tuolla alhaalla. Paljon löytyy peukuttajia, mutta myös kateellisia. En yhtään epäile etteivät ne kateelliset voisi olla toisia taksiyrittäjiä jotka ajaa tavallisilla kotsunpyörillä. Joku väittää että nämä vanhat jenkit syö 30-50l/100km ;D .

Eipä tainnut tämä hemmo tietää että melko harvassa on 1959 Cadillacit joista löytyy kytkin. :rotfl: Kolarissa kyllä käy aina huonosti ja varsinkin autoilla joissa ei ole airbagiä. Riippuu kyllä kolaritilanteestakin, mutta kyllä tuollaisessa autossa missä on konepeltiä metritolkulla mieluummin istuu kuin sellaisessa jossa se konepelti on joku onneton tynkä. Aikas usein ne pienimmät auto vuosimallista riippumatta on aivan rusinana. Näilläkin seuduilla on useasti tullut kuolonkolareita toyota yaris kokoluokan autoilla. Usein vastassa ollut isompi auto säilynyt ja kuski jäänyt henkiin.


Tottahan tuo vaan on et kolarissa tollasen kädilläkin kabiini muuttaa muotoaan ihan hullunaa. Siellä on ihmisen kurja olla sisällä siinä tilanteessa.
Kun taas uusi pikkuauto menee joo aivan tuhannen pillun päreiksi, mutta kabiini pysyy melko hyvin muodossaan.

Ja törmäysenergiat jotka kohdistuu matkustajiin on ihan eri kaliiberia tuolla käkkylässä kun uudessa autossa.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 20 lokakuu, 2020, 17:38Kun taas uusi pikkuauto menee joo aivan tuhannen pillun päreiksi, mutta kabiini pysyy melko hyvin muodossaan.
Silti se kabiini ei ole montaa pelastanut. On se kyllä tosi ahtaalla siellä.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 20 lokakuu, 2020, 17:41Silti se kabiini ei ole montaa pelastanut. On se kyllä tosi ahtaalla siellä.

Mitä ihmettä sä taas hourit? Se että auton ohjaamo pysyy sen muotosena kun sen pitääkin, vähentää kuolemia liikenteessä iha hirveitä määriä, verrattuna siihen ku vanhoissa autoissa saat ratin, rattiakselin ja kojelaudan naamaan. Siihen syssyyn vielä moottorin jaloille.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 20 lokakuu, 2020, 17:44Mitä ihmettä sä taas hourit? Se että auton ohjaamo pysyy sen muotosena kun sen pitääkin, vähentää kuolemia liikenteessä iha hirveitä määriä, verrattuna siihen ku vanhoissa autoissa saat ratin, rattiakselin ja kojelaudan naamaan. Siihen syssyyn vielä moottorin jaloille.
Eipä ole montaa kertaa pysynyt. Tai onhan yhtä hyvin kuin vanhoissakin, mutta enkös maininnut että riippuu ihan tilanteestakin. Tosi elämässä nähnyt kuinka kuoleman kolarit tapahtunut ja se kabiini aivan matalana.

Tulipa mieleen että 17-vuotiaan kuolonkolarissa tuli uuden 2010-luvun auton moottori jaloille. ::) Muoks. Eikä ollut edes pikkukottero vaan jotain keskikokoluokkaa.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 20 lokakuu, 2020, 17:49Eipä ole montaa kertaa pysynyt. Tai onhan yhtä hyvin kuin vanhoissakin, mutta enkös maininnut että riippuu ihan tilanteestakin. Tosi elämässä nähnyt kuinka kuoleman kolarit tapahtunut ja se kabiini aivan matalana.

Tulipa mieleen että 17-vuotiaan kuolonkolarissa tuli uuden 2010-luvun auton moottori jaloille. ::) Muoks. Eikä ollut edes pikkukottero vaan jotain keskikokoluokkaa.
Tommosessa tilanteesaa missä uudessa autossa kuolee olis 50lukulaisessa kuollut kymmenen kerta....



Ja ennenkuin alkaa tilastohoure niin on totta, että 50 lukulaisissa kuollaan vähemmän kolareissa kun 2000+ lukulaisissa. Mistähän johtuis näin 2020  :thinking:
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 20 lokakuu, 2020, 18:03Ehkä on fagiiri kuskit, tai sitten ei olla suhteuttu oikein.
Vai johtusko siitä, että viiskytlukulaisia on ajossa kymmeniä-satoja kpl ja uudempia satoja tuhansia?
Sinä vain

redneck1

^Tuhat ja viisi kappaletta päälle veikkaan ma.


...kesäaikaan.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 20 lokakuu, 2020, 18:05^Tuhat ja viisi kappaletta päälle veikkaan ma.


...kesäaikaan.
Kovalta kuulostaa mutta ero uudempiin on silti valtava vakkka tuhat oliskin.
Sinä vain

Lakeuden el Loco

Ensimmäinen Suomessa valmistettu henkilöauto?

Syrjäisen maatalouskonepajan pellepelottomat rakensivat Suomen ensimmäisen automobiilin

TT-lehti
Korjasitko sä sen rikki?