Vupen aarteet

Aloittaja Vuppe, 11 tammikuu, 2020, 18:37

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Tossa näkyy välys startin kehän ja ensiökopan välissä, 0.3mm rakosetä ei mahdu väliin mutta eiköhän se ajossa sopeudu.


Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 21 tammikuu, 2020, 10:05Tossa näkyy välys startin kehän ja ensiökopan välissä, 0.3mm rakosetä ei mahdu väliin mutta eiköhän se ajossa sopeudu.



Tiukka on sovitus  :o
Vtu tää hymyily sattuu

Vuppe

Joo, ensistarteissa otti kontaktiakin mutta ei enää. Tosiaan uusi tarvikekoppa missä on reilusti enemmän "lihaa" kun alkuperäisessä. Paria kohtaa piti vähän sovittaa mutta tätä kohtaa en edes huomannut katsoa.

Vuppe

Heitin jo jousiviritteisen kiristimen varaosalooraan mutta kaivoin sen takas. Jos jouset pitäisi vähän lepattavaa ketjua kopasta irti. Jalkoja piti lyhentää että sopi paikalleen.

Luistin ja ylimmän shimmin väli pitäs olla 5/8", nyt se on siinä, kun konetta pyörittää niin paikoitellen vähän yli. Pienemmällä raolla luistin alla olevien sisäkkäisten jousien ulompi on tupannut katkeilemaan.


Mopo-Ukko

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 22 tammikuu, 2020, 10:27Heitin jo jousiviritteisen kiristimen varaosalooraan mutta kaivoin sen takas. Jos jouset pitäisi vähän lepattavaa ketjua kopasta irti. Jalkoja piti lyhentää että sopi paikalleen.

Luistin ja ylimmän shimmin väli pitäs olla 5/8", nyt se on siinä, kun konetta pyörittää niin paikoitellen vähän yli. Pienemmällä raolla luistin alla olevien sisäkkäisten jousien ulompi on tupannut katkeilemaan.


Olikos nuo automaatti kiristimet vähän ankaria kampuran laakerille vai onko mulla joku hallusinaatio päällä...
STS-05/FXSTI-06

Vuppe

Ne taitaa olla niitä malleja jotka lukittuu aina pykälän tiukemmalle kun löysää ilmenee, eli uudempien fillarien onkelma. Olikohan ne hydraulisia malleja. Toi jousiviritelmä on aika löysä.

Tämähän ei varsinaisesti ole automaattikiristys vaan kun ketju venyy niin lisää shimmiä jousen alle.

Vuppe

...tehdas teki jonkun päivityksen kiristimiinsä jossain vaiheessa. Se koski jotain päälle 2000 luvun malleja.

Vuppe

Venat säädetty, tönärit oli vähän löysällä. Pakoputken tiivisteisiin vähän kuumankestävää silaria ja kiinni. Kiinnitysmutterit safetywirellä kiinni, ne kun tuppaa aukeen itekseen.

Ostin uuden jousiparin ensiöketjun kiristimeen mutta jätin vielä vanhat jouset paikalleen.

Kallistin pyörää pöydällä oikealle ja valutin öljyt kampikammiosta pois, ihan vaan testimielessä että näen kuinka se onnistuu, jäähyn termari kun on siinä ropun edessä. Hyvin onnistui eikä tarvinnut edes lyhentää kuusiokoloavainta. 4dl öljyä kampikammioon ja tulille. Ensiöpuolikin on nyt aika hiljanen kun ei ketju lepata. Kyl se siitä olis orkkiskiristimelläkin lämmetessään hiljentynyt ketjun kiristyessä...

Se olis varmaan siinä odottamassa että pääsee tienpäälle.


Vuppe

Laitoin köyhänmiehenkruisekontrollin. Ruuvia kiertämällä saa kitkaa kahvaan, ei tarvi pitää tuppia nurin kokoaikaa. Olin hukannut kitkajousen kahvan sisältä joten piti laittaa sekin tilaukseen.



Eipä tässä oikein muuta kun lämpösempien kelien odottelua.

Lähti ekalla potkulla käyntiin. (after few prime kicks)

palontie

Mulla oli vikassa Trumpassa samanlainen Cruice.
Eniten vituttaa kaikki.

Vuppe

Laitoin tuon siksi kun tuppaa vähän ote lipsuun pitemmillä siirtymillä ja saa siinä kättäkin lepuutettua. Saa nähä tuleeko käytettyä testiä pitempään kun en tykkää vakkarista autossakaan.

Tässä vähän helpompi käyttöinen.


Vuppe

Hain paksuja (2.2mm) varttituumasia rikkoja, Hardened washer, a 2.90€.  :o  Ensiökopan ruuvien alle, normiprikat tuppaa taittuun kartioksi kupille muokkaantuneisiin reikiin. Ei vuotoja eikä ylimääräsiä ääniä. Tuli avattua ajokausi, 70 kilsaa, pikkusen sormet paleli.  +4 tais olla mittarissa, ensviikolla jatketaan.

cdi

 Mistä hommasit?  135 taalalla löytyi yksi...onko hinta kohdallaan?

Vuppe

Koitin etsiä kyllä muualtakin mut en löytänyt.

Moore tilas mulle mutta eiköhän tuolta voi tilata mikä firma vaan, luulen, en tiedä.

https://www.motorcyclestorehouse.com/product/517916

cdi

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 19 maaliskuu, 2020, 13:42Koitin etsiä kyllä muualtakin mut en löytänyt.

Moore tilas mulle mutta eiköhän tuolta voi tilata mikä firma vaan, luulen, en tiedä.

https://www.motorcyclestorehouse.com/product/517916

 joo ei löytynyt tuolta....tai ei ainakaan sivun haku.

tämän löysin ja uk toisen.   https://fi.atlasthrottlelock.com/products/yamaha-motorcycles-atlas-throttle-lock

On mulla se "kämmenläppä"  helpottaa sekin mutta ei ole optimaalinen.