Samulin kaikenlaiset kattilat

Aloittaja samulis, 05 elokuu, 2023, 22:06

« edellinen - seuraava »

Harri S

Eikä muuten ole taka-akseli keskellä E-keho Moparissakaan.
Päätoiminen harrastaja

FuryIII 71

Ja jos oikein muistan @jariha n kanssa sarkkerista joskus jorinoidessa, ni ei taida olla B-kehossakaan...
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Toyopet

Johtuen ihan vaan teknisistä syistä vai ameriikan toleransseista?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

samulis

Noni. Johan on taas on tapeltu.

Päivän epistolan piti pitää sisällään Angle Kitin asennuksen, jarrujen ilmauksen ja kärjellisen sytkän palautuksen. Kaikki meni käteen.

Angle kit tarvitsee kahden ala ja kahden yläpallonivelen sijaan neljä joka suuntaan vapaasti liikkuvaa yläpalloniveltä, tilattu tietenkin kaks kumpaisiakin, no myyjä on reilu ja lupas vaihtaa oikeanlaisiks. Alatukivarsi liikkuu uuden tukivarren tuoman casterin myötä niin paljon eteenpäin ettei normaali sivuttain liikkuva pallonivel riitä.
Koiranluut pitäs hommata, ne on jostain Lada Kalinasta, koko eurooppa myy ei oota ja venäjän raja on kiinni.
Ohjeet löytyi eilen, setin merkki ja väri on eri, muuten on aikalailla yks yhteen. Aika raju paketti, etufillarit kääntyy ihan oikeasti, camberia ja casteria tulee todella reilusti, enemmän kuin odotin.
Keulaa pitää madaltaa 50mm, pääsen ekaa kertaa tekemään laikka alustan, katkaisen kierroksen etujousista. Kaaret pitää rullata tai leikata veks ja levikettä avuks, koitan venyttää omat, ei tekis mieli laittaa pelkästään eteen levikkeitä.



Jarrujen ilmaus jätettiin ensimmäiseen katkenneeseen nippaan, jokaista koitettiin mut todettiin turhaks. Teräs nippa alumiini jarrussa, lämpö ei auttanut. Saa nähdä tuleeko noista vielä kalua vai ostanko uudet. Jännä että tossa on sylinteri irrallinen, tulee hahloon ja lukitaan tapeilla. Sama sylinteri käy kummallekin puolen.

Uus kärjetön sytkän oli järjetön. Eli asentelin kärjellisen takasin, mut meni sekin reisille. Yks johto jota metsästin oli kiedottu nätisti piiloon ja luulin vetäväni sen, mut sen sijasta tulikin maan ja plussan saman mutterin kannan alle, pääs toteamaan klassisen "savun hälvettyä tarkistamme kytkennät". Onneks selvis säikähdyksellä, pitää uusia 40cm johtoa ja säätää sytkä kohdalleen. Sytkän säätölamput on näemmä kadonnutta kansanperinnettä, ei tunnu löytyvän mistään.

Vanne oli halki. Ihmekkö et vuoti hiljakseen. Lada Kerhon sivuilta löyty uus vanne kympillä, hitsauttamaan en ton hintaista ala, se tuli e46 coupen kanssa koitettua, ei maksa vaivaa.
.

Auton mukana tulleet vanteet on Volvon 4x100, ilmeisesti DAF66 mallista. Speisereitä oli laitettu jotta liian pieni keskireikä ei haittais ja helpottaa 4x98 --> 4x100 istuvuutta. Ihmekkö että oli niin karmee ajettava, vakio vanteilla ja oikealla ET:llä ei tarvii kaksin käsin rystyset valkoisen ajella.
No noi käy Miataan, pitää nyppiä nastat ja polttaa Heurekalla.
Lukkoa varten tilailin stefat, laakerit pitää käydä hakemassa erikoistuneesta liikkeestä, ei ollu harrastajien hyllyissä.

Kaktus

Minulta löytyy muuten combista purettuna mansenkin myymät -50mm iskarit ja jotkut laikkajouset jos on tarvista. Asevelihintaan luonnollisesti.  ;) Päädyin itse laittamaan vakioalustan tilalle.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

samulis

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 04 helmikuu, 2024, 23:55Minulta löytyy muuten combista purettuna mansenkin myymät -50mm iskarit ja jotkut laikkajouset jos on tarvista. Asevelihintaan luonnollisesti.  ;) Päädyin itse laittamaan vakioalustan tilalle.
Loistavaa, kiitos. Laitetaan korvan taakse.

Wilburi

Onneksi meitä hulluba on muitakin jotka ladoista tykkää  ;D

Itellakin nyt 2105 odottaa uutta tekniikkaa ja alustaa.
Ja onhan nuita ladoja jo sen 5-8 kpl ollu  8)

Mieleen jäävin kommentti ollut ambulanssi kuskilta joka totesi et ei oo ennen nähny ladan tulevan perässä 190 vauhdissa  ^-^
Vtu tää hymyily sattuu

Teippi-Mikko

Lainaus käyttäjältä: samulis - 04 helmikuu, 2024, 22:19Sytkän säätölamput on näemmä kadonnutta kansanperinnettä, ei tunnu löytyvän mistään.

https://www.puuilo.fi/ajoituslamppu näyttäs olevan joka myymälässä, jos näitä haet

samulis

Lainaus käyttäjältä: Teippi-Mikko - 05 helmikuu, 2024, 20:45https://www.puuilo.fi/ajoituslamppu näyttäs olevan joka myymälässä, jos näitä haet
Ei ollu ihan kirkkaimmasta päästä etsintä näemmä kun ei ole löytynyt. Kiitos! Tosin kaikenlainen etsiminen on ollu jäissä, vitutus ja motivaatio kun tuntuvat olevan kääntäen verrannollisia.

Jos 1700cc koneita on tiedossa niin sellasesta oon kiinnostunut. Jos vaikka ens talveks laittais koneen katunokalla ja peltisarjalla. Kaasari löytyy jo omasta takaa.

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: samulis - 05 helmikuu, 2024, 22:09Jos 1700cc koneita on tiedossa niin sellasesta oon kiinnostunut. Jos vaikka ens talveks laittais koneen katunokalla ja peltisarjalla. Kaasari löytyy jo omasta takaa.
Facebookissa jos olet niin ladafoorumin ryhmässä joku myy seisonutta 1.7 konetta.  ;)
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

samulis

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 07 helmikuu, 2024, 22:50Facebookissa jos olet niin ladafoorumin ryhmässä joku myy seisonutta 1.7 konetta.  ;)
Joo, taidan olla joka ryhmässä. Ihan vielä ei oo ajankohtaista. Pitää saada angle kit ja lukko asennettua ensin.

samulis

Noni. Uus HAL anturi ja uudet tulpanjohdot niin kyllä pelaa. Tuntui ihan modernilta autolta ajaa.
Uus vanne oli 10€, renkaan kävin KEHÄ RENKAASSA vaihtaa päälle ja taas toissa viikonloppuna mentiin kylki edellä. Jos ens viikonloppuna olis lukon asennuksen aika.

samulis

Nopeita liikkeitä taas.
Työnneltiin toissa lauantaina edellistä autoa pois nosturilta, piti ajaa Lada seuraavaks lukon asentamista varten, mut jäätiin jauhamaan skeidaa. Tulin vilkaiseeks Lada Kerhon Whatsapp ryhmää johon joku oli just pudottanu FIAT:in lukon 4.44 välityksellä myyntiin, ostin sen siltä seisomalta. Ei tarvinnu säätää rattaita, sain Torsenin tilalle oikean lukon minkä käytös miellyttää huomattavasti enemmän ja möin vanhan lukon poskilaakereiden kera, meni minuutissa johonkin remmillä piristettyyn KE20:seen. Taka-akselin tukivarret polyuretaani puslilla ja Lada Kalinan etujarrut saapui myös tontille, perän ja keulan osat on vihdoinkin kaikki tontilla.

Tänään livistin töistä ajoissa ja kävin motonetista koukkaamassa Mobilin ATF:t laatikkoon ja Comman LSD öljyt perään, positiivinen yllätys kun olin unohtanu palauttaneeni Torsenille tarkoitetut öljyt ja jättäny rahat Motonetin kassaan.

Vetarit ulos, perämurikka irti, kardaanin muttereita lukuunottamatta kaikki irtos melkein kuin uudesta autosta. Uus lukko tilalle, romut kasaan ja öljyt sisään.

Fiat 4.44 LSD ja Ladan 4.1 avoin. Kymmenen kilsaa näyttää enemmän satkussa.

Vaihdettiin vielä säädettävä panhard tanko, säätövarat loppui kesken ja jäi liian pitkäks, olikohan 4 vai 8cm edelleen vinksallaan.
Kummallinen ajaa, kiemurtelee, voi olla et lukko tekee tai korostaa ohjauksen aurausta, camberia ja casteria.
Lauantaina olis tarkoitus mennä taas Hyvinkäälle pörräämään, tulkaa teki.

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: samulis - 07 maaliskuu, 2024, 21:43Nopeet liikkeet on kuulemma hyviä.
Työnneltiin toissa lauantaina edellistä autoa pois nosturilta, piti ajaa Lada seuraavaks lukon asentamista varten, mut jäätiin jauhamaan skeidaa. Tulin vilkaiseeks Lada Kerhon Whatsapp ryhmää johon joku oli just pudottanu FIAT:in lukon 4.44 välityksellä myyntiin, ostin sen siltä seisomalta. Ei tarvinnu säätää rattaita, sain Torsenin tilalle oikean lukon minkä käytös miellyttää huomattavasti enemmän ja möin vanhan lukon poskilaakereiden kera, meni minuutissa johonkin remmillä piristettyyn KE20:seen. Taka-akselin tukivarret polyuretaani puslilla ja Lada Kalinan etujarrut saapui myös tontille, perän ja keulan osat on vihdoinkin kaikki tontilla.

Tänään livistin töistä ajoissa ja kävin motonetista koukkaamassa Mobilin ATF:t laatikkoon ja Comman LSD öljyt perään, positiivinen yllätys kun olin unohtanu palauttaneeni Torsenille tarkoitetut öljyt ja jättäny rahat Motonetin kassaan.

Vetarit ulos, perämurikka irti, kardaanin muttereita lukuunottamatta kaikki irtos melkein kuin uudesta autosta. Uus lukko tilalle, romut kasaan ja öljyt sisään.

Fiat 4.44 LSD ja Ladan 4.1 avoin. Kymmenen kilsaa näyttää enemmän satkussa.

Vaihdettiin vielä säädettävä panhard tanko, säätövarat loppui kesken ja jäi liian pitkäks, olikohan 4 vai 8cm edelleen vinksallaan.
Kummallinen ajaa, kiemurtelee, voi olla et lukko tekee tai korostaa ohjauksen aurausta, camberia ja casteria.
Lauantaina olis tarkoitus mennä taas Hyvinkäälle pörräämään, tulkaa teki.

Onko hyvinkäällä ihan avoimet ajelut lauantaina vai?

samulis

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 07 maaliskuu, 2024, 22:49Onko hyvinkäällä ihan avoimet ajelut lauantaina vai?
Lauantai ja sunnuntai, Hyvinkään rallicross rata, klo 12-16. Katurenkaat eli nastat tai kitkat, ei piikkejä.
Kypärä, pressu auton alle, maksu kassalle (40€), tarra lasiin ja menoks. Lisäkuskit on 10€ ja max yks kyytiläinen radalla.
Ratakalenteri, tuolta voi tsekkaa milloin rata on auki ja ajoohjeet paikalle.