Ajoneuvotilastoja

Aloittaja redneck1, 30 maaliskuu, 2020, 11:44

« edellinen - seuraava »

redneck1

En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Pande

Ford Escort LX.

Tuo LX kertoo Escortissa että Brasilian tuotteesta on kyse. Niitä tuli sekä 1,3- että 1,6-litraisina. Oli niissä hiukan muutakin eroa eurooppalaisiin mutta isoin ero oli moottori. Se oli Renault-peräinen työntötankomoottori.

Mainitsemaani yksilöön ei eläkeläisillä paljon kilometrejä kertynyt ja vaihtui muuhun autoon ennenkuin ongelmia ilmaantui, mutta kuten Springer tiesi niin eivät kovin hyvässä maineessa olleet. Ruoste ja sähköviat kai pahimpina, mutta tekniikan korjaushommatkin olivat haastavia kun maahantuojalta sai myöhemmin heikosti osia eikä tarvikeosia oikein ollut tarjolla.

Mutta joo tämmöinen triviatieto että mitä autoa on Suomeen tuotu sieltäpäin.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Gary Grand

On tuo auton valmistusmaa aika epäselvä..
Tojotat ja Datsunit on tainnut euroopan markkinoille tulla aika pitkälti UK:sta jo -90-luvun puolivälistä.

Perusmalleista puhuttaessa. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Pande

Näin, paitsi että Corollat tulivat ainakin vuosituhannen vaihteessa Turkista, käsittääkseni vähän mallista riippuen.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pande - 30 heinäkuu, 2020, 20:43Ford Escort LX.

Tuo LX kertoo Escortissa että Brasilian tuotteesta on kyse. Niitä tuli sekä 1,3- että 1,6-litraisina. Oli niissä hiukan muutakin eroa eurooppalaisiin mutta isoin ero oli moottori. Se oli Renault-peräinen työntötankomoottori.

Mainitsemaani yksilöön ei eläkeläisillä paljon kilometrejä kertynyt ja vaihtui muuhun autoon ennenkuin ongelmia ilmaantui, mutta kuten Springer tiesi niin eivät kovin hyvässä maineessa olleet. Ruoste ja sähköviat kai pahimpina, mutta tekniikan korjaushommatkin olivat haastavia kun maahantuojalta sai myöhemmin heikosti osia eikä tarvikeosia oikein ollut tarjolla.

Mutta joo tämmöinen triviatieto että mitä autoa on Suomeen tuotu sieltäpäin.
vieläkin joitain lxxiä tarjolla sillon tällön nettiautossa
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 30 heinäkuu, 2020, 21:12vieläkin joitain lxxiä tarjolla sillon tällön nettiautossa
Todellisisa "survivor"eja..
Luulis että kaikki olis paalattu jo ysärillä. No, noillakin oli kannattajansa.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 30 heinäkuu, 2020, 21:31Todellisisa "survivor"eja..
Luulis että kaikki olis paalattu jo ysärillä. No, noillakin oli kannattajansa.. ::)
yllättävän hyvä tarjonta just nyt muutenkin noilla pre 86 malleilla ja toki on niitä kasarin lopunkin oelejä
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 30 heinäkuu, 2020, 20:12Oiskohan Chevrolet? Liian vaikea tehtävä kun en tiedä mistä etsiä. Seuraavaksi veikkaisin Opelia.
chevrolettiakin on tuotu jotai brasilian mallia. B20 tai D20 malliltaan. Kaverilla on tollanen kasikytluvun laite. Puu lava ja kaikkee...

Alusta on melko hoodeetä, ei jousta yhtään ja varmaan saisi tonneittain lastata tavaraa päälle.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 30 heinäkuu, 2020, 10:48Edelleen, chevy ja rysy on isoksi osaksi korealaista/voyager avenger ym osastoa mitä ei kovin moni jenkiksi laske. Dodgessa myös osa näitä caliberejä ym.


Jeep osastollakin suurin osa on vähän tuoreempia ainakin sen perusteella mitä tieliikenteessä olen nähnyt. Toki jeep nyt on amerikkalainen mutta en tiedä haetko niitä.



50k jenkkiä kesäisin ajossa on haavekuva. Monen jenkkimerkin kohdalla nuo selvästi alle 1000kpl per merkki on ihan realistisen tuntuset määrät.
Chevrolettejakin on kesäisin liikenteessä 3000kpl enemmän kuin talvella. Oletan siis että ne 3000kpl on kesäautoja. Kuulostaahan se aika vähältä jos jenkkejä olisi vain 10 000kpl. Sanoisin että ne 10 000kpl on 70-lukulaisia tai vanhempia.

Kuka nyt minkäkin jenkiksi laskee mutta korealaiset saa ainakin ottaa pois. Uusista Chryslereista Neon ei näytä jenkiltä, Voyager on todennäköisesti tehty euroopassa vaikka USA:sta niitä joitakin on tullut, Sebringistä tulee mieleen myös joku muu kuin jenkki. Dodget on taas sellaista paskaa ja euroauton näköisiä että eivät voi olla jenkkejä. Nitrossa on kyllä jotain näköä. Chrysler 300C myös näyttää vielä joltain vaikka moni on mersun tekniikalla. Chrysler PT Cruiser on selvästi jenkkien muotoilulla vaikka moottori ei kuulosta jenkiltä. Jeepeistä esim. Compass ja renegade on jo niin eurooppalaisia että niitä en ottaisi mukaan.

Amerikkalaiseksi autoksi laskisin amerikan mantereella tehdyn auton. Jos 10 000kpl ei ole otettu Made in Canada tai Mexico tuotteita. Silti vain 10 000kpl tuntuu pieneltä luvulta. Edelleen olen sitä mieltä että kaiken ikäisiä jenkkejä on rekisterissä lähemmäs 100 000kpl, vaikka tieliikenteessä kaikki ei ole.

Sitten kun miettii että forssan picknickissäkin on 2500-3000 harrastejenkkiä ja Malmin Pre party jossa on jotain reilusti yli 1000kpl autoja joista osa samoja kuin forssassa. Ympäri Suomea on paljon tapahtumia ja eripuolilla paljon erilaisia jenkkejä. Kaikki ei edes käy tapahtumissa ja tähän otetaan myös huomioon käyttöjenkit ja ne jotka on seisonnassa.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Pande - 30 heinäkuu, 2020, 20:43Ford Escort LX.

Tuo LX kertoo Escortissa että Brasilian tuotteesta on kyse. Niitä tuli sekä 1,3- että 1,6-litraisina. Oli niissä hiukan muutakin eroa eurooppalaisiin mutta isoin ero oli moottori. Se oli Renault-peräinen työntötankomoottori.

Mainitsemaani yksilöön ei eläkeläisillä paljon kilometrejä kertynyt ja vaihtui muuhun autoon ennenkuin ongelmia ilmaantui, mutta kuten Springer tiesi niin eivät kovin hyvässä maineessa olleet. Ruoste ja sähköviat kai pahimpina, mutta tekniikan korjaushommatkin olivat haastavia kun maahantuojalta sai myöhemmin heikosti osia eikä tarvikeosia oikein ollut tarjolla.

Mutta joo tämmöinen triviatieto että mitä autoa on Suomeen tuotu sieltäpäin.
Meniköhän nyt sekaisin, ettei ole juurikin päinvastoin? Kyllä amerikkalainen auto on aina parempi kuin eurooppalainen.
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 31 heinäkuu, 2020, 07:39Meniköhän nyt sekaisin, ettei ole juurikin päinvastoin? Kyllä amerikkalainen auto on aina parempi kuin eurooppalainen.
:rotfl:  :rotfl:  :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 31 heinäkuu, 2020, 07:31Chevrolettejakin on kesäisin liikenteessä 3000kpl enemmän kuin talvella. Oletan siis että ne 3000kpl on kesäautoja. Kuulostaahan se aika vähältä jos jenkkejä olisi vain 10 000kpl. Sanoisin että ne 10 000kpl on 70-lukulaisia tai vanhempia.

Kuka nyt minkäkin jenkiksi laskee mutta korealaiset saa ainakin ottaa pois. Uusista Chryslereista Neon ei näytä jenkiltä, Voyager on todennäköisesti tehty euroopassa vaikka USA:sta niitä joitakin on tullut, Sebringistä tulee mieleen myös joku muu kuin jenkki. Dodget on taas sellaista paskaa ja euroauton näköisiä että eivät voi olla jenkkejä. Nitrossa on kyllä jotain näköä. Chrysler 300C myös näyttää vielä joltain vaikka moni on mersun tekniikalla. Chrysler PT Cruiser on selvästi jenkkien muotoilulla vaikka moottori ei kuulosta jenkiltä. Jeepeistä esim. Compass ja renegade on jo niin eurooppalaisia että niitä en ottaisi mukaan.

Amerikkalaiseksi autoksi laskisin amerikan mantereella tehdyn auton. Jos 10 000kpl ei ole otettu Made in Canada tai Mexico tuotteita. Silti vain 10 000kpl tuntuu pieneltä luvulta. Edelleen olen sitä mieltä että kaiken ikäisiä jenkkejä on rekisterissä lähemmäs 100 000kpl, vaikka tieliikenteessä kaikki ei ole.

Sitten kun miettii että forssan picknickissäkin on 2500-3000 harrastejenkkiä ja Malmin Pre party jossa on jotain reilusti yli 1000kpl autoja joista osa samoja kuin forssassa. Ympäri Suomea on paljon tapahtumia ja eripuolilla paljon erilaisia jenkkejä. Kaikki ei edes käy tapahtumissa ja tähän otetaan myös huomioon käyttöjenkit ja ne jotka on seisonnassa.
10000kpl 70s ja vanhempia on utopialta kuulostava kun puhutaan ajossa olevista ja toimivista.


10000 kokonaismääräksi kuulostaa ihan hyvältä mun korvaan. Chevrolettiahan se iso osa noista jenkeistä on, pitkäkatot, vanit, pickupit jo edustaa.



100000 taas kaikenikäisiä jenkkejä on puppua.
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 31 heinäkuu, 2020, 11:36Ei puhuttu ajossa olevista. Sata tuhatta lähemmäs mennään kaikissa.
jos tolla logiikalla tilastoidaan niin sitten vaan katsoo kaikista tuontimäärät ajanlaskun alusta mutta ketä se palvelee?
Sinä vain

Pande

Otsikon mukaista aihetta. Timo Laitisen kirjassa Auto 70-luvulla on rekisterissä olevien autojen valmistusmaajakauma vuosikymmenen alkaessa ja päättyessä.

31.12.1969

32,3% Länsi-Saksa
23,3% Iso-Britannia
9,0% Ranska
7,9% Japani
7,5% Italia
7,3% Neuvostoliitto
4,7% Ruotsi
3,0% Tsekkoslovakia
2,6% USA
2,1% DDR
0,3% muu tai tuntematon

31.12.1979

25,7% Länsi-Saksa
20,0% Japani
12,0% Iso-Britannia
8,1% Suomi
7,3% Neuvostoliitto
6,1% Ranska
5,4% Italia
5,1% Ruotsi
4,5% Espanja
1,3% Tsekkoslovakia
1,3% USA
1,1% DDR
0,6% Alankomaat
0,6% Puola
0,2% Jugoslavia
0,7% muu tai tuntematon
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

rane58

Oldsmobile on vanha, historiallinen ja harvinainen automerkki, valmistus lopetettu ja haudattu surevien asianomaisten mukaan hartaan kunniallisesti....  :coolsmoke:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98