siirtokilvet

Aloittaja leemu, 29 marraskuu, 2022, 17:21

« edellinen - seuraava »

leemu

Ransiitinpaskasta on leima loppu ja tuskin tulee ennen viikonvaihdetta kuntoon.
Stadiin pitäisi mennä juurikin sillä paskaläjällä.

Trafin sivuilla tarralapuista sanotaan seuraavaa:

Siirtolupa voidaan myöntää

-ensirekisteröimättömälle 
-liikennekäytöstä poistetulle 
-liikennekäytössä olevalle ajoneuvolle korjaamolle tai katsastukseen vientiä varten niissä tapauksissa, kun ajoneuvo on asetettu käyttö- tai ajokieltoon


Onko nyt siis niin, että täytyy ottaa vehje pois liikenteestä, että siihen voi saada laput :o
Vai enkö vaan taas tajua ;D

FuryIII 71

Ei tartte ottaa pois liikenteestä.  :D Tulee halvemmaksikin, koska jos ei oo liikennekäytössä ni sit joutuu ottamaan niihin lappuihin myös siirtovakuutuksen.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

1320

Liikennekäytössä olevalle ajoneuvolle saa tosiaan siirtokilvet ja silloin selviää ilman siirtovakuutusta kuten FuryIII edellä sanoikin. Mutta liikennekäytössä olevalle ei sit saa anottua siirtolappuja muuhun syyhyn vedoten kuin korjaamo tai katsastuskäyntiin. Korjaamosiirtoa tosin itse olen lähes aina siirtolapuilla ajanut, on sitten auto liikennekäytössä tai ei... :)
Tradition Never Goes Out of Style!

LPR

Juu, hupi-/hyötyajelu katsastamattomalla ei ole syy saada siirtokilpiä. Korjaukseen on oltava menossa. Nykyään en tiedä lain tulkintaa, mutta ainakaan ennen kuorma- tai pakettiautossa ei saanut olla lastia siirtokilvillä. Tämä tieto on siis ajalta, kun siirtokilvet oli oikeat punavalkeat kilvet.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

leemu

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 29 marraskuu, 2022, 23:38Liikennekäytössä olevalle ajoneuvolle saa tosiaan siirtokilvet ja silloin selviää ilman siirtovakuutusta kuten FuryIII edellä sanoikin. Mutta liikennekäytössä olevalle ei sit saa anottua siirtolappuja muuhun syyhyn vedoten kuin korjaamo tai katsastuskäyntiin. Korjaamosiirtoa tosin itse olen lähes aina siirtolapuilla ajanut, on sitten auto liikennekäytössä tai ei... :)


Vikadiagnosointia ja korjaustahan olen toki menossa toimittamaan, ne on vaan nuo ransiitit niin hankalia laitteita, ettei osaajaa löydy kuin helsingistä ja hommassa menee vieläpä koko viikonloppu ;D