Ajoneuvokirjallisuus

Aloittaja Marklin, 30 marraskuu, 2020, 20:18

« edellinen - seuraava »

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 30 marraskuu, 2020, 21:42Niinpä niin ...




Mä vähän veikkasinkin että sulla on sama kirja  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Marklin

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 30 marraskuu, 2020, 20:55Niin meinasin vaaaan alottajan suosituksia.

Daa ...
Suosituksilla meinasin aloituksessa semmoisia teoksia, joita ei löydy omasta hyllystä, mutta olisivat kuitenkin kirjoittajan mielestä tutustumisen arvoisia.

Poju

Autolehtiä muistaakseni 1940-luvun lopulta saakka ja sekalainen otanta alan kirjoja jokusen vuosikymmenen ikähaarukassa.

sössö

multa löytyy muodossa tai toisessa:

doug roe quadrajettikirja
seppo (?) tiittanen motocrossmekaanikon käsikirja
graham bell four stroke performance tuning ja two stroke performance tuning
jennings two stroke tuners hand book
gordon blair design and simulation of two stroke engines

sitte jotain mitättömämpiä teoksia kuten esko maunon kirjoja, joku performance how to quadrajettikirja, haynesin jotain kirjoja, satunnaisia shop manuaaleja ja varaosakirjoja, jokunen autotietokirjasarja.

Mondellon oldsmobile kirja on ostolistalla.

Jussi

Kaikista omista oon pyrkiny hankkiin tehtaan omat kirjat, ne on yleensä hintansa arvoisia.
Parikin Rochester kaasarikirjaa on myös, eikä oo nekään huonoja hankintoja ollu.

Jos noi tehdaskirjat oo koskaan ihan helppoja ettimiseen ollu, niin tää tuorein Cadillac 96-97 on vittu ihan hirvee. Oikeen mainostavat, että nyt on korjattu ulkoasu hyväksi. No ei oo, vain jenkki voi tehä noin typerän kirjan. Onhan ne asiat siellä, mutta kukaan tervejärkinen ei keksi, millä opilla ne sieltä löytyy.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 01 joulukuu, 2020, 04:29Kaikista omista oon pyrkiny hankkiin tehtaan omat kirjat, ne on yleensä hintansa arvoisia.
Parikin Rochester kaasarikirjaa on myös, eikä oo nekään huonoja hankintoja ollu.

Jos noi tehdaskirjat oo koskaan ihan helppoja ettimiseen ollu, niin tää tuorein Cadillac 96-97 on vittu ihan hirvee. Oikeen mainostavat, että nyt on korjattu ulkoasu hyväksi. No ei oo, vain jenkki voi tehä noin typerän kirjan. Onhan ne asiat siellä, mutta kukaan tervejärkinen ei keksi, millä opilla ne sieltä löytyy.
Noin minäki yritän että kun ostan jonkun auton mitä pitäs myös pitää, hommaan aika äkkiä siihen shop manuaalin. Yleensä ollu hyvä ostos.

Toi lincolnin (tai kaikki fordin tuotoksethan siinä on siltä vuodelta) kirjakin on ollu aika hämärä...

Murikka

Ei mulla oo ku tämmöttinen korjausopas. :'(




Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 01 joulukuu, 2020, 15:39Ei mulla oo ku tämmöttinen korjausopas. :'(




mulla oli broncoon chiltonin opas ja jotenkin ei napostellut se chiltonin kerronta. Onko tuo yhtä hyvä?
Sinä vain

Murikka

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 01 joulukuu, 2020, 17:03mulla oli broncoon chiltonin opas ja jotenkin ei napostellut se chiltonin kerronta. Onko tuo yhtä hyvä?
En ole toistaiseksi mihinkään tarttenu, eli en ole pahemmin lukenutkaan.

Sain tuon joskus joltain.

sössö

mulla on cadillacciin chilton ja shop manual...

Jos saman verran sivuja molemmissa ja toinen on vain yhden vuosimallin cadillacceihin missä yhdenlaisia moottoreita, toinen on cadillacceihin jostain 67 vuotisista 91 vuotisiin niin siitä voi päätellä kumpi on kattavampi.

Jussi

Noi Haynessit ja Chiltonit on minusta sellasia, jotka ei anna oikeen mitään yhtään aikasemmin ropanneelle. Ainakaan noissa vanhemmissa, ihan yleistietoo, joka ei aina oo edes oikein.
Pitääkin kattoo vähä ton varaosaCadin mukana tullutta Chiltonia, onko siinä jotain älyä.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 joulukuu, 2020, 03:46Noi Haynessit ja Chiltonit on minusta sellasia, jota ei anna oikeen mitään yhtään aikasemmin ropanneelle. Ainakaan noissa vanhemmissa, ihan yleistietoo, joka ei aina oo edes oikein.
Pitääkin kattoo vähä ton varaosaCadin mukana tullutta Chiltonia, onko siinä jotain älyä.
lähinnä kiristystiukkuuksia, perusennakot ja vastaava taulukkotieto on ok, tai jotkut vikakoodien numerot, olettaen että ovat oikein.

Liikaa kyllä on silti kohtia missä haynessi sanoo että "vie korjaamolle", esim. dodgen suuttimen vaihtoon oli ihan tyhjä arpa kun sitä ei kuulemma saa tehdä itte.

Noihin GM ja Ford automaattitoosiin ostin jonkun haynessin rokkiautosta, lähinnä jos niistä kuvista olisi jotain hyötyä ja voisi tutustua kirjasta ensin työnkulkuun, työjärjestykseen jne. perusjuttuihin.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 01 joulukuu, 2020, 04:29Jos noi tehdaskirjat oo koskaan ihan helppoja ettimiseen ollu, niin tää tuorein Cadillac 96-97 on vittu ihan hirvee. Oikeen mainostavat, että nyt on korjattu ulkoasu hyväksi. No ei oo, vain jenkki voi tehä noin typerän kirjan. Onhan ne asiat siellä, mutta kukaan tervejärkinen ei keksi, millä opilla ne sieltä löytyy.
Et ole lukenu Moparin tehtaalaisia korjausmanuskoja?

Niiden kanssa saa tukan harvenemaan äkkiä.
Koko ajan on tekstissä viittauksia johonkin toiseen kohtaan.. >:( Mitään ei siis toisteta, vaan viitataan johonkin toiseen osioon 1300-sivuisessa kirjassa.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

1320

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 joulukuu, 2020, 03:46Noi Haynessit ja Chiltonit on minusta sellasia, jota ei anna oikeen mitään yhtään aikasemmin ropanneelle. Ainakaan noissa vanhemmissa, ihan yleistietoo, joka ei aina oo edes oikein.
Pitääkin kattoo vähä ton varaosaCadin mukana tullutta Chiltonia, onko siinä jotain älyä.

Vanhemmissa tosiaan noista ei välttämättä niin paljoa iloa ole, enpä minäkään ostanut Malibuun kyseistä kirjaa kun tuo alkaa olla sen verran tuttua tekniikkaa ja tuttu korimallikin. Mut Chevy S10:n korjauksesta ei olis ilman selvinnyt, kun konehuone on täynnä kaikenmaailman sähköjuttuja mistä en ollut ennen kuullutkaan...
Tradition Never Goes Out of Style!

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 joulukuu, 2020, 03:46Noi Haynessit ja Chiltonit on minusta sellasia, jota ei anna oikeen mitään yhtään aikasemmin ropanneelle. Ainakaan noissa vanhemmissa, ihan yleistietoo, joka ei aina oo edes oikein.
Pitääkin kattoo vähä ton varaosaCadin mukana tullutta Chiltonia, onko siinä jotain älyä.
Haynes musta suht ok vielä vaikka on alottelijalle tehty  ja puuttuu tottakai isommat ja teknisemmät jutut mutta chilton oli tosi avuton.
Sinä vain