Hinausturvat ym

Aloittaja palontie, 23 tammikuu, 2021, 06:00

« edellinen - seuraava »

signet

Lainaus käyttäjältä: pantera - 26 tammikuu, 2021, 09:43Muutama pointti entisenä AL hinauspalveluyrittäjänä ja nykyisenä autovuokraamo yrittäjänä.

1. Auto hinataan lähimpään korjaamoon , eli jos oot reissussa , auto jää sinne kohteeseen tai itse maksat loppukuljetuksen.

2. Mikäli asiakkaalla on tarve sijaisautolle, ja on todennäköistä että sijaisauto jää vieraalle paikkakunnalle, auton saaminen vuokraamoista on erittäin epätodennäköistä koska vuokraamoille ei korvata yhdensuuntaisen vuokrauksen lisämaksua. Tiepalvelu ilmoittaa asiakkaalle että autoja ei ole saatavilla joka on väärä tieto ja kehoittaa turvautuun julkiseen liikenteeseen.

3 Tiepalvelu maksaa sijaisauton vain korjauksen ajaksi.
esim, nytkun mennään kohti hiihtolomia ja pääsiäistä niin tälläinen tapaus on tyypillinen..
Eteläsuomalainen perhe on isolla perhefarkulla tai maasturilla matkalla lappiin pe iltana, mökki vuokrattuna viikoksi. Menomatkalla autosta puhkeaa rengas joka on sellainen että sitä ei saa korjata (run flat) jaan se vaihdetaan aina uuteen. Tiepalvelu hinaa auton korjaamolle, asiakkaalle annetaan vuokraamosta sijaisauto, matka jatkuu.
Korjaamosta soitetaan klo 11 ma aamuna että auto kunnossa, saa hakea. Asiakas on Kittilässä ja kertoo tulevansa sunnuntaina , matkalla kotiin, noutamaan omansa. Sijarin korvattavuus loppuu  maanantaihin ja asiakas maksaa itse 6vrk vuokran eli tonnin lasku tulossa mikä tietysti aiheuttaa riemunkiljahduksia

4. Tiepalvelut ja vakuutusten sijaisautojen korvattavuuksissa on muitakin rajotteita, esim kokoluokka, lähtökohtaisesti pikkuauto, tai  max vastaava kuin oma, jossain tapauksissa.
1.Niin hinataan,mutta niinhän se tehdään myös vakuutuksen piikkiin.Ylipitkiä ei tahdo kukaan maksaa.
2.Meillä on yhdeksän vuoden aikana, mitä olen AL yrittäjänä ollut, varmaan ehkä 5 kertaa sanottu al:sta ettei ole missään vuokraamossa autoa,yhdellä kerralla asiakas meni hotelliin al:n piikkiin ja sai aamulla autonsa alle korjattuna,muutaman kerran olen järjestänyt auton asiakkaalle al:n piikkiin jostain huoltoaseman (ketjuihin kuulumattomasta) vuokraamosta,ja viime kesänä, kun vuokra-autot olivat kotiman matkailubuumin räjähdettyä täysin lopussa,niin tuotiin teslakeikan paluukyytinä stadista vuokra-auto asiakkkaalle.Yhteistyö toimii kaikkien vuokraamoiden ja AL:n välillä mun kokemuksien mukaan todella hyvin.
3.Näinhän se on,mutta suurimmalla osalla AL yrittäjistä on oma korjaamo ja diilit rengasliiikkeiden kanssa.Se on viimeinen vaihtoehto rengasrikkotapauksissa antaa asiakkaalle sijaisauto,aina ensin koitetaan kaikki muut vaihtoehdot ,että asiakas pystyy jatkamaan matkaa,omalla autollaan.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Rusty

Lainaus käyttäjältä: timant - 23 tammikuu, 2021, 08:41Itse todennut autoliiton plus -jäsenyyden toimivaksi.. 4000kg tais olla siinäkin kevytkuorkin painoraja  :thinking: sitten oli erikseen joku palvelu raskaalle kalustolle

Sama täällä. Kerran tarvinnut apua kun Capriceen lyötiin ajokielto konttorilla. Siitä taksilla autovuokraamoon josta sai pienen nakkikattilan alle kolmeksi päiväksi. Autoliitto maksoi viulut.  :P  :+1:
Ah, ahtaita aikoja.

pantera

Lainaus käyttäjältä: signet - 26 tammikuu, 2021, 21:311.Niin hinataan,mutta niinhän se tehdään myös vakuutuksen piikkiin.Ylipitkiä ei tahdo kukaan maksaa.
2.Meillä on yhdeksän vuoden aikana, mitä olen AL yrittäjänä ollut, varmaan ehkä 5 kertaa sanottu al:sta ettei ole missään vuokraamossa autoa,yhdellä kerralla asiakas meni hotelliin al:n piikkiin ja sai aamulla autonsa alle korjattuna,muutaman kerran olen järjestänyt auton asiakkaalle al:n piikkiin jostain huoltoaseman (ketjuihin kuulumattomasta) vuokraamosta,ja viime kesänä, kun vuokra-autot olivat kotiman matkailubuumin räjähdettyä täysin lopussa,niin tuotiin teslakeikan paluukyytinä stadista vuokra-auto asiakkkaalle.Yhteistyö toimii kaikkien vuokraamoiden ja AL:n välillä mun kokemuksien mukaan todella hyvin.
3.Näinhän se on,mutta suurimmalla osalla AL yrittäjistä on oma korjaamo ja diilit rengasliiikkeiden kanssa.Se on viimeinen vaihtoehto rengasrikkotapauksissa antaa asiakkaalle sijaisauto,aina ensin koitetaan kaikki muut vaihtoehdot ,että asiakas pystyy jatkamaan matkaa,omalla autollaan.
Kovin ruusuista kuvaa maalaat , ymmärrettävistä syistä. Mä en anna AL'lle kovinkaan korkeeta arvosanaa verrattuna punaisiin, mutta se on mun kokemusperäinen mielipide. ja ehkä asiat on J.L.fudujen ja tuplalaskutuksien sun muiden ihmeellisyyksien jälkeen muuttuneet parempaan suuntaan?  Meillä oli tällä viikolla todella ihmeellinen tiepalvelu keissi jossa AL'n hinurikuski käytännössä esti asiakasta jatkamasta matkaa ja vei auton korjaamolle. Onneks korjaamopäällikkö oli tehtäviensä tasalla ja matka jatku ilman draamaa

Kyrpov

Onneks täällä syrjässä kun ei korjaamoita joka nurkalla, niin maalaisjärki kuulemma välillä voittanut ja auton voinut saada omaan pihaan tms
Sinä vain

pantera

@signet tarjottiinko sulle viikkari sopparia?

signet

Lainaus käyttäjältä: pantera - 26 tammikuu, 2021, 23:23@signet tarjottiinko sulle viikkari sopparia?
ei ole tarjottu,täällähän toimii kaksi ruåtsinkielistä hinausfirmaa,varmaan ne hoitaa.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

signet

Täällähän punaisella oli (edellisen yrittäjän aikaan)taso vallan huima,asiakkaat odotteli hinausta/sijaria puoli päivää.Ihme että yrittäjä vaihtui,ja edellinen yritys kaatui.
Silloin tuli punaisilta kiukkuisia asiakkaita meillepäin...
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Marklin

Mitenkäs muuten määritellään tuo lähin korjaamo?
Pitääkö asiakkaan se selvittää vai oletetaanko hinurin kuljettajalla olevan asiasta aavistus?
Lähinnä nyt tulee mieleen harrastekaluston tai kaiketi nykyisin myös sähköautojen osalta.

Omakohtaisesti toki tiedän, että voidaan tuoda sovitusti kotiin tai tallille, eikä korjaamolle.
Joskus on huomautettu, että kaiketi olen tietoinen siitä, että mikäli korjaus ei siellä onnistu, niin uusi hinaus ei mene enää vakuutusyhtiön piikkiin.

Hinaajallehan se kieltämättä taitaa olla sama, minne asti kuskataan.
Maksajana joko vakuutusyhtiö tai auton omistaja.

Pertti K

JOS nyt Imperialia pitäis (vielä) joskus hinata niin lähimpään valtuutettuun Imperial merkkihuoltoon tietysti. Tai sitten kotiin, kumpi lähempänä.
Tiukasti aisalinjalla.

signet

Lähin soveltuva korjaamo.Tai yhtä pitkä matka.Ameriikaihmeillekin löytyy lähes joka kylästä joku sovelias korjaamo.Ja jos kotitalliin on yhtä pitkä matka,nii yleensä maksaa siirron myös sinne(kun kysymys on harrastekalustosta).

Ja jos hinataan lähimpään korjaamoon,eikä tulekkaan kuntoon ja tarvitaan merkkiliikettä, niin hyvin usein on yhtiö maksanut myös siirron merkkiliikkeeseen.Mut ei maksa jos on hinattu kotipihaan eikä naapuri saakkaan nollaamalla pilteman vikakoodinlukijalla kuntoon.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...