Tämän vuosituhannen LS moottorit

Aloittaja rb, 14 helmikuu, 2020, 11:55

« edellinen - seuraava »

Anza

Imusarjasta moni on sanoo LM7 alkuperäisen korkean olevan parempi kuin matala LS1 tyylinen. Väite pitää paikkansa, truck imari on parempi ja rumempi. Mutta selkeä ero alkaa esiintyä vasta 5000rpm tienoilla trukki-imarin eduksi. Normiajossa jossain 3500rpm kierroksilla tai alle on samantekevä mikä lsx supertötterö siellä on.



https://www.performancetrucks.net/forums/gm-engine-exhaust-performance-21/yet-another-intake-manifold-thread-392089/

Mudracer

Pikku vinkki ton koneen väsäämiseen. Esim. Lq9 koneessa mäntä tulee tehtaan jäljiltä ~0.4mm  dekin yli. Olen käyttäny tota "sääntöä näihin koneisiin ja toimii todella hyvin vakionokallakin ruisinkivehjeksissä. Jos tulee nakinhpolttohalua niin toi pieni rutun nosto auttaa siinäkin.
X

Anza

Täytyy mittailla mihin korkeuteen männät nousee kun pääsen koekasailemaan alakertaa. Kiitos vinkistä.

Putsailin vaan dekkipinnat lohkosta ja kansista, meinasin heittää massapahvit vaan päälle ja kasaan. Ne mls peltiset vaatis koneistetut puhtaammat pinnat. Mutta niillä sais pelattua quench korkeudet oikeaksi.

Näin jälkikäteen kun tätä vielä lueskelin netistä, niin olis kannattanut hommata gen 4 männät vuosimallia 05-09, ne olis ollu 0cc, eli täysin tasalakiset. Noissa mun 2010+ männissä on 3cc kuopat venttiileille lepuutusjärjestelmän takia.

Näissä 243 numeroisissa kansissa on aavistuksen isompi palotila kuin normi 5.3l kansissa. Tasalakisilla männillä puristus korjaantuu takas 9.5:1 tienoille. Alkuperäisillä kuoppaisilla männillä jäis 9.1:1 tienoille.

706/862 kansissa palotila on 61.5cc
243/799 kansissa palotila on 64.5cc

3cc suurempi palotila, monet neuvoo ajamaan kansista 0.02" - 0.03" siivun.

"..most of the push rod companies cut their pushrods in 0.025" eli usein jälkituotanto tönäritkin on 0,6mm-0,7mm lyhyemmät.

Lohkon tasopinnassa on pientä syöpymää vesikanavien ympärillä. Ehkä se kannattais oikaista, niin vois käyttää mls pahveja ja puristuksen sinne 10 tienoille, niin nokastakin olis jotain iloa.