Korjauskehoitus katsastuksessa

Aloittaja WBBC, 06 toukokuu, 2021, 19:06

« edellinen - seuraava »

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 10 lokakuu, 2021, 18:32Ohuesti aiheeseen liittyvää. Minun pitäisi leimata mun Mersu Kph-912 viimeistään joulukuun alussa. Jos käyttäisi nyt leimalla, niin siirtyykö seuraava katsastus aiemmaksi vai pysyykö joulukuussa?
Alle kuukautta ennen kun käy, niin takaraja säilyy samana. Eli heitän arvauksena, että takaraja on 5.12. ja siinä tapauksessa kannattaa käydä vasta 5.11. jälkeen. Jos käy aiemmin, takaraja siirtyy leimauspäivälle.

tevo

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 10 lokakuu, 2021, 18:32Ohuesti aiheeseen liittyvää. Minun pitäisi leimata mun Mersu Kph-912 viimeistään joulukuun alussa. Jos käyttäisi nyt leimalla, niin siirtyykö seuraava katsastus aiemmaksi vai pysyykö joulukuussa?

Nääh, hra Kuusakoski vastenmielisesti ottaa iliman kustannuksia itelleen....
Born for Winter

Chevyman

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 10 lokakuu, 2021, 20:09Alle kuukautta ennen kun käy, niin takaraja säilyy samana. Eli heitän arvauksena, että takaraja on 5.12. ja siinä tapauksessa kannattaa käydä vasta 5.11. jälkeen. Jos käy aiemmin, takaraja siirtyy leimauspäivälle.
Eikös se ole nykyään tasan vuosi edellisestä leimasta? Ihan sama, koska käyt. Jonkun päivän heittoja olen otteissa nähnyt.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Chevyman - 19 tammikuu, 2022, 23:38Eikös se ole nykyään tasan vuosi edellisestä leimasta? Ihan sama, koska käyt. Jonkun päivän heittoja olen otteissa nähnyt.


Kyllä se itellä ainakin meni esmes fastrassa just niinki kingswoodi sano, eli jos käytät "viimesen" kuukauden sisään ni leimapvä pysyy samana. Ennemmin tai myöhemmin käytettäessä muuttuu sille ko pvälle.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 20 tammikuu, 2022, 07:44Kyllä se itellä ainakin meni esmes fastrassa just niinki kingswoodi sano, eli jos käytät "viimesen" kuukauden sisään ni leimapvä pysyy samana. Ennemmin tai myöhemmin käytettäessä muuttuu sille ko pvälle.
Piti sit ihan varta vasten käydä testaamassa, ettei ole vuodenvaihteessa tms. muuttunut...
Ennallaan oli, ja kuvatodiste asiasta:


Jussi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 20 tammikuu, 2022, 07:44Kyllä se itellä ainakin meni esmes fastrassa just niinki kingswoodi sano, eli jos käytät "viimesen" kuukauden sisään ni leimapvä pysyy samana. Ennemmin tai myöhemmin käytettäessä muuttuu sille ko pvälle.
Kyl se näin menee, ja siinä on pysyttävä. Muuten ei muista. Tosin deadline 3.1. ei oo ihan paras ollu oikeen koskaan...
En varmasti oo.

Gary Grand

Tuossa on sitten sekin pointti, että se leimauspäivä siirtyy silloinkin, jos korjauskehoituksesta käyttää myöhemmin leimalla.

Alkaa mennä Yökötissä ja Capricessa leimauspäivä jo syksyyn, kun siirtyy joka kerta. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

jariha

Mulla oli kompostissa leimalla käyty marraskuun puolessa välissä, vikalista oli voimassa joulukuun puoliväliin mutta trafin mukaan leima olisi silti ollut voimassa tammikuun lopulle? Mutta korjaisin viat ja kävin näyttämässä nyt seuraava leima on viimeistään 12/22
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

signet

Lainaus käyttäjältä: jariha - 21 tammikuu, 2022, 13:45Mulla oli kompostissa leimalla käyty marraskuun puolessa välissä, vikalista oli voimassa joulukuun puoliväliin mutta trafin mukaan leima olisi silti ollut voimassa tammikuun lopulle? Mutta korjaisin viat ja kävin näyttämässä nyt seuraava leima on viimeistään 12/22
Vikalistalla saa ajaa 2kk...
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

kuutio

Lainaus käyttäjältä: signet - 21 tammikuu, 2022, 21:30Vikalistalla saa ajaa 2kk...
Juu mut yli kk nii menee täyshinta ja koko tilaisuus uusiksi
All work and no play makes Jack a dull boy.

Chevyman

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 21 tammikuu, 2022, 21:43Juu mut yli kk nii menee täyshinta ja koko tilaisuus uusiksi
Ja saattaa tulla pidempi vikalista, vaikka alkuperäiset olisi korjattu.
Jos sattuu eri katsastaja, tai käy eri konttorilla.

jariha

Lainaus käyttäjältä: signet - 21 tammikuu, 2022, 21:30Vikalistalla saa ajaa 2kk...

kerrolisää? eli jos mulla loppuu autosta leima esim. 1.3.22 käyn hakemassa vikalistan kun en oo jaksanu kattoo romua ennen leimalle menoa kuntoon ja saan lapun jossa lukee että viat korjattava ja esitettävä korjattuna 1.4.22 mennessä enkä jaksa niitä vielä ensimmäisen kk:n aikana korjata edelleenkään niin ajelenko mä nyt pokkana sitten leimaamattomalla romulla laillisesti 1.5.22 asti?

ps. miten vikalistalla ajetaan ;D
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Kaktus

Saapi, lapussakin lukee jossain alhaalla pienellä se leimapäivä 2kk päähän.
"Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian."

https://www.a-katsastus.fi/palvelut-ja-hinnat/katsastukset-ja-paastomittaukset/katsastuspaatokset
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

kuutio

Juuri näin, siellä se alhaalla lukee pienellä. Pitäis lukee myös trafin oma asiointi, omat ajoneuvot
All work and no play makes Jack a dull boy.

signet

Lainaus käyttäjältä: jariha - 22 tammikuu, 2022, 07:21kerrolisää? eli jos mulla loppuu autosta leima esim. 1.3.22 käyn hakemassa vikalistan kun en oo jaksanu kattoo romua ennen leimalle menoa kuntoon ja saan lapun jossa lukee että viat korjattava ja esitettävä korjattuna 1.4.22 mennessä enkä jaksa niitä vielä ensimmäisen kk:n aikana korjata edelleenkään niin ajelenko mä nyt pokkana sitten leimaamattomalla romulla laillisesti 1.5.22 asti?

ps. miten vikalistalla ajetaan ;D
Juu kunhan vikalista on haettu ennen leiman loppumista,niin 2kk sillä saa ajaa.
Silleenhän sillä vaan ajetaan,sehän on ajolupa.
Aika vähän tätä on mainostettu,aina sitä 1kk vaan.Ei ole kauaa lukenut edes pienellä, vaikka ko.pykälä on ollut vuosia voimassa.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...