Ventiiliohjurin vaihto

Aloittaja jusssi, 24 joulukuu, 2023, 20:57

« edellinen - seuraava »

jusssi

Joo elikkäs mersun kansiremppa tuntuu paisuvan paisumistaan ja nyt näyttäis, että ohjuritkin olis viisain vaihtaa kans. Onkohan tuo millään itse toteutettavissa vai onko viisain käyttää kättä syvemmällä taskussa ja antaa koneistamon hoitaa ja höylyyttää kansitasot samalla? Useempi satanen taitaa sinnekin mennä...  :-\
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Camino79

Kyllä ohjurinvaihto lähes poikkeuksetta edellyttää seetien ajon, että jollei siihen löydy vermeitä niin koneistamokeikkaa pukkaa  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

jusssi

Ai, nekin pitää ajaa... miksi? Voi v!ttu alko mennä rahaa...  :'(
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

sössö

tiivistyspinta levenee ja jos läppäät sitä se levenee entisestään. Lisäksi uusi ohjuri asettuu aina vähän eri kohtaan mitä vanha jollon seetipinta on väärässä paikassa.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 24 joulukuu, 2023, 21:28uusi ohjuri asettuu aina vähän eri kohtaan mitä vanha jollon seetipinta on väärässä paikassa.



Käytännössä tämän takia.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

jusssi

Joo, niinhän se taitaa olla.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Kyrpov

Sinä vain

sössö

ihan sama niiden kanssa, jopa isommalla syyllä.

Kyrpov

Entäs uuden pinnan jyrsiminen itse
Sinä vain

sössö


Kyrpov

Sinä vain

sössö

niin siis hankkia työkalut ja tehä itse. Voi toki olla halvempaa mitä koneistamossa. Terät on olleet perinteisesti tosi kalliita.

jusssi

No joo, bilteman jyrsinsetti 469,- eikä senkään pätevyydestä täyttä takuuta. Toolfinillä tais olla reilu 800 vähän laajempi kokonaisuus. Rahaa menee säästämiseenkin.  ;D 
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Dart 67

Kiinasta noita teräjuttuja saa halvalla, noin kympin kappaleelta. Mulla on aika laaja kokoelma ja saanut aikaiseksi useita toimivia kansipareja. Voi sovittaa itse myös isompia venttiilejä liikaa uponneisiin seeteihin...
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Sit näihin jenkkipaskoihin kun myydään ylikoko varrella olevia venttiilejä, niin ne saa myös itse sovitettua ohjureihin kalvaimella, joita löytyy kiinasta noin kympin kappaleelta.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!