Yleinen Cummins topic!!

Aloittaja sössö, 18 joulukuu, 2020, 00:26

« edellinen - seuraava »

sössö

VAG virus on iskeny ja sytytti tänään vikavalon koodilla P0148 Fuel Delivery Error. Kone on 07 5.9 commonrail moottori.

Ilmeisesti vaan joku yleisvirhe sille että jotain outoa on tapahtunu, mitään eroa ei käynnissä.

En mitannu livedataa vielä, netissä ihmisillä ollu joittenkin ohjelmaboksien kanssa tollasia ongelmia, mutta toi on vakio.

Jonkun jutun löysin missä epäiltiin että railipaine voisi olla syypää ja kulunut commonrail- pumppu, en kerinny vielä mittaamaan livedataa mutta katon viikonlopun aikana jos vielä sytyttää vikalampun.


Täällä voi keskustella myös muusta cummins asiasta.

Poweri

Yksi puolituttu oli laittanut perinteiseen wrangleri jeeppiin 4bt koneen. Oli ihan kuin tehtaan asennus. Joku johto tai letku vielä puuttui niin ei päässy ajelulle.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

sössö

Tommonen neloscumminssi menisi varmaan aika monessa nätisti, liekkö kuin epämiellyttävä mölyyjä

1purehell

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 joulukuu, 2020, 06:08Tommonen neloscumminssi menisi varmaan aika monessa nätisti, liekkö kuin epämiellyttävä mölyyjä

Täryyttäähän se enempi kuin kuutonen ja käyntiääni on kuin... nelosdieselissä. ;D  Voimaa siitäkin saa irti ihan kivasti.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 18 joulukuu, 2020, 21:42Täryyttäähän se enempi kuin kuutonen ja käyntiääni on kuin... nelosdieselissä. ;D  Voimaa siitäkin saa irti ihan kivasti.
Ei ole hirveesti noista C nelosista kokemusta, yhdessä kaivinkoneessa oli semmonen ja kävi aivan ihmeellisen tasaisesti. No niissä on kyllä tietusti rautaakin mihin pikku värinät hukkuu.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 18 joulukuu, 2020, 23:56Ei ole hirveesti noista C nelosista kokemusta, yhdessä kaivinkoneessa oli semmonen ja kävi aivan ihmeellisen tasaisesti. No niissä on kyllä tietusti rautaakin mihin pikku värinät hukkuu.
Osaa muuten huonokäyntinen kone saada teräsrungon soimaankin. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Joskus kun kiipesin korealaisen keenerin tekemään kaivuriin niin ihmettelin että ompa pehmeä käyntiääni. Nooh koneen omistaja nosti huoltoluukun ylös niin normaali kolinahan sieltä kuulu, oli vaan parikyt senttii äänieristystä :)) .
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 20 joulukuu, 2020, 16:35Joskus kun kiipesin korealaisen keenerin tekemään kaivuriin niin ihmettelin että ompa pehmeä käyntiääni. Nooh koneen omistaja nosti huoltoluukun ylös niin normaali kolinahan sieltä kuulu, oli vaan parikyt senttii äänieristystä :)) .
On muuten ihan hiton tiukat melurajat EU-alueella myytäville koneille.. :-\
Edellisen työnantajan aikaan tapeltiin pariin otteeseen koneen ulkoisia ääniä pienemmäksi. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

Nyt mittailin tota cumminssia ja ei tietenkä vika aktivoitunut. Rail paineet oli 40 000kpa+ koko ajan, ajossakin 80 000+, yli 100 000 usein ja kierrosten mukaan meni järkevästi.

1,5bar näissä on ahtopaine, senkin katoin kun mielenkiinnosta sellasenkin tuolta löysin.

Taitaa olla paras tapa edetä vaan nollailla koodit sillon kun niitä tulee, jos alkaa useemmin tulemaan niin sitte tarttee kattoa.

Tietty mistäköhän ja mihin hintaan mahtaisi saada sellasia nauhottavis obd lukijoita, siis sellasia että laitetaan obd paikkaan ja siinä nauhottavat sen livedatan muistiin, ja sen voisi sitte purkaa koneella.

1purehell

  Tuossa kuulee hyvin noi 4-Cumminssin käyntiäänet. Onhan tuo Dodge kyllä mahdottoman hieno laite livenä nähtynä.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

sössö

Päivitetääs tänne tän talven tuomat koodit.

P2509 ecm/pcm power input signal intermittent
P0148 fuel delivery error
P0251 injection pump fuel metering control A (cam/rotor/injector)

Oli kuulemma uusinu, pitää tsekata mitä sinne on ny jääny

sössö

tuota p0148 fuel delivery erroria uusii edelleen, nykysin useemmin kuin ennen.

Olen nyt ruvennu asiaa ihmettelemään enemmän ja käyny läpi useita amerikan nettikeskusteluja (mistä suurin osa on ihan vaihda suodatin, katso öljy. Jos ei auta vaihda suodatin uudelleen- tasoa), ja voisi olla Fuel control actuator mikä tuollaista vaivaa tekee.

Reilu satasen osa, voisin kokeilla sillä se ehkä oli jotenkin fiksuimman kuuloinen selitys mitä netistä löytyi. Tuo siis määrää paljonko naftaa menee yhteispaineruiskutuspumpulle ja ilmeisesti jotenkin sitä kautta myös ruiskutuspaineen.

sössö

no nyt oli koko kesän koodailematta, mutta ilmojen viilennyttyä alko taas piippaaminen ja valon sytyttely. Sain tänään vaihdettua tuon fuel control actuatorin. Helppo homma, liitin irti pumpun takaa ja kolme ruuvia, voidetta o renkaaseen ja uusi osa takasin. Oli niinkun pienen starttisolenoidin näkönen käikäle. Testikäytössä ei vuotanut.

Vanhassa oli jotain ehkä etäisesti löpöltä haisevaa siellä liittimessä...eli olisko vuotanut sieltä läpi?

Tarvii kattoa josko se koodien tekeminen nyt loppuisi.

sössö

nyt on vikavalot pysyny sammuksissa. Ei se tämänkään korjaus kestänyt kuin aika tismalleen kaksi vuotta...

sössö

korjaus jatkuu, sytytti taas. En lukenu koodeja vielä.

VArmaan seuraava steppi on hankkia joku "nauhottava" OBD mokkula, mistä saisi livedatan nauhalle vikakoodin tulemisen aikaan jolloin voisi aloittaa tutkimisen. Tää nykyinen tapa taidettiin mennä loppuun kun netissä ei hirveemmin ollu mitään muuta järkevää tohon vikakoodien yhdistelmään kuin se osa minkä vaihdoin.

Joku arvo siellä käy jonkun rajan alla hetkittäin. Auton toiminnassa ei muutoin ole mitään ongelmaa.

Avasinkohan joskus jonkun aiheen noista nauhottavista OBD "lukijoista"?