(Anti)voorteilua ja muuta mukavaa

Aloittaja Mikkis83, 02 toukokuu, 2020, 10:47

« edellinen - seuraava »

Mikkis83

Tossa kerkesin vähän perehtyy asiaan. Näkyysä ainaki ku laittaa vänkärin puolelle venakoneiston paikalleen, ni kaikki pyörii niinku pitääkin. Mut sit ku pelkkää ykköspyttyä pyörittää, ni takerrus tapahtuu just ennen yläkuolokohtaa, kun ois puristustapahtuma.
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Kalu

En ihan oo pysyny sun perässä näissä hommissa, mut mikä niiden kansien historiikki tähänpäivään on? Ookkonää sää purkanu ja kasanu niitä, vai joku muu, vai suoraan "ajosta"?

Kun tuli mieleen et vena jumissa, tai sit jousi pohjaa, vaikka ihan sen takia et se ei ole paikoillaan.

Ja kyllä, tuo jousen paikallaan olemattomuus on tullut nähtyä ihan tunnetun koneistamon kansien kasaamisen jäljiltä...

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 28 kesäkuu, 2025, 19:47Tossa kerkesin vähän perehtyy asiaan. Näkyysä ainaki ku laittaa vänkärin puolelle venakoneiston paikalleen, ni kaikki pyörii niinku pitääkin. Mut sit ku pelkkää ykköspyttyä pyörittää, ni takerrus tapahtuu just ennen yläkuolokohtaa, kun ois puristustapahtuma.
Liikkuuko sillon ykkösen venat, eli vaihto menossa pakotahdista imuun? Jos niin, jotain häikkää imuvenan jousessa/keinussa tms. siinä paikoin. Koska pakohan on jo auki kun pyörität siihen kohin ja imun pitäs alkaa aukeemaan.
Puristustahdissahan kumpikin vena on kiinni, eli siinä kohdin ei voi tökätä venojen takia.
En varmasti oo.

Mikkis83

Tuo moottori oli paikallaan siinä vihiriässä 58 edselissä, mikä mulla oli. Piti napata se pois, kun se huohotti niin paljon.

Mitään muuta ei oo koneistamolla käynyt, kun lohko, johon laitettiin uudet nokkalakrut.

Sitä ennen, ku purin ton, kone kehräsi kuin kissa. Kansille en oo tehny mittään muuta ku nappasin ne pois ja nakkasin paikalleen.

Kun venakoneisto on paikallaan (kirrattu), työntötangot ei ees pyöri.
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Mikkis83

Tänään jatkettiin villagerin kanssa. Sinne se vaan 4L60E meni antivoortin orkkis kannakeraudan kera



Sit pitikii siirtyä etupuolelle. Ja eipä ollu ihan kusella käydessä tehty homma. Ohjaustehostimen työsylinteri otti koko ajan kiinni öljypohjan takaosaan ja sitä kairatessa se päivä sit menikin.

Tossa ollaan vasta alkutekijöissään



Ton perästä tuo potero syveni puolen senttiä. Ja ton centerlinkin pultin kanta hävis myös tohon mutteriin asti. Ja aikaa menikii lähes puol päivää.

Välihuomautuksena teille, jotka suunnittelette samaa; tehkää tuo homma sellasilla puslilla ja nivelillä, jotka ei oo ollu niillä sijoillaan neljääkymmentä vuotta! Ni nuo ohjausen osat vois sit vaikka olla omilla paikoillaan, eikä tarviis arvailla, et onkohan tää nyt varmasti niinku pitää.

Ja koskapa eletään millipelinä, mittaliuskana toimi lidlin paistpisteen pussi.



Jos tuo menee tonne väliin, jopa kaksinkerroin, ni eikös se oo sillon riittävä välys?

Mut siellä se on. Nyt sit arpomaan, et milläs me pakokaasut suolletaan pihalle. Ohjailusimpukka on nääs ihan homo ja valurautasarja ei vaan mahu sitä oiva tavalla ohittamaan.



Jos tää ois olluki se neekeri-malli, minkä luulin ostaneeni, ni jo ois ollu tulta pytyssä. Mut tällä mennään, mitä on annettu.

Kardaani pitää kans hommata jostain. Niitä saapi tarjotella. Pitkä sen ainakii pitäs olla.
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Mikkis83

Hö. Mitähän nyt. Yhen äkin tuo FE pyöriikin, niinku pitää.

Jatkan tutkintaa huomenissa, jos kerkeen. Pitäs tehä halkoja ja käyä yks passatti tontille.
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 30 kesäkuu, 2025, 22:04Hö. Mitähän nyt. Yhen äkin tuo FE pyöriikin, niinku pitää.

Jatkan tutkintaa huomenissa, jos kerkeen. Pitäs tehä halkoja ja käyä yks passatti tontille.
Olisko kuiten ollu se mitä vähän tuolla aiemmin tarjoilin... Kun vanhan öljyssä olleen nostajan päästää vapaaksi, niin sehän ponkasee täyteen pituuteen. Ja sit kun kasaa venakoneiston uudestaan, niin siinä saa odotella joskus aika pitkäänkin, että ne vapaana olleet nostajat on taas oikeessa mitassaan. Odottelu on aika nuukaa niissä, missä ei ole esipänningille säätöä, eli esm. Olds.
Tossahan ei taida myöskään olla muuta säätöä ku keinuvipuakseli kiinni asti...
En varmasti oo.