Chevy van g-30 moottorin vaihto

Aloittaja Vaniukko, 15 tammikuu, 2021, 14:22

« edellinen - seuraava »

Vaniukko

Eli tuommonen 95 vuoden g-30 alunperin 6.5d.ajatuksena laittaa pensakone siihen todennäkösesti 5.3 vortec.näitähän on tehty 454 isolohkolla,jostain pitäs vaan ehtiä semmosen tekniset faktat.alustavasti konttorilta kyselin niin pitäs todistaa että alusta vastaa sitä mallia,sehän varmaan hoituu ku rokkiautosta kahtoo jarruosat ja muut vastaavuudet.mitähän muuta tuohon paperi savottaan tarvii?katalysaattori pitää kuulema olla 95 vuojen normien mukaan.en oo näitä ennen muutoskatsastellu moottorin vaihto ja muutokset varmaan onnistuu.
Valurauta basso ja pystymoottori??

Vaniukko

Unohin kokonaan tuon GM heritage Centerin,sieltähän näyttää aika hyvin löytyvän tietoo,kaippa nuo riittää leima-ukille?
Valurauta basso ja pystymoottori??

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Vaniukko - 15 tammikuu, 2021, 15:11Unohin kokonaan tuon GM heritage Centerin,sieltähän näyttää aika hyvin löytyvän tietoo,kaippa nuo riittää leima-ukille?

Leima ukolle riittää vaikka itse tehty Excel-taulukko, jossa on listattu alustan ja jarruosat numeroineen.
Ne mitkä on eri, niin merkkaa vaihdetuiksi.

Näin itse tein, kun muutoskatsastin Volvoon ahtimen ja tehoja lisää.

Kannattaa toki käydä konttorilla kysymässä etukäteen, jotkut vaativat ihan omiaan, jolloin kannattaa vaihtaa konttoria.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 15 tammikuu, 2021, 19:19Leima ukolle riittää vaikka itse tehty Excel-taulukko, jossa on listattu alustan ja jarruosat numeroineen.
Ne mitkä on eri, niin merkkaa vaihdetuiksi.

Näin itse tein, kun muutoskatsastin Volvoon ahtimen ja tehoja lisää.

Kannattaa toki käydä konttorilla kysymässä etukäteen, jotkut vaativat ihan omiaan, jolloin kannattaa vaihtaa konttoria.


Vaatii ne silti sen verrokin tiedot. Eli siis jos on pikkukoneinen auto ja vaihdetaan tekniikka x ja verrokkina halutaan käyttääkin mallisarjan tehokkainta niin silloin mm. Jousituksen, jarrujen ym. Osalta pitää näyttää toteen että ne on siinä sun yksilössä sitä mallisarjan tehokkainta vastaavat.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 15 tammikuu, 2021, 19:22Vaatii ne silti sen verrokin tiedot. Eli siis jos on pikkukoneinen auto ja vaihdetaan tekniikka x ja verrokkina halutaan käyttääkin mallisarjan tehokkainta niin silloin mm. Jousituksen, jarrujen ym. Osalta pitää näyttää toteen että ne on siinä sun yksilössä sitä mallisarjan tehokkainta vastaavat.

Sitä mä yritin tolla exel taulukolla sanoa, vissiin epäselvästi. Eli vertailutaulukko siihen tehokkaaimpaan malliin. Osanumerot saa vaikka varaosien myyntisivuilta.
Ja toki ne osat mitkä ei vastaa tehokkainta tarvii vaihtaa.

Sitä vain, että sen voi ihan ite tehä sen taulukon.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 15 tammikuu, 2021, 20:24Sitä mä yritin tolla exel taulukolla sanoa, vissiin epäselvästi. Eli vertailutaulukko siihen tehokkaaimpaan malliin. Osanumerot saa vaikka varaosien myyntisivuilta.


Aa, ymmärsin että tarkotit sitä vaihdettujen osien taulukkoa minkä vaativat, my bad  :+1:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 15 tammikuu, 2021, 20:25Aa, ymmärsin että tarkotit sitä vaihdettujen osien taulukkoa minkä vaativat, my bad  :+1:
Ei siinä, hyvä tarkentaa, ettei mene metsään.
Mutta moni luulee, että nykyään tarvii jonkun valmistajalta saadun lapun. Ei tarvi, voi ihan ite tehdä.

Vaniukko

Tarviikos siitä uudesta kattilasta olla joku paperi että mikä se on vai riittääkö esim ostokuitti jopparilta?
Valurauta basso ja pystymoottori??