GM Square Body truckit 73-87(-91)

Aloittaja '59 Kingswood, 10 tammikuu, 2020, 22:18

« edellinen - seuraava »

Warre

Johdot oli oikein... Laitoin ennakkoa nyt erään ohjeen mukaan lisää niin että maksimi mekaaninen ennakko ilman alipainetta on 34 kun jenkaa on n. 3000rpm. Tyhjäkäynnille tuli siten 18 ja vakuumi siihen sitten päälle. Käy paremmin ja tuli vetojakin lisää mutta heiluttaa vieläkin ja ajaessa putkesta kuuluu sellainen "tsik tsik tsik" kierrosten mukaan. No, jatketaan selvittelyä...

Camino79

Onhan nostajien preloadi nyt ihan tuhannen varmasti oikein?  ???  Eikä oo käyny käynnissä liian tiukoilla=vena solmussa?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Warre

Olen ainakin triple-tsekannut ne. Pikemminkin on käynyt niin että muutama nostajista alkoi yllättäen naputtaa ajossa, ikäänkuin olisi öljy paennut niistä kokonaan. Kaikki on säädetty moottorin ollessa käyntilämmössä, ensin mutteria aukipäin kunnes alkaa naputtaa, sitten siitä napuääni pois ja sitten siitä vartti kerrallaan plus odotusaika kireämmälle. Kakkosen ja kutosen imussa kummassakin sama ilmiö eli ei kestä preloadia kuin sen vartin niukin naukin. Muut ihan normi.
Tuo 18 asteen perusennakko tyhjäkäynnillä kuulostaa omaan korvaan myös jotenkin ihan älyttömän suurelta. Keksis nyt vaan mikä tässä mättää.

Camino79

Sopivalla kombolla se vartti preloadia onkin maksimi mikäli lohkon pinta on dekattu ja nokassa on vähänkin reilummin nostoa. Eli tee ainakin purkkamittaus ettei oo venavuotoa. Ja tuo ajotushomma kannattaa kanssa varmistaa heittokellolla tai mäntästopperilla että dampperin vulkanointi ei oo luistanu=ajotusmerkit pielessä.

Siinä nyt ainakin pari tsekkausta mitä itelle tulis mieleen
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Warre

Motti oli just palasina ja juuri koottu ja se on vakio 4bolt 454, ei höylätty. Peanut port kannet ja joku matkailuauto-nokka (rv cam) jossa ei juuri vakiota kummempaa taikaa ole.
Vähän luulen että nostajissa on nyt (ainakin) jotain kipua.
Täytyypä katsella nuo paineet.

Warre

Puristukset oli tasaiset reilun ysin paikkeilla kaikissa sylkyissä mutta otin kuitenkin myllyn päältä auki ja siellä olikin purettaessa sitten kolme nostajaa sisuksiltaan todella jumissa. Vaihdoin kaikki kerralla uusiin kun ne nyt eivät kymppiäkään maksa ja katsellaan sitten taas moottorin eloa kun saan imarin tiivisteet että miten toimii.

Gary Grand

Nyt olis komea Subu..



Tuohon sävyyn olisi oma Supikkakin tarkoitus saada peltien vaihtojen jälkeen.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 05 lokakuu, 2020, 18:32Missä?
Mitäs pirua?!?
Ei näy mitään nyt puhelimella?
Läppärillä näky.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 lokakuu, 2020, 14:08Nyt olis komea Subu..

http://topclassiccarsforsale.com/uploads/photoalbum/1984-chevy-suburban-4x4-new-motor-trans-1.jpg

Tuohon sävyyn olisi oma Supikkakin tarkoitus saada peltien vaihtojen jälkeen.. :P

Muokkasin tosta img:t pois, ni edes linkki näkyy.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Minä kans eilen mietin että mistähän subbesta se janoisten sankari puhelee..  ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 06 lokakuu, 2020, 07:54Minä kans eilen mietin että mistähän subbesta se janoisten sankari puhelee..  ;D
Edelleen tuo linkki näkyy kuvana alkuperäsessä viestissä läppärillä, muttei puhelimessa.. :o  :panic:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

kuutio

On toi aavikkosävykin komee ettei aina sitä mattamustaa.. johon itekin usein sorrun..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 06 lokakuu, 2020, 08:17On toi aavikkosävykin komee ettei aina sitä mattamustaa.. johon itekin usein sorrun..
Mua on alkanu tökkiä mattamustan lisäksi mattavihreekin.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement