Koko harrastuksen tulevaisuus hyvä?

Aloittaja redneck1, 27 kesäkuu, 2020, 15:19

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 12 elokuu, 2020, 23:55olssi näemmä 5.86m just 1976. 5.9 cpntinental joo.



jaajoo ei sekään kuutta ylittäny

sössö

Se 59 continentaalikin on iso mutta sekin näköjää 5.8päälle vaan

Impperiaalitkin hipoo kuutta muttei mene yli.

Marklin

Daa...
Kymmenen vuotta sitten katsastusinssi onnistui mittaamaan ´70 Olds A-Bodyn pituudeksi 5970.
Jotkut lähteet (esim. myyntiesite) kertoo vastaavasti 203.20 tuumaa, joka lienee hiukan lähempänä totuutta.

Camino79

En tiedä puuttuuko noista mitoista puskurit vai mikä mutta puskurin päästä puskurin päähän esim. Sitsueison 605cm
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Ragnar Ök

Julmia mittoja pirsseissä,,,kun oma talli on 6m pitkä ovista takaseinään. Asettaa kyllä reunaehdot autovalinnoille  ::)
Don't start what you can't finish.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Ragnar Ök - 13 elokuu, 2020, 07:50Julmia mittoja pirsseissä,,,kun oma talli on 6m pitkä ovista takaseinään. Asettaa kyllä reunaehdot autovalinnoille  ::)


Juu kyllä sen joutu tossa tallia tehdessä huomioimaan  :))  7levee ja 13 pitkä ja siltikään ei oo yhtään liian iso  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 elokuu, 2020, 21:50lyhkänen toi on full sizeksi

217.5 tuumaa kirjan mukaan eli 552 cm, aika lähelle mä muistin...

Luetaan fullsizeksi kyllä, leveys 203 cm.

Esim. Fordin täyskoppa LTD sedan vuodelta -72 on vain pari senttiä pidein, 554 cm.
Korjasitko sä sen rikki?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 elokuu, 2020, 07:36En tiedä puuttuuko noista mitoista puskurit vai mikä mutta puskurin päästä puskurin päähän esim. Sitsueison 605cm
kyllä noissa puskurit on mukana, siksi noi turvapuskurilliset on pidempiä.



Onneksi et ole timpuri, mitan käytössä "pikku" ongelmia näköjään.  :iwantit:
Sinä vain

sössö

Mittasin äsken sedania ja farmaria ja siihen 5,5 tienoille menee molemmat. Sedani joku 5.4 ehkå, farmari vähän yli 5,5.

Akseliväli oli 3 metriä molemmissa.

Tseitsei

Joskus silmäilin mun cadillacia ja farmi capricea, kun olivat parkissa vierekkäin ja caddy oli vähän pidempi. Se taas oli hanskalootasta löytyneen muinaisen gm papyruksen mukaan 5,73 pitkä, mutta ei tullut kyllä tarkistusmitattua  :D

Kyrpov

Pojat ootte väärin mitannut. Pitää mitata kuin kikkeliä :D
Sinä vain

Camino79

Noniin, valitettavasti töistä ei löytyny kuin 3m mitta muttq ~560cm sain puskurin päästä päähän käppyrän pikkusen sisäänpainuneilla "iskareilla". Eli muistikuva siitä ~590cm on todnäk. Johtunut että oon laskenu vetokoukun mukaan koska mittailin sillon vanhaa tallia silmälläpitäen kun kattokorotusta tehtiin nosturille. Sit otettiin supikkaan verratessa vaan summittainen mitta että ~ tuon verran on mittaeroa. Eli kyllä, muistin itse väärin. Sitaueisonin mitta kummiskin on niin palanu muistin syövereihin että ois yli 6m että sen varmistan vkloppuna kun menen kotipuoleen jos vaan suinkin muistan. Selkeästi käppyrää pidempi se on kuitenkin koska se ei mahdu nousemaan ylös vanhassa tallissa mitenkään.

Pahoitteluni mielensäpahoittajille  :-*
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Se iso farmari voi olla lähelle kuutta metriä.

Ite mittasin ylitykset ja akselivälin ja ynnäilin niitä.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 elokuu, 2020, 22:45Se iso farmari voi olla lähelle kuutta metriä.

Ite mittasin ylitykset ja akselivälin ja ynnäilin niitä.
iso farmari pitäs olla max 5.8. Tuskin se brookwood impalaa/capricea eri sisarmalleja pidempi on + brookwood taisi loppua ennen turvapuskureita.




Kenenkään mieli tuskin pahottu mutta aattelin ainakin ite käydä heti kiinni kun jäsen camino samaa välillä harjoittanut mun tekniikkakirjotuksia kohtaan  :P
Sinä vain