Määrittele harrastaja?

Aloittaja Coronet-66, 15 tammikuu, 2020, 14:39

« edellinen - seuraava »

Perässähiihtäjä

Lievästi syrjäänvetäytyvä peräkammarin poika. Joutunut lapsena kulkemaan liian kireä pipo päässä, takki kiristänyt hartioita ja saappaat jonkun sisään ajamat. Ajatusmaailma suppea ,ei siedä vastakkain asettelua. Välttää katse kontaktia, harhailee sanoissa. Haisee vanhalle vaihdelaatikko öljylle ja puhelee itsekseen.
Etsii totuutta ja pyrkii pysymään siinä. Ulkoinen olemus kielii vuosien pettymyksistä , joille ei ole löytänyt selitystä. Työskentelee vieläkin sen ainoan legopalikan kanssa ,mikä vuosia sitten tipahti patterin väliin....vielä löytyisi jotain mutta olkoon...  :o

Antti

Jaa täällä on tämmönenkin aihe. :D Nostetaanpas taas ylemmäs.

Mun mielestä harrastajia on moneen junaan ja harrastaa voi monella tapaa. Ainut harrastusta määrittävä tekijä on kiinnostus/innostus autoihin. Jollain se ilmenee autojen rakenteluna, joku toinen tykkää vaan ajella, joku käy tapahtumissa jne.

Mulla ei edes ole mitään harrasteautoksi luokiteltavaa pirssiä, mutta kiinnostus autoihin on aina ollut kovaa ja käyttöautoa puunaan aika tiuhaan. Lisäksi lähialueen tapahtumissa tulee käytyä mahdollisuuksien mukaan. Se on mun tapa harrastaa.

Mikaa7146

Kuuden Dodgen loukussa + yksi Chrysler, lisää pitäs vielä ehtiä haalia..

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: Perässähiihtäjä - 16 helmikuu, 2020, 13:50Lievästi syrjäänvetäytyvä peräkammarin poika. Joutunut lapsena kulkemaan liian kireä pipo päässä, takki kiristänyt hartioita ja saappaat jonkun sisään ajamat. Ajatusmaailma suppea ,ei siedä vastakkain asettelua. Välttää katse kontaktia, harhailee sanoissa. Haisee vanhalle vaihdelaatikko öljylle ja puhelee itsekseen.
Etsii totuutta ja pyrkii pysymään siinä. Ulkoinen olemus kielii vuosien pettymyksistä , joille ei ole löytänyt selitystä. Työskentelee vieläkin sen ainoan legopalikan kanssa ,mikä vuosia sitten tipahti patterin väliin....vielä löytyisi jotain mutta olkoon...  :o

Olisit jatkanu vaan..
Osasitpa kertoa tarkkaan minunkin parhaimmat puoleni :)

LPR

Harrastus voi olla hyvin monenlaista. Toiset rakentavat kaiken itse, toiset teettävät kaiken, joku ei edes kykene sairautensa vuoksi itse ajamaan, joku ei omista autoa mutta harrastaa asiaa muulla tavoin. Mielestäni jokainen voi ja saa harrastaa kykyjensä ja taitojensa mukaan, pääasia, että saa harrasteesta mielihyvää ja tuntee itse harrastavansa.

Tiedän erään autoharrastajan, joka ei pysty sairautensa vuoksi mitään itse autolleen tekemään, eikä sillä edes ajamaan. Ystävät rakentavat autoa ja toimivat kuskina. Toki joutuu paljon myös ihan vieraalla teettämäänkin. Mutta kaveri on kävelevä tietopankki, pää pelaa, vaikka liikkuminen, näkeminen ja raajojen hallinta tuottaa vaikeuksia. Nauttii erittäin paljon kun pääsee oman autonsa kyytiin kesällä ajelulle.

Toinen, hyvä tuttavani, ei ole autoharrastaja, mutta asiaan rinnastettava vanhojen laivojen harrastaja. Todella aktiivinen, alansa aivan huipputekijä Suomessa. Mutta kaverilla ei ole koskaan ollut omaa laivaa, moneen museolaivaan on osakkaaksi pyydetty, mutta ei ole vielä lähtenyt. Mutta kaverini lähestymistapa harrastukseen onkin toinen. Hän on historiantutkija, botologi. Varmasti Suomen mittapuussa viiden merkittävimmän laivahistorijoitsijan joukossa.

Eli harrastus voi olla niin monella tavalla ilmenevää, että toisen ihmisen on mahdotonta lokeroida joku harrastajaksi ja toista ei. Harrastaja itse tietää sen onko harrastaja vai ei.

Edit... Pieni korjaus aiempaan. Tuo sairaudesta kärsivä ei siis ole kävelevä tietopankki vaan sähköpyörätuolilla liikkuva tietopankki.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

leivonharri

Krooninen nettiauto-addikti.
Vielä on eilinen jossain.

rb

Lainaus käyttäjältä: LPR - 15 elokuu, 2022, 00:29Mielestäni jokainen voi ja saa harrastaa kykyjensä ja taitojensa mukaan, pääasia, että saa harrasteesta mielihyvää ja tuntee itse harrastavansa.
Tossa kai se ytimekkäästi.  :)
Jotain touhuu, että tuntee elävänsä..


Pande

Lainaus käyttäjältä: rb - 15 elokuu, 2022, 19:05Jotain touhuu, että tuntee elävänsä.
Ja että ylipäänsä jotkut jutut kiinnostavat. Pahimpiahan ovat sellaiset ihmiset jotka sanovat "ei oikein mitään tule harrastettua, no telkkaria nyt tulee katseltua".

Eri yhteyksissä olen tutustunut esimerkiksi koirien agilityharrastajaan, kilpajousiampujaan, örinähevibändin rumpaliin, kilparatsastajaan jne. jne. niin kyllä tuollaisten ihmisten kanssa tulee mielenkiintoisia keskusteluja vaikka itse ei niin nuo lajit kiinnostaisi. Sitä tarkoitan että ylipäätään on jotakin mielenkiinnon kohteita jotka luovat sisältöä elämään.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.