-79 delta

Aloittaja Kaktus, 14 tammikuu, 2020, 14:05

« edellinen - seuraava »

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 21 elokuu, 2020, 19:53Ja autokin saisi olla vähän iäkkäämpi.
Varsinkin se  ;D
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Rusty

Huumoria se on huonokin huumori.

Ei maar, färi on kyl nätti ku mikä.
Ah, ahtaita aikoja.

Kaktus

Jatketaas tähänkin juttua. Aijaa on näköjään hävittänyt syksyiset kuvatkin maalauksien jäljiltä. Aloitin syksyllä roskanpoiston ja lakkavalumien oikomisen vesihiomalla. Hidasta ja vähän pelottavaakin hommaa, tuossa ei tosiaan tee mieli kiirehtiä sitten yhtään. Tohon pisteeseen jäi syksyllä, kontinluukku ja takakylki hiottuna ja kokeiltu myös myllyttää hiontajälkiä.


Pikakelaus tähän päivään, tässä talvilomalla ollessa alkoi taas kummitella kasauksen jatkaminen ja päätin aloittaa sieltä helpoimmasta päästä, eli keulasta. Muutamien osien kanssa jo sai pähkiä, että miten nämä tulikaan. Äkkiä sitä unohtaa.. Kieltämättä nostatti hieman henkeä nähdä autoa taas askeleen valmiimpana.

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 16 tammikuu, 2020, 12:44Lisää viimekauden räpeltämisiä. Kuten mainitsin, oli pieniä lämpenemisongelmia kesänhelteillä jos joutui tyhjäkäyttämään letkassa yms. Myös vesipumppu alkoi tiputella juorureijästä. Tilasin siis uuden pumpun ja samalla vanha syyläri sai väistyä uuden alumiinisen tieltä.
Eksyin vasta nyt tähän ketjuun, enkä vielä lukenu tätä pidemmälle...

Mutta sellanen tuli omasta kokemuksesta mieleen, että dieselin vesipumppu ei sitten käy bensan hihnapyörien kanssa. Bensan pyörillä se rundaa liian kovaa ja alkaa kavitoimaan jo siinä maantievauhdissa, seuraus nostaa lämpöjä, ja korjaantuu ku päästää tyhjäkäynnille.
En varmasti oo.

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 maaliskuu, 2021, 03:57Eksyin vasta nyt tähän ketjuun, enkä vielä lukenu tätä pidemmälle...

Mutta sellanen tuli omasta kokemuksesta mieleen, että dieselin vesipumppu ei sitten käy bensan hihnapyörien kanssa. Bensan pyörillä se rundaa liian kovaa ja alkaa kavitoimaan jo siinä maantievauhdissa, seuraus nostaa lämpöjä, ja korjaantuu ku päästää tyhjäkäynnille.
Harmillista tuo kuvien häviäminen, vähän ankeaa seurata pelkkää tekstimuotoista projektointia..

Bensan pumppu siinä ainakin nyt on, vanhasta paikallaan olleesta ei mitään varmuutta.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Heti alkuun varoitus lukijalle. Mikäli huono työnjälki aiheuttaa esim. Tarpeen nyppiä hiukset päästä tai vahingoittaa itseään muuten, ei kannata lukea pidemmälle.  :shitfan:

Takavalojen ja bumberfillereiden väliset kiinnityslistat olivat päässeet melko rapsakkaan kuntoon. Toisesta oli ilmeisesti kadonnut jo aiemmin, kun oli veistelty uusi jostain kertakäyttögrillistä. Siitä sai kuitenkin mallin uusiin.


Siispä leikkelemään uusia, korjauspelti  mistä leikkelin paloja oli melkelkein yhtä ruosteessa, mitä korjattavat palat. ::)


Muutama reikä riittävällä holokkumalla ja lamellilla ruosteet ja porausjäysteet pois ja maalasin vähän suojaksi käläkäläpohjamaalia. Musta oli päässyt loppumaan niin pitää hakea sitä kaiken muun ohessa lisää. Nämähän jää piiloon, niin en vaivaudu korin sävyyn maalaamaan. Pääsee sitten jatkamaan takapään niputusta. Kiinnikeklipsit voisi joko uusata tai edes hapottaa ja maalata, jos ei sitä nyt tee niin jää unholaan..



-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Pienin askelin etiäpäin. Aloin puhdistelemaan osia kasausta varten, takavalojen korimutterit läksivät happokylpyyn ja valot pesulle.


Kilven telinettä ei raaskinut myöskään ruuvata kasaan tuon näköisenä puhtaiden osien viereen, joten purin telineen. Jouset ja tappi samaan happokylpyyn muttereiden kanssa, tuo käikäle mihin tulevat kiinni sen sijaan lähti puhtaaksi ihan teräsharjalla ja bräkliinillä. Maalia vaan niskaan ja hyvä tullee..  ;D

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Rokkiauto toimitti ovitiivisteitä ja vihdoik kerkesi syventyä niiden asennukseen. Taakse löytyi fairchildin ja eteen metron valmistamat, näyttivät kyllä laadullisesti identtisiltä, klipsitkin näyttäisivät käyvän kohdilleen. Pieni palko oven nurkkaan tiivisteliimaa ja sullomaan kittilastalla tiivistettä uraan. Ohjeen mukaan aina liimaa klipsien väliselle osuudelle pikkuhiljaa ympäri kiertäen.



Tiiviste istui hyvin, mutta ovi ei kyllä sen kanssa sinne päinkään. Pientä hienosäätöä tarvinnee..  ::)



Perää sain myös hieman niputettua, kiinnikepellitkin passasivat paikoilleen!
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Gary Grand

Noita ovia saat paiskoa aika lujasti seuraavan vuoden verran.. ::)
Näin ainakin Capricen kanssa, kun uudet tivarit siihen pistin. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 20 huhtikuu, 2021, 21:47Noita ovia saat paiskoa aika lujasti seuraavan vuoden verran.. ::)
Näin ainakin Capricen kanssa, kun uudet tivarit siihen pistin. >:(
Tuossahan ei ole ollut kuin rippeitä tiivisteistä minun aikana, liekkö oven säädöt olleet ilman tiivisteitä asennolla.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 21 huhtikuu, 2021, 06:08Tuossahan ei ole ollut kuin rippeitä tiivisteistä minun aikana, liekkö oven säädöt olleet ilman tiivisteitä asennolla.
Voi olla, tai voi olla jopa tehtaalaisissa säädöissä ovi. Mulla Capricessa ainakin kolme ovea oli tehtaan jäljiltä. Vanhoilla tivarin jämillä näkyi valo sieltä täältä välistä ja ilmanvaihto oli hyvällä tasolla. :))

Nuo uudet tiivisteet on rakenteeltaan ja materiaaliltaan selvästi jäykempiä kuin aikanaan tehtaalla asennetut. Ei taida saada enää tehdäkään niin hyviä materiaaleja.. :thinking:

Uudet tiivisteet joka tapauksessa painuu ajan kanssa ja alkaa ovi menemään kiinni paiskomattakin.. Eka ajokausi :hiphopcar:  vaatii vaan rämäpäisiä otteita niiden suhteen. :smashhead:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Caminossa ei mene vieläkään ovet nätisti kun laitoin uudet metron tiivarit joskus oisko ollu vuonna 2010 tms  :o

Ja pääasiassa luukut on ollu kiinni kun eipä tuolla ole paljoa tullu ajeltua  :-[
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Hyvä väri oldsissa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sössö

ei ne tehtaalla asennetutkaan kovin mahtavia ole, tai sitten täälllä suomessa on joku juttu jäätyminen tms. miks ne on ihan rikki kaikista. Ei esimerkiks saabin tiivisteet yleensä mikskään ole menneet vaikka ihan yhtä vanhoja nekin on olleet mitä nää amerikan autot.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 21 huhtikuu, 2021, 15:52ei ne tehtaalla asennetutkaan kovin mahtavia ole, tai sitten täälllä suomessa on joku juttu jäätyminen tms. miks ne on ihan rikki kaikista. Ei esimerkiks saabin tiivisteet yleensä mikskään ole menneet vaikka ihan yhtä vanhoja nekin on olleet mitä nää amerikan autot.
Jep.
Laatu ei ole ollut kummoista, mutta alkuperäiset on ihan eri tuntuista tavaraakin, kuin nämä uudet. ::)
Alkuperäiset ei välttämättä ole pakkasessa hyvät, ainakaan 30 vuotta vanhoina, mutta uudet ei ole kesäkuumallakaan. :))

Sen verran jäykät oli Capriceen tulleet, että pariin otteesen säätelin ovia parempaan asentoon. Eihän ne hyvät ollut sittenkään, kun ovet jäi pömpöttämään takalokaria ulommas.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement